המרכז אולי שקט מאזעקות בחודשים האחרונים, אבל כל מי שמעט מצפין או מדרים מרגיש על בשרו שאנחנו בעיצומה של מלחמה. כתבת החינוך של חדשות 12 יעל אודם הייתה בדרכה עם משפחתה לחופשת קמפינג בצפון הארץ כשאזעקה תפסה אותה לא מוכנה. אודם נאלצה לצאת עם בנותיה ולשכב בשול הדרך ללא מחסה והגנה כשמעליה יורטו הטילים על ידי כיפת ברזל. אודם שיתפה על הרגע המתסכל וסיפרה על השאלה הכואבת ששאלה בתם כשהציגה מציאות הזויה.

יעל אודם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
יעל אודם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

כך כתבה: "נשכבנו אחד על השני ליד תחנת אוטובוס כשהתחילו היירוטים. נסענו בכוונה בסוף השבוע לעשות קמפינג בצפון. כאילו, לא ממש ממש בצפון, אזור גדות כזה, אתם יודעים איפה שחיים אנשים 'רגילים', לא מפונים. אזור בטוח סך הכל. גם לא ממש נסענו בכוונה לשם, נסענו כי אפשר וצריך לאוורר את כל הילדות שיש כאן בבית וכי היו כמה ימי הולדת משפחתיים לאחרונה ובתור משפחה מטיילת, בחרנו לטייל", שיתפה אודם.

יעל אודם ובתה בזמן האזעקות (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
יעל אודם ובתה בזמן האזעקות (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)

עוד הוסיפה: "קנינו פירות פה, קרטיבים שם, שמנו מוזיקה ברזילאית משנות השבעים כי יש לנו איזה פטיש כזה במשפחה וכמה דקות אחרי שפנינו ימינה בצומת מחניים כשכולן בטלפונים שלהן ומבסוטות, אני שומע קולות הדף. הייתי בטוח ב-100% שזה בגלל שהאמצעית פתחה את החלון אבל זה היה נשמע שונה. אחרי איזה עשרה בומים כאלה אני מסתכל למעלה ורואה המון המון פסים ופטריות בשמיים. לחצתי על הברקס באינסטינקט והרכב שמאחורי התחיל לצפור. צודק תכלס. הייתי בשוק".

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Yam Regev‎‏ (@‏‎yamregev‎‏)‎‏

אודם כתבה על הפעולות שהתרחשו מיד אחר: "חיפשתי מקום לעצור בו, עצרנו ליד גדות שם באיזה תחנת אוטובוס ונשכבנו אחד על השני כשאוקיינוס של שאלות מילאו את האוויר: 'אבא הנוחבות יכולים להגיע? אמא הרסיסים יפגעו בנו?' ועוד שאלות שעל רובן לא היו לנו תשובות. אמא ואבא ישראליים טיפוסיים אנחנו כנראה", סיפרה.

מגישת החדשות גם כתבה שלמרות המצב והחששות הם המשיכו בתוכניתם לחופשה בצפון: "החלטנו שממשיכים ליעד לפגוש את שאר המשפחה ושם אמרנו שאנחנו נשארים לכל הסופש. חיים שם אנשים וזו כנראה השגרה שלהם. היה קסום. היה הכרחי. היה חשוב. ולא רק לנו, גם להם, לאנשים היפים שגרים באזור ה'רגיל' הזה. סעו לשם. דברו איתם. קנו מהם. בפעם הבאה אנחנו ניסע לצפון בכוונה באמת. נזהר והכל אבל בהחלט ניסע שוב", וסיימה עם מסר מתוק מבתה: "יעלי מוסרת שהיא יודעת שהייתה אמורה לשכב על רובי ולא מתחתיה אבל היא התבלבלה".