חגיגות ה-34 של הזמרת האייקונית אדל, הלוא היא, אדל לורי בלו אדקינס, הן אחלה הזדמנות לחקור לעומק את כל תופעת המראה החיצוני שלה. הרי כולנו מכירים את הזמרת המלאה מאוד שהגיחה לחיינו אי שם בתחילת 2007, וכבשה מצעדי שירים, תחנות רדיו ולאט לאט הפכה לסימן ההיכר עם שירי אהבה ובלדות , בזכות קולה המיוחד. ייאמר לזכותה של אדקינס כי מעולם לא זקפה לזכות או לרעת המראה החיצוני שלה אי אלו הצלחות או כישלונות ולכן ללא קשר למשקלה העודף, פרצה לחיינו ונחשבת עד היום לאחת הזמרות המצליחות בתעשייה ! 

ובכן, אם אכן כך, יכול להיות שהשינוי הוויזואלי שלה אכן גרף לא מעט תהיות, והוא נשאר בגדר תעלומה כאשר רבים ממעריציה אולי חשו כעס או אכזבה על שמישהי חזקה כל כך, שאפתנית ומצליחה בתעשייה המקדשת לא מעט אידיאל יופי מאוד מסוים - הפכה לרגעים להיות מרכז השיח בנושאי הרזיה, חיטוב, השמנה, או אסתטיקה בכלל. תחומים שמעולם לא הגדירו את אדל באמת. 

View this post on Instagram

A post shared by Adele (@adele)

ההתעסקות במראה החיצוני שלה בתקשורת הביא להשערות של עשרות אנשי מקצוע, כירורגים מאמני כושר ותזונה, רופאים וכאחרים, לדון נרחבות בתהליך שעברה רק לפי ניתוח המראה שלה בתקשורת וברשתות החברתיות. ההשערה בגין מראה הפנים היפות שלה, היא שאדל עברה לא מעט הליכים אסתטיים וכירורגים על מנת להיראות כפי שהיא נראית היום, בעלת עור פנים ממוצק, מתוח ללא צניחה או נפילה באזורי העפעפיים והשליש המרכזי בפנים. 

ד"ר אברי רווה מומחה לכירורגיה פלסטית, מסביר בעניין הפנים שלה שלצד אי אלו חומרי מילוי ובוטוקס בשליש העליון ככל הנראה נעשתה פה עבודת מתיחת פנים.

"ניתוח מתיחת פנים הוא אולי משהו שבאופן די מובנה, אנו מקשרים לגילאים מבוגרים אבל הניתוח הזה רלוונטי בין היתר גם כניתוח פוסט בריאטרי, או כאשר מתבצעת ירידה דרסטית במשקל, כמו של אדל לדוגמא של 45 קילוגרמים ויותר, שינוי אשר בין השלכותיו הראשונות נבחין בצניחה של עור עודף בפנים, שקעי עיניים, כהות מסוימת של צל העור על הפנים, ומראה כללי מאוד מבוגר עייף וכבוי. אגב, התוצר הזה הוא תוצר הגיוני שכן הפנים איבדו כל כך הרבה שומן שאחז ומתח את העור, כך שברגע שהוא נעלם- הפנים התרוקנו, צנחו וזו הסיבה בגינה אנשים שמרזים הרבה בחיים שלהם, מקבלים מראה קצת חולה במבט ראשון על הפנים שלהם. חשוב לציין כאן שזו לא תופעה חד משמעית וגורפת בעבור כל מי שירד  במשקל, יש פה תלות בגנטיקה ובאיך הגוף בחר לפזר את השומן והאם גם הפנים היו חלק מהשינוי. מה גם שאדל עוד בגילאים בהם העור באמת נראה טוב ומתוח ואולי לא היה לה צורך במתיחת פנים מלאה, אך כבר בתמונות הראשונות שנחשפו בתקשורת עור הפנים שלה היה מתוחזק ושמור, זה בהחלט העלה את התהייה שהיא אכן עשתה הליך כזה או אחר בפניה".   

ד''ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: אורית פניני)
ד''ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: אורית פניני)

