ליעד אגמון, יזם, ובעלה של שי לי שינדלר, משתף בציוץ כן ומפורט ברשת X את החוויה שלו מהשתתפות בתוכנית "המטבח המנצח" (MKR), ומעניק הצצה נדירה לאופן שבו ריאליטי טלוויזיוני באמת נראה מאחורי המצלמות.

לדבריו, בניגוד לתוכניות ריאליטי קשוחות כמו "האח הגדול" או "הישרדות", MKR היא "ריאליטי לייט" - שישה ימי צילום בלבד, עם משתתפים שמבינים טלוויזיה, תחרותיות מדודה, ובעיקר בלי פרס גדול ומבלבל. לדבריו, "כולנו באנו ליהנות".

ליעד אגמון ושי לי שינדלר (צילום: צילום מסך קשת 12)
ליעד אגמון ושי לי שינדלר (צילום: צילום מסך קשת 12)

אבל מאחורי הפורמט הנעים יחסית, מסתתרת אמת עריכתית לא פשוטה: כל פרק בנוי על כ-25 שעות צילום, הכוללות 6 שעות סביב שולחן האוכל, 4 שעות במטבח, ועוד כ-3 שעות של טסטות לכל זוג. "פחות מ-4% מכל מה שצולם נכנס לשידור", מציין אגמון, מה שהופך את העורכת הראשית לדמות מפתח קריטית: "היא בוחרת איזה סיפור לספר, ולעיתים משתמשת בתוכן באופן מגמתי, ואף מוציאה דברים מהקשרם כדי לבנות סיפור שיעניין את הצופים". אגמון מציין שהוא התעקש להכיר את עורכת התוכנית עוד לפני תחילת הצילומים - החלטה שלדבריו התבררה כחכמה מאוד.

עוד הוא מספר על הפער העצום בין התחושות בצילומים לבין מה שמשתקף בפרק הערוך: "החוויה בזמן אמת הרבה יותר אינטנסיבית, רגשית ועוצמתית. כשאני צופה בפרקים, אני מרגיש שלקחו טעימות קטנות ממנה הרבה יותר גדולה ומורכבת".

בזווית מסחרית, אגמון מצביע על ההיגיון של הטלוויזיה המסחרית: "מטרת התוכן היא להשאיר את הצופים מול המסך בין מקבצי פרסומות. זה אומר שקונפליקטים, דרמה ומתח מקבלים מקום - בעוד שחיבורים נעימים ושיחות רגועות פשוט לא עוברים טוב בקצב של טלוויזיה".

אלי אוחנה ''המטבח המנצח'' (צילום: צילום מסך קשת 12)
אלי אוחנה ''המטבח המנצח'' (צילום: צילום מסך קשת 12)

כך לדוגמה הוא מתייחס לשיח שנוצר סביבו לבין כדרוגלן העבר אלי אוחנה: "אלי הוא איש מהמם, חכם, רגיש וצנוע. לא הכרנו לפני התוכנית אבל התחברנו מאוד במהלך הצילומים, בילינו שעות יחד בסיפורים ובדיחות - אבל מה הגיע למסך? בעיקר התנצחויות. אלה חוקי הז'אנר".

למרות כל זאת, אגמון מצהיר שזו הייתה חוויה חיובית: "להיחשף בריאליטי בפריים טיים קשת זה מפחיד - אבל להשתתף בתוכנית היה כיף גדול. ההפקה הייתה סופר מקצועית, הכרתי אנשים מעניינים ומגוונים, וקיבלתי המון תשומת לב חיובית. לא כל יום אני פותח את הבוקר שלי באיפור ושיער".

הוא מסכם בתובנה אישית יותר: "אני בשלב בחיי שאני לא מפחד מדברים, אלא דווקא נהנה מהזדמנות לחוות חוויות חדשות מחוץ לאזור הנוחות שלי. וזה בהחלט ענה על ההגדרה. כמו גם ההשתתפות שלי בפרסומת עם ריטה. חיים פעם אחת, ואני אוהב את החיים שלי אינטנסיביים - לטוב ולרע".