בעולם שבו כוכבי פופ מחפשים כל הזמן את הגימיק הבא, קייטי פרי החליטה לקחת את המושג "כוכבת" למקום אחר לגמרי. הזמרת שפעם הייתה למצליחה מאוד מעבר לים וגם כאן בישראל, ואחראית ללהיטים כמו "Roar" ו-"Firework", הרחיקה עד לחלל החיצון בטיסה שארכה פחות זמן מאשר שיר רמיקס ממוצע – 11 דקות בלבד.

פרי, שידועה בהחלטותיה הנועזות וההפקות הגרנדיוזיות, שילמה סכום אסטרונומי (תרתי משמע) כדי לשריין את מקומה בטיסה היוקרתית. סכום שהיה יכול לממן אלבום חדש, סיבוב הופעות או אפילו פרויקט צדקה משמעותי, הושקע בחוויה שארכה פחות זמן מאשר הפסקת פרסומות בסופרבול. 

המעניין הוא שלמרות המסע חוצה אטמוספירה של פרי, נראה שהתקשורת והמעריצים התעניינו יותר בחליפות החלל המעוצבות מאשר בחוויה עצמה של הזמרת. אירוני למדי שאפילו כשהיא יוצאת מכדור הארץ, פרי עדיין נמדדת על פי מה שהיא לובשת ולא על התוכן האמנותי שלה. אם כי אכן פרי החליפה יושבת עליך מדהים, ואת עדיין מהממת.

האם זה סימפטום למשבר אמצע הקריירה? האם זוהי ניסיון נואש לייצר כותרות בתקופה שבה הרלוונטיות המוזיקלית שלה מתחילה להישחק? או שמא זהו באמת חלום ילדות שהתגשם? קשה לדעת, אבל אי אפשר להתעלם מהתחושה שיש משהו מופרך בהשקעה כה גדולה בחוויה כה קצרה.

קייטי פרי והחליפה  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קייטי פרי והחליפה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

צריך לומר ביושר - אם גם לנו היה סכומי עתק בבנק כמו שלה יש, גם אנחנו היינו קופצים לגיחה קצרה בחלל, אך זאת לא הנקודה. כמי שגם עורכים את אתר TMI, אנחנו יכולים לספר לכם שהיא ממש לא עניינה אף אחד. צריך להבין שמדובר כאן באירוע היסטורי. היא כוכבת הפופ הראשונה שטסה לחלל בטיסה שכוללת רק נשים. ועדיין - הקהל הישראלי לא הראה עניין. 

ולסיום, הטיסה לחלל של פרי היא אולי המטאפורה המושלמת לתרבות הפופ המודרנית – קצרה, יקרה, מרשימה לכאורה, אבל בסופו של דבר משאירה אותנו עם שאלה אחת פשוטה: "זה הכל?" אולי הגיע הזמן שפרי תחזור למה שהיא עושה הכי טוב – ליצור מוזיקה שמתחברת לאנשים כאן, על פני האדמה כי אנחנו לפחות, פעם - הערצנו אותה.