הקיץ ממשיך ואנחנו כבר באמצע העונה של ״האח הגדול״. הכניסה השנייה בוצעה ונחשפנו לעוד כמה מהחכמים שבמדינת ישראל - שירז בן ארי, מושיקו עג'מי, יוכי אפוליאון, רועי גרוס ושון יפישין. אם זה לא הספיק לנו, הגיע גם דובדבן על הקצפת - תהילה בריגה, האקסית של יובל. התחביב האהוב ביותר על האח הגדול הוא צילוק נפשי של המתמודדים, אז לא ציפינו למשהו אחר בכניסה הזו.

״האח הגדול״ הוא מקצוען בלסלף את האמת, לערוך נכון ולהציג לנו מצג שווא. אבל זו לא הבעיה של הריאליטי שלנו, ממש כמו מושיקו כבר נמצא בזוגיות עם מישהי אחרת, שיר. על אף שבתעודת הזהות בכניסה לבית ציין שהוא רווק ומעולם לא היה בזוגיות - ובמשפט הזה הוא מכוון היישר אל חוסר הביטחון עצמי של שלקה. זה לא הפתיע אף אחד שהוא שיקר כדי לנסות איכשהו לזכות במיליון. כי ככה מתנהגים אנשים שמכוונים למטרה אחת, והמטרה כאמור מקדשת את האמצעים.

שלקה בבכי בחדר האח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)
שלקה בבכי בחדר האח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)

הדבר שהיה מפתיע בכניסה השנייה בעונה הנוכחית, זה שהוא היה מנוגד לחלוטין לפורמט. אם אתם לא זוכרים, ״האח הגדול״ הוא בית שאתה נכנס אליו ומנתק קשר עם המציאות שבחוץ. אולי זו הסיבה למה כל הדיירים בבית האח משתגעים אחרי עשר דקות, אבל כאמור זה הפורמט - אפס תקשורת. 

אז מדוע במשימה השבועית הדיירים הישנים זוכים לשמוע את מה שחושבים עליהם אנשים בחוץ? המשימה השבועית של בית המשפט הפך את הבית לאולם דיונים. הדיירים החדשים תובעים את הוותיקים, הזוכה בדימוס תקווה גדעון היא השופטת והיא קובעת מי אשם, מי זכרי ומי יכנס לרשימת ההדחה. 

למה הדיירים שומעים את מה שחושבים עליהם מבחוץ? הרי את הסיוט של יציאה מהבית הם יחוו, הם יצטרכו להתמודד עם הביקורת מולם, הם יאלצו לקחת אחריות על המעשים והאמירות שלהם בתוך הבית. אמירות ומעשים שהם חשבו שאף אחד לא שם לב אליהם. אז למה, לעזאזל, ההפקה של האח הגדול מנסה להקדים את המאוחר וחושפת את הכל? כל מהות הפורמט זה להשאיר אותם לא יודעים, בחשכה, ממשיכים במעשים שלהם, ממשיכים בהתנהגות שלהם לעיני כל וחושפים את הצדדים האמיתיים שלהם.

תקווה גדעון (צילום: אביב חופי)
תקווה גדעון (צילום: אביב חופי)

משימת בית המשפט ניסתה להעלות מודעות לדיירים, משהו בין ״שימו לב איך אתם מתנהגים״ לבין ״כל האמת בפרצוף״. אבל אנשים שנמצאים בבית האח הגדול לא יכולים לקבל ביקורת על ההתנהגות שלהם, זו הסיבה שהם עומדים מול המצלמות וחושפים את האופי האמיתי והמלוכלך שלהם. אף בן אדם נורמלי לא ירצה לעשות את זה, כי הוא יודע מה הוא יקבל על הראש.

כפי שציינו מקודם, התכנית היא בסופו של דבר עינוי פסיכולוגי לדיירים שמוכנים למכור את אמא שלהם עבור כסף ופרסום. אז למה להתעלל באנשים האלה עוד יותר? למטרות בידור? הרי הם במילא ייחשפו לכל מה שאנחנו חושבים עליהם כשהם יצאו מהבית. בין אם הם יזכו במיליון ובין אם לא - הם ידעו מה אנחנו חושבים עליהם טוב מאוד. 

מאי ערב תצטרך להתמודד עם רשת השקרים שלה בנוגע לסקימס. ארז איסקוב יגן על עצמו ויטען שהוא לא אגרסיבי, פשוט התוכנית הוציאה את זה ממנו. לפחות אלאיה הוף היא כנה ומודה ״אני מתנשאת״. ממש כמו שמאור ברוכמן קיבלה על הראש רגע אחרי ההדחה, אף אחד מהדיירים לא חף מפשע, גם לא הדיירים החדשים. אז למה אנחנו הורסים להם את העולם הורוד וחושפים להם את האמת? 

מאי ערב (צילום: באדיבות רשת 13)
מאי ערב (צילום: באדיבות רשת 13)

הדבר היחיד שיכול להעלות על הדעת, וככל הנראה הוא נכון זה: רייטינג. ברוכים הבאים לעולם שבו להפקה ולאנשי תקשורת אכפת רק מדבר אחד. והוא הרייטינג. לא נשקר, העונה הנוכחית היא טובה, מלאת דרמה וריבים. אבל העונה הזו טובה ומלאת דרמה גם בלי שההפקה תתערב ותנסה לכפות בכוח עוד ריבים ועוד דרמה בצורת משימה שבועית. הם במילא יצאו הרוסים, אל תהרסו אותם כבר מעכשיו.