הזמר אביב גפן נמצא בימים אלה בפרק חדש בחייו, לקראת חתונה עם בחירת ליבו שרון קאופמן בספטמבר הקרוב ומעבר לקורת גג חדשה ומשותפת עם ארוסתו. גם בקריירה הכל מתנהל על מי מנוחות, אלא שכעת מגיעה המכה הלא צפויה. גפן קיבל תביעה בסך 335 אלף שקלים מהגיטריסט שליווה אותו מתחילת הקריירה.

אביב גפן  (צילום: אלון לוין)
אביב גפן (צילום: אלון לוין)

הראל בן עמי, בן 51, גיטריסט קבוע בלהקת אביב גפן והתעויות מאז 1990, פוטר מתפקידו וכעת הוא תובע פיצויי עובד מהזמר והיוצר גפן בסך 335,000 שקלים בבית הדין לענייני עבודה, בגין פיטורים, הפרשות פנסיוניות וזכויות.

שלמה בוצ'צ'ו ממגזין בית המשפט פרסם את כתב התביעה ובו נכתב: "מטעמים של החלטות עסקיות של גפן ושותפיו, הועסק בן עמי במעמד של 'עצמאי' ולעתים מסר חשבוניות-מס למשרדי הפקות איתם גפן שיתף פעולה מבחינה עסקית. אולם, אלה היוו אך ורק צינור להעברת תשלומי השכר של בן עמי, בעוד גפן היה, בפועל, המעסיק האמיתי".

אביב גפן (צילום: קוקו, פלאש 90)
אביב גפן (צילום: קוקו, פלאש 90)

עוד נכתב כי ע"פ הפרוטוקול: "בשנת 2015 עבר בן עמי משבר אישי קשה. חרף העובדה שהוא עמד לצידו של גפן במשך שנים רבות, ונותר נאמן לו אף בתקופות קשות מבחינה אישית ומקצועית, גפן לא גמל באותו המטבע. עם פרוץ המשבר, הובא גיטריסט נוסף לנגן בהרכב התעויוט, ובהמשך, הוא הוחלף ולמעשה הופסקה העסקתו. עוד טוען התובע כי נדרש לתת לגפן עדיפות ולהמנע מהתחייבות לאומן אחר, מה שלא איפשר לו לעבוד עם גורם נוסף".

לזמר אביב גפן גרסה אחרת והוא מבטל מכל את כל הטענות של הגיטריסט ומבקש מבית המשפט לדחות את התביעה על הסף בטענה כי: "בן עמי לא הוחלף באף נגן אחר, והמשיך לנגן. ב-2017 הוא החליט מיוזמתו שהוא לא מעוניין לנגן יותר בהופעות" עוד טוען גפן, כי "הגיטריסט הוצב בהופעות שונות ובהיקפים נמוכים של שלוש הופעות בחודש ולעיתים יותר. בן עמי מבקש לנסות וליצור 'זיקה' מלאכותית בינו לביני בהקשר של יחסי עבודה באמצעות להקת התעויוט בה היה חבר - וכבר לא".

מטעמו של אביב גפן טרם נמסרה תגובה.

אביב גפן (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
אביב גפן (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)