בר זומר לא יצאה כמעט בכלל מהבית שלה בחודש האחרון, לאחר שהיא ובעלה אביב כהן איבדו את חברם הטוב אור אשכר ז"ל שנרצח בפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב. כעת, לאחר שתיקה ארוכה, מתייצבת הדוגמנית והמנחה ליום צילום לחברת FACTORY 54 בהפקת אופנה לקראת האביב ומדברת על הדיכאון שחוותה לצד היריון ראשון, החשש לעובר שלה בתקופה האינטנסיבית שעברה וגם, מדברת על תפקיד ההנחיה החדש שלה בנינג'ה ישראל לצד החבר הכי טוב אסי עזר, והחברה הכי טובה שלו מהצד שני, רותם סלע. 

בר זומר בצילומים לקמפיין פקטורי 54 (צילום: מחלקת תוכן פקטורי 54)
בר זומר בצילומים לקמפיין פקטורי 54 (צילום: מחלקת תוכן פקטורי 54)

מה אנחנו עושים פה היום?
"אנחנו על סט הצילומים של FACTORY 54 ואני בעצם מתחילה שיתוף פעולה ארוך טווח עם המשפחה הכי מדהימה שאני יכולה לבקש. אני הכי מתרגשת שיש, אני לקראת התחלות ושינויים, והכל כזה נוראי פראשי בחיי, יהיו הרבה מאוד הפתעות. היום אנחנו מצלמים את קולקציית האביב, ואני גם אגיד שזו פעם ראשונה שאני מצטלמת בהריון שזה בכלל מאורע מרגש בפני עצמו".

אז אם כבר הריון בואי נגיד מזל טוב. איך את? איך התחושות?
"מאושרת, שמחה, כיף לי, כיף לנו. אנחנו מחכים בקוצר רוח להיות הורים ולצד זה יש גם את הימים היותר קשוחים, שכל אישה בהריון תבין. אבל ברוך השם אני באמת מאושרת".

אני חייב לשאול, איך סיפרת לאביב? הוא מדבר כבר הרבה זמן בראיונות שהוא מוכן להיות אבא.
"קודם כל עלינו על זה ביחד. היינו בחופשה בחו"ל וכמו כל אישה יש את עניין המחזור ואיחר לי המחזור, ואמרתי לו "אביב זהו, אני בהריון", והוא אמר לי "לא מאמי, את כל חודש אומרת את זה", ואמרתי לו - לא לא תקשיב, זה קורה, זה עכשיו. ובאמת אחרי מספר ימים עשינו את הבדיקה ביחד בבית וגילינו את זה ביחד, ואביב התרגש, אתה יכול להבין מה התגובה שלו היתה. 

אבל היה גם הלם בבית. אני חושבת שלרוב הזוגות זה ככה. גם כשאתה מחכה לזה נורא וזה הדבר הכי מרגש בעולם, באותה שניה שאתה מגלה שזה קורה, יש לחץ".

ואיך מתגברים עליו?
"קודם כל בוכים. בכי מאוד מאוד משחרר. מדברים על הסיטואציה, ואז מתחילים לעכל, כי נראה לי שברגע הראשון אתה לא מעכל שזה קורה".

והתרגלת כבר לבטן, לשינויים, לגוף?
"התרגלתי, התרגלתי, היה לי הרבה זמן להתרגל. למרות שבאמת, כל יום, כל שבוע, השינויים ממש ממש גדלים, בין אם זה כלפי חוץ ובין אם זה בפנים. בדיוק אני ואביב דיברנו על זה אתמול, על כמה שהבטן משבוע לשבוע גדלה, זה מטורף, היא ממש ממש גדלה ואני אוהבת את זה".

שיתפת בפתיחות על החברות הקרובה של אביב ושל אור אשכר ז"ל שנרצח בפיגוע בדיזינגוף. אני יכול לשאול איך עבר הזמן האחרון עליכם?
"זה החודש הכי קשה שעברנו בחיים. מצער, כואב. אור ואביב היו חברים מאוד מאוד טובים ואנחנו נעשה הכל כדי להנציח אותו. אני יכולה להגיד על אור שהוא היה הדבר הכי מדהים גם כלפי אביב וגם כבן אדם. כמו שאתה רואה קשה לי נורא לדבר על זה. זה טראומטי. אני יכולה להגיד שזה טראומטי ואני לא מאחלת לאף משפחה לעבור את הדבר הזה, ואני מקווה שלא נדע ימים כאלה יותר".

