גם הדוגמנית שילדה לאחרונה לירן כוהנר הולכת אחרי הזרם. בתקופה האחרונה הטרנדים החמים מתמקדים באמבטיות קרח ותאי חמצן, כך גם מלכת היופי בדימוס שהתחילה לעשות סאונות קרח ופרסמה כי היא עתידה לבצע גם טיפול בתא חמצן בפעם הבאה. אחת מהעוקבות של כוהנר שאלה היכן היא מבצעת את הטיפולים הללו וכוהנר כמובן פרסמה את שם המקום וקידמה אותו ברשתות החברתיות.

מי שלא אהב את כל הנושא הזה היה משרד הבריאות, שמיד אחרי הסטורי של כוהנר החליט להעלות על הגל ולפרסם פוסט נגד מקומות שעובדים ללא רישיון או אישור ממשרד הבריאות.

לירן כוהנר מציגה גזרה חטובה בדרכה לאימון גופני  (צילום: פול סגל)
לירן כוהנר מציגה גזרה חטובה בדרכה לאימון גופני (צילום: פול סגל)

כך משרד הממשלה כתב: "לירן כוהנר היקרה, אנו מניחים שלא ידעת, אבל טיפול בתאי לחץ שאין להם רישיון של משרד הבריאות הוא סכנה בריאותית ורפואית של ממש. הטיפול בחמצן רשום כתרופה לכל דבר, ויכול להינתן בפיקוח רפואי בלבד. מעבר לשימוש בחמצן, הטיפול בתא לחץ כרוך בסיכונים לא מבוטלים ולכן מתקיים רק בפיקוח רפואי במקומות שקיבלו רישיון לכך ממשרד הבריאות".

לאחר מכן הרחיב על הבעיות שיכולות להיגרם: "הטיפול עלול לגרום לפגיעה בעיניים, באוזניים ובסינוסים, וכן לגרום לפגיעה במערכות הגוף השונות ואפילו לנזק ריאתי. חמצן הוא חומר דליק הנמצא בריכוז גבוה בתא הלחץ וכל ניצוץ מטלפון נייד, בגד סינטטי או מקור אחר יכול לגרום לפיצוץ, דליקה ופגיעה חמורה. אנחנו רואים מעת לעת בבתי החולים את המטופלים שנגרם להם נזק מפני שנמנע מהם טיפול רפואי כוללני".

עוד הוסיפו: "מעת לעת אנחנו מקבלים תלונות לגבי פרסומים כוזבים על טיפול רפואי בתאי לחץ עבור דיכאון, סוכרת, סרטן, פוסט טראומה, שיפור המערכת החיסונית, פיברומיאלגיה ועוד. חשוב לדעת שהמחלות האלה אינן כלולות בהתוויות המקובלות לטיפול בתא לחץ, ואין מידע מספק לגבי היעילות או הסיכון שעלול להיגרם מהטיפול, ובחלק מהמקרים מדובר בהתוויות שעדיין נחקרות" ובכך הפיגו שמועות רבות.

משרד הבריאות מגיב ללירן כוהנר (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
משרד הבריאות מגיב ללירן כוהנר (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)