המתכון הלאומי: רחל אדרי
בין שלל סיפורי הגבורה הצבאית והאזרחית ביום הנורא של 7 באוקטובר, בולטת דמותה של רחל אדרי, הלא היא רחל מאופקים, שהפכה לסמל של גבורה ותושייה אזרחית. חמישה מחבלי חמאס חדרו לביתה, והיא הוחזקה יחד עם בעלה, דוד אדרי ז"ל, שנפטר בסוף פברואר השנה, במשך 19 שעות. במהלך שהיית המחבלים גילתה אדרי תושייה רבה והגישה להם ארוחת צהריים, קפה ואת העוגיות שהפכו מאז למפורסמות בעולם. 

בנה, פקד אביתר אדרי, שמשרת כשוטר במשטרת שדרות, הגיע עד פתח בית הוריו וראה כיצד מחבל מחזיק רימון בצמוד לאמו, ומעבירו מיד ליד בחיוך. המחבלים היו חמושים בכלי נשק רבים, בהם רימונים, רובי סער וטיל לאו. אדרי ניהלה איתם שיחות בערבית כדי שירגישו "בבית". היא גם הלכה לשירותים מספר פעמים, כדי שהשוטרים יוכלו להבחין בה בכל פעם שאחד המחבלים ליווה אותה. 

בשלב מסוים סימנה אדרי לבנה ולשאר השוטרים באצבעות ידה כמה מחבלים נמצאים בדירה. אחרי כמעט יממה פרצו לוחמי הימ"מ לדירה, חיסלו את המחבלים וחילצו את בני הזוג. אדרי הפכה לכוכבת רשת, התראיינה פעמים רבות בכל כלי תקשורת אפשרי ואף פגשה את נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בביקורו בארץ. כמובן שהיא גם פרסמה בהמשך מתכון של העוגיות המפורסמות שלה.

לסיכום: ליאורה מצפה שאדרי תהיה השופטת הראשית בתוכנית "מאסטר שף" בעונה הבאה.

רחל אדרי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
רחל אדרי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

- הגיבור הלאומי: עידן עמדי
הזמר השרמנטי ויפה התואר הפך לאחד הסמלים הגדולים של המלחמה הזאת. מיד כשהיא פרצה עמדי התגייס למילואים כלוחם בחטיבת כרמלי בזירה הצפונית. עם סיום משימת החטיבה עבר ליחידת הנדסה קרבית ברצועת עזה. הוא גם שיתף את מאות אלפי עוקביו בתחושותיו. "אני יודע על מה אני נלחם", הצהיר עמדי, "על הרגע היפה הזה בבוקר שיעלי שלי (אשתו - לג"ש) שותה שוקו ועוזרת לי לסחוט לימון. על החיים, על תחושת החיות".

עמדי התפרסם לראשונה בשנת 2010, בעונה השמינית של "כוכב נולד", שבה העפיל לגמר וסיים את התחרות במקום השני. ב־2017 החל לגלם את דמותו של שגיא צור בסדרת הטלוויזיה "פאודה".

בתחילת ינואר השנה נפצע הזמר אנושות בקרבות בעזה, אבל התאושש בזכות הטיפול המסור של רופאיו. כשבועיים לאחר מכן כבר עמד על רגליו ובמסיבת עיתונאים מאולתרת בביה"ח תל השומר הוא סיפר על מצבו: "הגעתי שרוף ומפויח, מורדם מונשם, על תג השם שלי היה כתוב אלמוני. אני זקוק לתהליך שיקום ארוך".

דבר פציעתו נזכר גם בשיר "גיבורי על" של להקת התקווה 6. בזכות גבורתו והשראתו המופלאות הוא נבחר להשיא משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות, אך סירב בטענה כי הוא מעדיף להישאר בביתו ולהתייחד עם זכרם של חבריו. מלך, כבר אמרנו? עמדי גם זכה, בצדק רב, בפיס, ומוביל את קמפיין האחדות של מפעל הפיס.

לסיכום: ליאורה מחכה להופעה הראשונה שלו בפארק הירקון עם לפחות מאה אלף צופים מעריצים.

עידן עמדי  (צילום: בית חולים שיבא)
עידן עמדי (צילום: בית חולים שיבא)