רוי פרישר גוטמן, הצטלם לקמפיין סתיו 2024 של רשת האופנה NOIZZ. תפסנו את הדוגמן הצעיר ואת אביו, ינאי פרישר גוטמן, לשיחה על התינוק החדש שנולד לפרישר גוטמן ובן זוגו פלג לוי ואיך היה מגיב אמיר פרישר גוטמן ז"ל, אם היה רואה את המשפחה המאושרת והמלוכדת. צפו:

ינאי ורוי פרישר גוטמן בראיון (צילום :אור גפן)

היי רוי וינאי איפה אנחנו פוגשים אתכם היום?
"אנחנו ביום ספורטיבי במיוחד, בהשראת האולימפיאדה. יום צילומים סתיו חג של נויז".

ינאי, לאחרונה שיתפתם שנולד לך בן נוסף. תוספת מרגשת למשפחה. איך ההרגשה?
רוי: "התינוק מתוקי. הוא ממש חמוד, אני עושה לו בייביסיטר 1+1. אני אח וגם בייביסיטר, שומר עליו הרבה, מקלח אותו עם אבא לפעמים".
ינאי: "האמת שהוא עושה הכל וזה כיף אמיתי. זה היתרון בלהביא תינוק כשהילד הראשון כל כך גדול. מאוד מרגש ודווקא בתקופה הזו כשיש כל כך הרבה קושי ורגשות מעורבים בכל דבר, אז פתאום להביא חיים חדשים לעולם, זה ממלא ומתקן ומרפא המון המון קשיים".

איך הודעתם לרוי על זה שהוא הופך לאח בכור?
ינאי: "האמת שרוי הראשון שידע וזה היה בשלב מאוד מאוחר. הודענו לו בחודש שביעי לדעתי. רצינו לוודא שהכל פיקס אז חיכינו וחיכינו ואז הודענו לו".
רוי: "אני מאוד מאוד שמחתי. אפילו בכיתי, חיכיתי לזה כל חיי".

ינאי ורוי פרישר גוטמן בצילומי ל-NOIZZ (צילום: אור גפן)
ינאי ורוי פרישר גוטמן בצילומי ל-NOIZZ (צילום: אור גפן)

⁠ינאי, על התהליך וההיריון המרגש לא שיתפת בכלל ברשתות, למה? 
"בדרך כלל, כשעוברים תהליך כזה מרגש כן מרגישים צורך לספר לכולם. זה היה סוד כמוס ממש . אחד לא ידע חוץ מההורים שלנו והאחים. שלושת המשפחות שלנו הן היחידות שידעו. תשמע, בתור מי שחווה תהליכי פונדקאות, זה תהליך כל כך לא נודע וקשה ואתה אף פעם לא יודע איפה אתה עומד, אם זה יחזיק או לא יחזיק, אז העדפנו לשמור את זה לעצמנו עד שזה כבר היה ממש ממש ודאי , והוודאי היה כבר בחודש תשיעי ואז מה כבר תגיד, עוד שבוע הולך להיוולד לי תינוק?".

מה השתנה בך כאבא לשניים? 
"קודם כל זה מטורף. כמה כבר הלב יכול להתרחב? כי אני כבר מאוהב קשות בילד אחד, איך אני יכול לאהוב עוד אחד באותה מידה? וזה פשוט מטורף, זה רגש על טבעי כזה שאתה פתאום רואה את היצור הקטן הזה והוא מחייך אליך וזה הדבר הכי מטורף שקיים".

רוי, איך כאח גדול, אתה מרגיש שמשהו השתנה⁠?
רוי: ״אה... זה תשאל את אבא איך אני כאח גדול״.
ינאי: ״קרצייה יותר״.
רוי: ״האמת שהשתנה הרבה, נגיד אני הייתי רגיל לשחק בסוני ועכשיו אני משחק בסוני ופלג קורא לי ׳רוי בוא בוא תשמור על ריבר אני שניה עולה להתקלח׳ ואני כזה ׳שיט׳״.
ינאי: ״מילד בן 20 הוא נהיה בן 50 פתאום, זה מה שהשתנה״.

אנחנו במלחמה כבר תקופה ארוכה, כמה מלחיץ להביא ילד בתקופה הזו?
ינאי: ״הכי מלחיץ. האמת שאנחנו התחלנו את התהליך לפני שנתיים וחצי, זה היה תהליך מאוד מאוד ארוך. אבל אתה יודע זה חלק מגלגל החיים כאילו דברים רעים קורים ואז תמיד יש את ההתחלות החדשות זה הטבע וזה חזק מכולנו ואני חושב שזה הטבע וזה היופי בעולם הזה״.

רוי פרישר גוטמן בצילומים ל-NOIZZ (צילום: אור גפן)
רוי פרישר גוטמן בצילומים ל-NOIZZ (צילום: אור גפן)

⁠רוי מנקודת מבט של ילד, אתה גם חווה את המלחמה איך אתה מרגיש? יש חשש או לחץ? 
רוי: ״אנחנו בסדר גמור. כל עוד אנחנו עם ההורים וכל עוד יש מקלט לידי, אבל לפעמים כן יש חשש או לחץ קטן, זה כן משפיע. אבל אנחנו בסדר, בסופו של דבר צריך להמשיך לחיות״.
ינאי: ״חייבים לסיים עם המצב הזה ואנחנו חייבים לחזור לחיים רגועים. אמנם מה שקרה לנו לא יישכח, אבל אנחנו חייבים לשחרר את כל החטופים ולסיים את המלחמה הזו כמה שיותר מהר״.

ינאי במה אתה יותר מתורגל? יותר מקליל? בכל זאת כבעל ניסיון?
ינאי: ״בוא נתחיל בזה שבאמת שוכחים. מה אני יודע, אני שוחה בחומר כי יש לי כבר ילד? אתה לא זוכר את כל הקשיים של ההתחלה, אבל זה עובר כל כך מהר שזה כיף גדול״.

טיפים להורה: כבר יש לך את הניסיון עם רוי ועכשיו עם ריבר, מה אתה עושה אחרת בתהליך גידול הילד?
ינאי: ״אה... לא נראה לי שאני עושה אחרת. הטיפ שלי הוא באמת להיות קולים ומשוחררים ולקחת את הילדים לכל מקום ולהרגיל אותם לכל מצב. רוי עד היום אתה יכול לשים אותו באמצע רחבת ריקודים בחתונה והוא יירדם״.
רוי: ״אני גם יכול להירדם בעמידה בכל תנוחה אפשרית, בדיוק כמו ריבר״.
ינאי: ״אחת הטעויות הרווחות היא להחשיך את הבית ושיהיה שקט כשהילד הולך לישון. לא, צריך להתרגל לתנאי שדה מגיל אפס״.

שאלה אחרונה - אם אמיר היה רואה את ריבר מה הוא היה אומר?
ינאי: ״הוא היה עף עליו, הוא היה עף עליו קודם כל. הוא ילד מדהים, פחזנייה מתוקה, ואי אפשר שלא להתאהב בו קשות, נכון?״

ינאי ורוי פרישר גוטמן בצילומים ל-NOIZZ (צילום: אור גפן)
ינאי ורוי פרישר גוטמן בצילומים ל-NOIZZ (צילום: אור גפן)