- ב־6 באוגוסט פרופ' ניקולא יוזגוף־אורבך, המשורר, החוקר ואיש הרוח, הלך לעולמו ביום שהיה אמור להיות יום הולדתו ה־41. יוזגוף־אורבך נולד בשם יעקב יוזגוף למשפחה חרדית בצפת, ועם השנים הפך לאחד הקולות הבולטים בשירה העברית, לצד פעילות ציבורית למען זכויות קהילת הלהט״ב בישראל.
ליאור יוזגוף, אחיו, מספר: “אחי יצא מהארון בגיל 17 בעיר חרדית כמו צפת - דבר קשה ומאתגר מאוד. המשפחה והקהילה לא קיבלו אותו תחילה, אך אמא שלנו, שחלתה בתקופה האחרונה, תמכה בו בגאווה ונלחמה למענו מול כולם. ניקולא אהב ספרות, חקר ושפה, והחזיק אוסף מרשים של מעל 15 אלף ספרים. הוא דיבר שש שפות והיה מקור ידע בהלכה היהודית. זו אבידה עצומה למשפחה, אך גם לעולם התרבות והאקדמיה. הוא השאיר חותם עמוק על כל מי שהכיר אותו".
- ביום ראשון האחרון הכניסו איש יחסי הציבור עידו מינקובסקי וילדיו ספר תורה לעילוי נשמת אשתו סיון שועה מינקובסקי ז״ל, שהלכה לעולמה בטרם עת לפני כשנה בעקבות מחלת הסרטן. מינקובסקי וסיון כבר הכניסו בעבר ספר תורה לזכר אמו שלומית מינקובסקי ז״ל ואביה מרדכי מוטי שועה ז״ל.
למרות אורח חייהם החילוני לגמרי, מינקובסקי היה בעברו גם דובר ארגונים חרדיים רבים. פרט מעניין נוסף הוא שלמרות העובדה שהוא אשכנזי במוצאו, הוא מקפיד להכניס רק ספרים נוסח ספרד, עקב מחאה פרטית על הפיצול המומצא לטענתו.
- בשבוע שעבר הלך לעולמו איציק אלקולומברי, שנודע כאיש שהפך את “סמי בורקס" מתופעה שכונתית למותג לאומי. הוא ירש את העסק המשפחתי והיה זה שדחף קדימה, יחד עם אחיו וגיסו, את הרשת, שהגיעה כמעט לכל פינה בארץ. אלקולומברי היה הראשון בישראל שהנהיג מודל זיכיונות - מהלך שהביא את “סמי בורקס" לידיהם של כדורגלנים, אנשי ציבור ומפורסמים, והפך את המותג לשם דבר ולחלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית. אבל לצד ההצלחה באה גם ההתנהלות הראוותנית והרהבתנית.
כך, בהדרגה, התהפכה התמונה - מאימפריה אהובה לסיפור של קריסה כלכלית קשה, שבסיומה נאלץ אלקולומברי ז"ל להיפרד גם מהמותג וגם מאורח החיים שפיתח סביבו. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים משתי נשותיו, נכדים ונינים.
- בסוף השבוע האחרון נערך לראשונה פסטיבל המזקקות המקומיות במוזיאון ארצות המקרא בירושלים – אירוע פורץ דרך שהפגיש בין תרבות עברית עתיקה, יזמות ישראלית עכשווית ותמיכה במי ששמרו על הבית: חיילי המילואים. הפסטיבל, שהתקיים בשיתוף Craft in Glass, בירתנו ו"מחילת הארנב", העניק במה לעסקים קטנים ובינוניים.
- בית האופנה GOLBARY מפתיע בקמפיין חדש ומסקרן לרגל השקת קולקציית חג לראש השנה וחגי תשרי, ומגייס נבחרת משפיעניות מהבולטות והמובילות בישראל.
לצד הפרזנטורית אילנית לוי, שתמשיך להוביל את קמפיין סתיו – חורף 2026, בהשקעה של 1 מיליון ₪, מצטרפות מובילות דעת קהל, כל אחת בתחומה: מנחת הטלוויזיה היזמית ויוצרת התוכן ירדן הראל, השופטת מ'רוקדים עם כוכבים' לאה ינאי ויוצרת התוכן המובילה ליבילנד.