בתוך כל טירוף המלחמה, כשמדינות ערב מאיימות עלינו והפאניקה בשיאה, זכינו אתמול (חמישי), לרגע של נחת, ביום ההיסטורי בו זכתה ישראל בשתי מדליות אולימפיות באולימפיאדת פריז 2024. זה התחיל בפיטר פלצ'יק, שזכה במדליית ארד וחגג בדמעות ניצחון יחד עם מאמנו, אורן סמדג'ה, ששכל את בנו עומר ז"ל בלחימה ברצועת עזה. זמן קצר לאחר מכן, הגיעה ענבר לניר (שאנחנו כבר יומיים אובססיביים אליה ברמות ובהצלחה עם הסיקור עליך בהמשך אחות), והביאה את מדליית הכסף לאחר שגברה על יריבתה הגרמנית. 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Inbar Lanir‎‏ (@‏‎inbar_lanir‎‏)‎‏

ולמה אנחנו דנים על המדליות האולימפיות של הספורטאים הישראלים באתר בידור שכזה? כי אנחנו אנשי פיטנס כמובן. סתם, אנחנו לא. אבל מסתבר שבזכות הזכיות ההיסטוריות האלה, הג'ודוקות הולכים להרוויח הרבה מאוד כסף. מסתבר שעל זכייתה במדליית הכסף, תקבל לניר מהמדינה מענק של כ-700 אלף ש"ח ואילו מאמנה, שני הרשקו, יזכה למענק של 350 אלף ש"ח.

פיטר פלצ'יק ודניאל אייך אחרי הקרב על הארד באולימפיאדה (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)
פיטר פלצ'יק ודניאל אייך אחרי הקרב על הארד באולימפיאדה (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)

גם פלצ'יק לא יוצא מקופח מהסיטואציה, ועבור הארד שהביא לישראל, יזכה למענק של 500 אלף ש"ח. מאמנו סמדג'ה, יתוגמל ב-250 אלף ש"ח. מדובר בקפיצה משמעותית, שכן באולימפיאדת טוקיו 2020, המדליסטים לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט, שזכו במדליות זהב, קיבלו מענקים של כ-500 אלף ש"ח. 

אורן סמדג'ה ופיטר פלצ'יק (צילום: דני מירון)
אורן סמדג'ה ופיטר פלצ'יק (צילום: דני מירון)