פחות מפחיד מבעבר

"כיום ישנם סוגים ורמות שונות לניתוחי פייס ליפט, הטכניקות והשילובים השתנו וכך גם ההחלמה פחות מאיימת מבעבר" , מרגיע ד"ר רווה. 
"כדי לעשות סדר בדברים, מיני פייסליפט היא הגרסה הפחות פולשנית של ניתוח מתיחת פנים מלא. עם הזמן והגיל, הפנים מאבדות את המראה הטבעי והצעיר שלהן, העור מאבד מגמישותו, הוא נמתח וצונח מטה.  מיני מתיחת פנים הוא ניתוח לטיפול בעור רפוי וסימני הזדקנות בפנים ובלסתות. הניתוח עוזר לטפל בקווי הלסת והלחיים הנפולות בטכניקה עדינה יותר. מדובר בהליך מהיר יחסית הדורש פחות זמן מנוחה מניתוח מתיחת פנים מלא. מיני מתיחת פנים היא גרסה שונה של מתיחת פנים מסורתית, עם סדרה של חתכים לאורך קו השיער כדי לתקן את המראה של עור נפול שנמצא בדרך כלל סביב הצוואר וקו הלסת, בנוסף מיני מתיחת פנים מטרתה להרים את הצוואר וקו הלסת לצד הלחי הצדית. במיני ליפט מטפלים ברקמות מתחת לפני העור - מגיעים לרקמת השריר והשומן התחתונה הנמצאת מתחת לפני העור, מרימים ומניחים אותה בעדינות, ומסירים עודפי עור כתוצאה מהמתיחה, וכך נותרות צלקות קטנות העוברות בקו הפאה שמשם עוברות מאחורי האפרכסת וקו השיער האחורי. הסוד לתוצאות מושלמות תלוי בזווית המתיחה ורמת המתיחה, וזו האומנות שלי כמנתח" , מסביר ד"ר רווה, "למצוא את האיזון הנכון. אני מותח את הרקמה שנמצאת מתחת לעור, ואת העור אני מניח בעדינות רק כדי לקבל תוצאה טבעית", מסכם ד"ר רווה.  

View this post on Instagram

A post shared by Adele (@adele)

"אגב, זה הוא ניתוח שהפך מאוד פופולרי בגילאים צעירים יותר של שנות ה 40 לחיים. ההליך מתאים לכל מי שמתאים אובייקטיבית מבחינת הרקמות או מבחינת נפילת השליש התחתון של הפנים. תוצאה סופית של מיני ליפט תגיע לאחר כמה חודשים אין לשפוט  את התוצאה לפחות מעל חצי שנה מהניתוח. יש לזכור שאף אחד לא יכול לעצור את הזמן לצערנו, כך שגם יום לאחר הניתוח עדיין מתקיים תהליך ההזדקנות של העור והשומן. לאחר כמה שנים ניתן לחדש לשפר את המתיחה ולהוסיף על פי צורך הליכים נוספים שישמרו את המראה". 

תעלומת ההפחתה במשקל

אך השינוי המהותי אצל אדל הוא לא בפניה, כמו בגופה, אשר השילה ממנו כמעט ממחצית ממשקלו, בפרק זמן שאינו ידוע אך כן ניתן לראות שמגמת הירידה לא פסקה לרגע. ד"ר רונן גלזינגר מומחה לכירורגיה פלסטית ומדריך להמסת שומן בכל השיטות, מסביר את המהפך ואת ההשערות סביב המראה החדש.  

דר רונן גלזינגר מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: יח''צ)
דר רונן גלזינגר מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: יח''צ)

"מאז שהירידה של אדל במשקל הפכה לעניין הציבור שלא לומר לתעלומה בעיני הציבור, עלו חשדות בדבר בריאותה או על אי שביעות רצונה מהמראה שלה, אך קצת אחרי הלידה של בנה אדל עוברת שינוי, מקבלת החלטה חד משמעית להתמסר לאורח חיים בריא, המכיל בתוכו אימונים מסיביים, תזונה מוקפדת וליווי אישי באופן יומיומי. השינוי הזה יכול להתקיים במידה ומבצעים ניתוח בריאטרי או במידת שינוי באורח החיים מבחינת תזונה וכושר, ממניעים בריאותיים או אסתטיים , זה לא משנה", מציין ד"ר גלזינגר.  

View this post on Instagram

A post shared by Adele (@adele)

"חשוב לציין כי עולם האפשרויות הניתנות כיום ברפואה הכירורגית פלסטית לטפל בשומן ועודפיו או בעודפי העור כתוצאה מאיבוד מסיבי של שומן, הן שונות ומגוונות, כל שיטה וטכניקה מותאמת לסוג הירידה במשקל, למצב עודפי העור ובפרט לכמות המצבורים הדורשים בטיפול, שכן; לא כל טיפול מותאם לכל מצב בגוף או לכל אזור, ישנו צורך בהתאמה וייעוץ של כירורג מומחה פלסטית שייתן חו"ד מקצועית על התהליך עצמו". 

בניתוח מתיחת בטן הוא מוסיף, "ניתן לטפל במצבים בהם יש עודפי עור בבטן, בעקבות לידות, ירידה במשקל וכד'. ניתוח למתיחת בטן מסלק את עודפי השומן (אם קיימים)  והעור, מהדק את השרירים ומותח את אזור הבטן עד לקבלת מראה גוף אסתטי. מדובר בהליך הרווח ביותר בטיפול במראה עור רפוי, עודף או מקומט באזור הבטן ( תלוי בכמות העור העודף ), ואף נחשב לניתוח היעיל והמוצלח ביותר להשגת מראה בטן שטוחה. ברוב המקרים משלבים בתהליך שאיבת שומן, ואז ניתן לקבל תוצאות אפקטיביות ביותר, אבל שוב לא בכל מצב יש צורך בשילוב כזה. לאחר שאיבת השומן, מהדקים את השריר, מסירים את עודפי העור, עם חלק מסימני המתיחה במידה וישנם, ומעצבים מחדש את מראה הטבור".