בר זומר בצילומים לקמפיין פקטורי 54 (צילום: מחלקת תוכן פקטורי 54)
בר זומר בצילומים לקמפיין פקטורי 54 (צילום: מחלקת תוכן פקטורי 54)

את יודעת, את נותנת לעוקבים שלך לראות מה שאת רוצה שהם יראו, אבל מתוך התעשייה אני יכול להגיד שאפילו אנחנו ראינו עליך בחודש הזה שאת התנתקת ונמנעת מלהגיע לאירועים לגמרי. מה עושים כדי לחזור לשגרה? איך קמים בבוקר ומבינים שצריך להתקדם?
"אמרת את זה די יפה. לא התנתקתי כי הייתי צריכה, פשוט לא הייתי מסוגלת. אולי היום אני יכולה להגיד שזה אפילו היה סוג של דיכאון והייתי חייבת לצאת מזה. זאת אומרת, בליווי מאוד צמוד. אביב הוא החבר המאוד טוב שלו ואביב היה צריך להכיל גם את הסיטואציה הזאת שגם חבר שלו נרצח ומצד שני את אשתו ההריונית שלא מצליחה לחזור לתפקד. אז היינו בסיטואציה מאוד מורכבת בבית, והמשפחה שלי עטפה אותי וחיבקה אותי ואפילו הסובבים של אור כאילו הבינו שהמצב שלי הוא לא טוב, והבנתי גם אני, לקח לי הרבה זמן אבל הבנתי שאני חייבת לחזור לעצמי כי זה לא רק אני, זה לא שזה לא בריא רק לי. זה לא בריא למה שקורה לי בבטן וזה מה שהכי הלחיץ אותי ואת אביב.

אבל הזמן אתה יודע, כשהזמן עובר גם אנחנו ממשיכים, לצערי ולשמחתי אנחנו ממשיכים בחיים. תמיד תמיד זה יהיה לצד אור ואיתו יחד, וזה נורא נורא קשה. אני יכולה להגיד לך שחודש ימים לא הייתי מסוגלת לדבר עם אף אחד, לא רציתי לראות אף אחד, בטח שלא לשתף. העליתי כל מיני סטורי'ז כי אני רציתי, לא כי העוקבים שלי רצו. קיבלתי אינספור הודעות אבל זה כל כך לא מעניין. פשוט הרגשתי שאני רוצה רגע לשתף בשביל עצמי, ועכשיו אני מרגישה שאני מתחילה לחזור לחיים, ואני חושבת שזה חשוב. גם החופשה שעשינו ורצינו לבטל אותה, בדיעבד אני יכולה להגיד שזו היתה החלטה מאוד חכמה לטוס ולא לבטל, בשביל שנינו".

בואי נקליל, את בתקופה סופר פוריה, יש את הקמפיין לפקטורי, צילומים לנינג'ה ולמתוקים של אסי עזר. איך כל זה? נראה לי זה חדש לך, איך עבר הכל?
"הכל עדיין עובר וקורה. וכמו שאמרתי, זאת תקופה מאוד מאוד מאוד מרגשת וטובה וכיפית והתחלות חדשות, וכל התחלה כזאת היא התחלה מאוד מספקת וגדולה עבורי כי כמו שאתה אומר, זה באמת קצת חדש וקצת לא חדש, אבל זה כיף גדול. בנינג'ה הנחיתי באמת את כל מה שקורה מאחורי הקלעים, ובתכלס זו גם השאיפה שלי בסופו של יום, להיות מנחה". 

אם כבר נינג'ה, את באת בתקן מנחה והחברה הכי טובה של אסי. במקרה לצידו נמצאת עוד מנחה בלונדינית שמשמשת בתור החברה הכי טובה שלו. היה איזה ריב דיוות מי תזכה בתשומת ליבו?
"ממש לא, שום קרב דיוות. רותם, כבודה במקומה מונח, היא החברה הכי טובה של אסי והיא תמיד תהיה החברה הכי טובה שלי אסי, וגם אני חברה טובה שלו. כל אחת יש לה את המקום שלה, ורותם מושלמת והיא הכי חמודה בעולם". 

בר זומר בצילומים לקמפיין פקטורי 54 (צילום: מחלקת תוכן פקטורי 54)
בר זומר בצילומים לקמפיין פקטורי 54 (צילום: מחלקת תוכן פקטורי 54)