כ-125 אלף מפגינים התייצבו אמש (מוצ"ש) ברחוב קפלן בתל אביב, למחות נגד הממשלה והרפורמה המשפטית. ביניהם בלטה הזמרת קרן פלס שעלתה לבמה עם דגל ישראל לשיר את המנון התקווה. בתום ההפגנה שבה לביתה ושיתפה הזמרת פוסט בו חשפה את האיומים שקיבלה. "באתי לקפלן - לא בעד הנגד ולא נגד הבעד. הקול שלי מתייצב לצד החופש של כל הצדדים להשמיע קול. בתחילת דרכי לימדו אותי שאסור לאומנים להביע עמדה כי יהיה לזה מחיר. בהמשך זה אפילו החמיר, עד כדי כך ששמאלני וימני הפכו לקללות למרות שכל גוף תקין מכיל את שני צידי הגפיים".

"גדלתי בבית מסורתי, מדקלמת את הקידוש בעל פה, וחירות הפרט קדושה בעיני. אין צורה אחת לאמונה, לא כל הדתיים מסכימים ביניהם ולא כל החילוניים חיים כאילו אין להם אלוהים. אנחנו אינדיבידואלים שביחד הופכים לקולקטיב. אין לנו ארץ אחרת ולארץ אין אחרים מלבדנו". עוד כתבה: "לפני שבועיים הנפתי על הבמה דגל שמזוהה עם התנגדות לממשלה הנוכחית, שבעיני ובעיני רבים מכילה גורמים קיצוניים, שמסוכנים לביטחון של כולנו. חשוב שגם מי שלא מסכים ישמור על זכותו של האחר להשמיע קול ושנצא פה אחד נגד אלימות. ילדים מתאבדים בגלל בריונות מקלדת".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

קרן פלס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קרן פלס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)


פלס הוסיפה וכתבה: "אני כבר אישה בת 44 עם ילדים, שיודעת שיש בעולם דברים יותר חשובים ממנה. קיללו אותי ושלחו לי הודעות נאצה מבהילות, לא כי אני חלשה כי עוצמת השנאה יכולה להשמיד אפילו אהבה עזה. אני בהחלמה שנתיים של גיהינום פיזי, ועדיין לא סיימתי לטפל בגוף שלי. אז תכננתי לא להתייצב הערב על הבמה בקפלן. מאיימים שלא יבואו לשמוע אותי, כלכלת משפחתי בסכנה, מפעל חיי, עדיף לשתוק. בצהריים תפסתי את עצמי על חם. אל תתני לאלימות לשלוט בך. מי שבאמת מקשיב מכל הלב, שומע את השיר האמיתי שלך, ולא מצפה ממך לשיר את שלו".

"ככה מצאתי את עצמי מטפסת לפני שלוש שעות את מדרגות הבמה, עטופה בדגל ישראל, שרה מול הקהל הגדול ביותר שזכיתי לעמוד מולו, את ההמנון של המדינה, שזכיתי לחיות בה. אם אני אשתוק מה תגיד אישה שחוטפת איומים, איך ידברו אחרים בלי מיקרופון, למה מגיע לי קהל, שמישהו בכלל יקשיב לי, אם אני לא מוכנה לדבר", והוסיפה ביקורת נוקבת נגד הממשלה והעומד בראשה: ״עבריינים מורשעים לא אמורים להיות חברי כנסת, ומי שיש נגדו כתב אישום לא יכול להנהיג מדינה. זאת לא עמדה פוליטית, זאת אני שלא פוחדת לעמוד על דעתי. לאישה אין כרגע לגיטימציה לשתוק רק בשביל שכולם יאהבו את הזמרת".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

קרן פלס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קרן פלס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)