דנית גרינברג שנמצאת בחופשה במיאמי, שיתפה אתמול (שני) עם כניסת יום השואה, את הסיפור האישי של סבא שלה. גרינברג שיתפה תמונות של סבא ואבא שלה וכתבה: "סבי גדל בכפר בפולין, כשהמלחמה החלה, הגיעו שמועות על כך שהגרמנים רוצחים יהודים ומקימים גטאות. היהודים בפולין לא הצליחו להאמין לתיאורים המזעזעים שהגיעו לאוזניהם, אבל היו כאלה שהאמינו והבינו שהם חייבים להימלט. סבא שלי מקס היה ביניהם".

"הוא עזב את פולין ימים ספורים לפני שהנאצים פלשו לכפר. הוא ניסה לשכנע את כל משפחתו מהתמונה למעלה לעזוב יחד איתו, אך אף אחד לא רצה להאמין לזוועות והם נשארו בכפר", והוסיפה: "סבי התגייס לצבא הרוסי עד תום המלחמה, יהודי בצבא רוסי, שנלחם בנאצים. בתום המלחמה הוא חזר לכפר שלו ואף אחד לא ניצל. הוא שמע שאחותו שרדה את השורה אבל נרצחה על ידי חיילים אוקראינים. לא נשאר לו אף אחד בעולם, הוא היה לבד", כתבה גרינברג. 

דנית גרינברג (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
דנית גרינברג (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

"לאחר מכן הוא הכיר את סבתא אנה. הם התחתנו והקימו משפחה, בדיוק באותו הכפר שהוא גדל בו. בכפר הזה גם אבא שלי נולד, וכל המשפחה עלתה לארץ בשלהי שנות השבעים. זה הסיפור של המשפחה שלי, כמו הסיפור הזה יש עוד מיליונים, שבזכותם אנחנו פה, בארץ ישראל. מגיע להם כל הכבוד שבעולם, לגיבורים המלאכים שלנו. יהי זכרם ברוך״.