בעוד שרוב הקהל הבינלאומי מזהה את גל גדות בעיקר כוונדר וומן, השחקנית הישראלית בנתה קריירה הוליוודית מגוונת עם מספר תפקידים מעניינים שנותרו בצל הצלחתה הגדולה.

הפריצה הראשונה שלה בהוליווד הגיעה ב-2009, כשקיבלה את תפקיד ג'יזל ב"מהיר ועצבני 4". תפקיד זה, שבו גילמה סוכנת מוסד לשעבר, המשיך איתה גם בחלקים החמישי והשישי של הסדרה. בעקבות התפקיד, גדות נכנסה לרשימת השחקניות המבטיחות בהוליווד. אולם מלבד התפקיד הזה שהקפיץ לה את הקריירה, היו שם עוד תפקידים רבים, חלקם הם כאלה שאפילו אנחנו שכחנו שהיא עשתה. 

גל גדות (צילום: רויטרס)
גל גדות (צילום: רויטרס)

ב-2009, הקריירה של גדות החלה להמריא. היא הופיעה גדות לכמה רגעים ב"הפמליה" בתור ליסה, בת הזוג התורנית של אדריאן גרנייה ואחר כך בתור אוליביה במיני סדרה שיצר אשטון קוצ'ר, "החיים היפים". ב-2010, היא הופיעה בסרט "Knight and Day" לצד טום קרוז וקמרון דיאז, בתפקיד קטן כנעמי. תפקיד זה היה הופעתה הראשונה בסרט הוליוודי מחוץ לסדרת "מהיר ועצבני". לאחר מכן, הופיעה בתפקיד קטן בסרט "דייט לילי" בכיכובם של טינה פיי, מארק וולברג וסטיב קארל בתור נתניה, בת הזוג הישראלית של וולברג. 

ב-2016, לפני שכבשה את העולם כוונדר וומן, גדות כיכבה בשני סרטים: בסרט הפשע "Triple 9", היא גילמה את דמותה של אלנה לצד שחקנים מוכרים כמו קייט וינסלט וצ'יווטל אג'יופור. באותה שנה, היא גם שיחקה בקומדיית הפעולה "Keeping Up with the Joneses" בתפקיד נטלי ג'ונס, סוכנת חשאית המתחזה לאשת נדל"ן, לצד ג'ון המם וזאק גליפיאנקיס.

גל גדות (צילום: רויטרס)
גל גדות (צילום: רויטרס)

לאחר הצלחתה כוונדר וומן (תפקיד שגילמה לראשונה ב"באטמן נגד סופרמן" ב-2016, ואז בסרטי "וונדר וומן", "ליגת הצדק" ו"וונדר וומן 1984"), גדות המשיכה לגוון את הקריירה שלה עם תפקידים שונים.

משם, כבר הגיעו התפקידים הזכורים שלה כמו בשנת 2021 אז היא כיכבה ב"Red Notice" בנטפליקס, לצד דוויין ג'ונסון וריאן ריינולדס, בתפקיד הגנבת המתוחכמת הבישופ, באחד הסרטים המצליחים של נטפליקס. ב-2022, הופיעה בתפקיד משמעותי ב"מוות על הנילוס" של קנת בראנה, בו גילמה את לינט רידג'ווי דויל, בעיבוד לספרו המפורסם של אגתה כריסטי.

תפקידים אלה, שכל אחד מהם שונה מקודמו, מדגימים את יכולתה של גדות להתמודד עם ז'אנרים שונים - מאקשן ועד דרמה תקופתית. הם מספרים את סיפור התפתחותה בהוליווד, מתפקידי משנה ועד להפיכתה לכוכבת בינלאומית מובילה.