מגיש התוכנית "הצינור" בערוץ 13, גיא לרר פרסם הערב (שבת) בדיחה "על חשבונו" ברשת החברתית X ובה התייחס לציוץ שכתב הוא עצמו בנובמבר 2022. לרר כתב בזמנו: "עניינית - נקודתית: אוהב את הרעיון של סמוטריץ' באוצר. הוא לא מחובר למערבבים שמושכים בחוטים, הוא נמרץ והגון. יודע לעבוד. עשויים לצאת דברים טובים".

כעת לרר פרסם הודעת "תיקון" שהשמיט בה את מרבית המילים למעט חמש בודדות. בכיתוב התמונה כתב: "אוקיי, לקח לי שנתיים וכמה טיוטות שהודלפו מוקדם מדי, אבל בשעה טובה הציוץ מוכן".

כזכור, סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית "מודי'ס" הודיעה הלילה (בין שישי שבת) על הורדת דירוג האשראי של ישראל בשתי דרגות, והוא עומד כעת על רמה של Baa1. בדוח שפרסמה חברת הדירוג, נכתב כי כלכלני החברה אינם אופטימיים עוד בנוגע ליכולת ההתאוששות המהירה של ישראל – כפי שהיה לאחר סבבי לחימה קודמים.

בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

"התאוששות כלכלית מאוחרת ואיטית יותר, בשילוב עם מערכה צבאית ממושכת יותר ידחקו עוד יותר את הסיכוי לייצוב של יחס החוב לתוצר ביחס לתחזיות הקודמות של החברה", נכתב. "המניע המרכזי להורדת הדירוג הוא השקפת החברה כי הסיכון הגיאופוליטי התגבר משמעותית, לרמה גבוהה מאוד, עם השלכות שליליות מהותיות על כושר החזר האשראי של מדינת ישראל, הן בטווח הקצר והן בטווח בארוך". 

הקלטת קולות הקשר לאחר חיסול נסראללה (צילום :דובר צה"ל)

"עוצמת הסכסוך בין מדינת ישראל לחיזבאללה עלתה באופן משמעותי בימים האחרונים. זאת בהקשר של היעד המוצהר של מדינת ישראל להחזיר את התושבים המפונים בחזרה לצפון הארץ. השגת מטרה זו עשויה להיות כרוכה בסכסוך אינטנסיבי עוד יותר. במקביל, הסיכויים להפסקת אש בעזה התפוגגו והסיכונים הפוליטיים הפנימיים עלו לצד סיכונים גיאופוליטיים".