מחר, יום שני הראשון בחודש מאי, יתקיים נשף המט גאלה לשנת 2023 במוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו-יורק. הנשף מיועד לאיסוף כספים למכון אמנות לתלבושות של המוזיאון, והשנה התערוכה בנשף תחגוג את מלאכתו וחייו של מעצב האופנה הגרמני קרל לגרפלד, תחת הנושא: "קרל לגרפלד: קו היופי".

קוד הלבוש הוא, כיאה, "לכבוד קרל", והתלבושות יהיו בהשראת המעצב, יידמו לעיצוביו, או יעוצבו לפי אהבותיו והשראותיו. עיצוביו של לגרפלד עבור בתי אופנה רבים מלבד למותג על שמו, ביניהם פנדי, שאנל, בלמיין וקלואי, בהחלט לא מגבילים את האורחים בקו עיצובי מסוים וככל הנראה למשתתפים לא תחסר השראה.

קרל לגרפלד (צילום: רויטרס)
קרל לגרפלד (צילום: רויטרס)

הנשף מתרחש כל שנה החל משנת 1948 ונחשב כאירוע של הפגנת תלבושות של שחקנים, זמרים ומובילי דעת קהל. בכל שנה, נבחר נושא לתערוכת המכון לתלבושות וכך גם לנשף, והאורחים, כאמור, מצופים להתלבש בהתאם לנושא הנשף. הנשף מוערך כאחד הנשפים החשובים ביותר בניו-יורק. הגלאם של האירוע התווסף ב-1995, כשמגזין ווג (Vogue), בניצוחה של אנה וינטור, קיבל לידיו את המושכות של הפקת האירוע. וינטור, לצד מארחים מתחלפים, הצליחה להפוך את האירוע לאירוע האופנתי והנוצץ, לו מחכים בכל שנה.

אנה וינטור (צילום: רויטרס)
אנה וינטור (צילום: רויטרס)

השנה לא תהיה הפעם הראשונה בה התערוכה השנתית מתמקדת בפועלו של מעצב מוכר. בעבר היו תצוגות גם על המעצבים איב סאן לורן, כריסטיאן דיור, ג’יאני ורסאצ’ה ועוד. בתערוכה יוכלו האורחים לראות כ-150 פריטים ש”יחקרו את השפה העיצובית של המעצב”, כאשר לצד העיצובים יוצגו גם את איורי האופנה של לגרפלד. מדובר בעיצובים ואיורים מתקופות שונות בקריירה של המעצב.

עם זאת, הבחירה בלגרפלד עוררה סערה.  ללגרפלד היה "פה גדול" והוא נשמע בפומבי פעמים רבות נוקט בעמדות פטפוביות. הוא נקט עמדה נגד הומוסקסואלים שרוצים לאמץ ילדים, מהגרים, נפגעי תקיפה מינית, תנועת #MeToo ואנשים 'מכוערים', לדבריו, ללא התנצלות. לגרפלד מת ב-2019 לאחר ששלט ביקום האופנה בשנות ה-80 לחייו. מחר, כאמור, מורשתו תוצג בנשף ההתרמה וככל הנראה, לטובתינו, נטיותיו הפולמוסיות לא יוזכרו במקום.

קרל לגרפלד (צילום: יח''צ)
קרל לגרפלד (צילום: יח''צ)

הבחירה בלגרפלד לנושא הערב הגדול ביותר של האופנה אינה נטולת מבקרים, אם כי בעלת החזון, החברה הקרובה והמחליטה על הנושא, אנה ווינטור היא, ברור, לא ביניהם. רבים פנו אליה בבקשות והעירו על "הצד המכוער של לגרפלד", אך לא קיבלו תשובה.

רשימת המוזמנים לנשף המט גאלה ידועה כאחת מרשימות המוזמנים הסודיות ביותר. מעטים האנשים שבאמת יודעים מי יגיע לאירוע. השנה נפוצו שמועות רבות על מי יהיו המפורסמים שיגיעו לאירוע הנחשק, וכמו כן על כך שווינטור משנה את תמהיל המוזמנים. בין היחידים שהגעתם מאושרת עומדים דואה ליפה, מיכאלה קול, רוג’ר פדרר ופנלופה קרוז.

ברקע השמועות על שינויי המוזמנים, השחקנית האהובה בלייק לייבלי הודיעה כי לא תנכח בנשף הקרוב. זאת, כמובן, סיבה נורמלית לבטל את הנשף, כי ללא המצטיינת האופנתית - למה בכלל לקיים אותו? נשאר לנו רק לחכות למחר ולראות איך יסתדרו בלעדיה על השטיח האדום.