צבעי הבגדים שאנו לובשים משקפים לעתים את המצב הפיזי, הרגשי, הנפשי והרוחני בו אנו נמצאים. באתר "Insider" פרסמו מספר עצות של מישל לואיס, מומחית לפסיכולוגיה של צבעים, באשר ליתרונות של לבישת בגדים בצבעים מסוימים. 

אדום: לואיס אמרה שאדום הוא צבע שמסמל תנועה וגוף, ושהלבישה שלו יכולה להעניק אנרגיה כאשר אדם מרגיש עייף או זקוק לחיזוק לאחר יום ארוך.

היא הוסיפה שאדום הוא הצבע הפסיכולוגי העיקרי של הגוף, שעשוי לסייע בהתעוררות ושמירה על עירנות, ואפילו בהגברת קצב הלב. לדבריה, אדום הוא גם צבע נהדר שמומלץ ללבוש בעת פעילות גופנית.

כתום: לאנשים שמחפשים איזון בחיי היומיום, לואיס המליצה ללבוש כתום, וציינה שגווניו קשורים לרוב לסביבה ביתית מוכרת ויכולים לשמור על הגוף רגוע ומאוזן.

לואיס הסבירה ש"הגוף מקבל אור כתום עם הזריחה שעוזר להעיר הכל בצורה מרגיעה, אז מומלץ ללבוש כתום בימים לחוצים".

צהוב: לדברי לואיס, לבישת צהוב יכולה לגרום לאדם להרגיש מאושר. היא הסבירה שזהו "הצבע הפסיכולוגי העיקרי של מערכת העצבים, והוא יכול לעזור לאנשים להרגיש שמחים ומלאי תקווה, ואפילו לעזור להם להתמקד יותר בעתיד".

כחול: לדברי לואיס מדובר בצבע הראשוני הפסיכולוגי של הנפש. לבישתו מסייעת בהורדת קצב הלב ולחץ הדם.

לואיס הוסיפה כי לגוונים של כחול יש השפעות מרגיעות: צבעי תכלת מעוררים חשיבה בחגים, מה שמוביל לנפש חופשיה יותר, וכחול כהה יכול להוביל למחשבות עמוקות יותר, שיכולות להביא לשקט ורגיעה. כחול גם משקף לטענתה ביטחון עצמי, לכן זו בחירה אידיאלית ללבוש לעבודה בעת מפגש עם לקוח חדש או כדי להרגיע מצבים מלחיצים".

ורוד: לואיס אמר כי ורוד הוא הצבע של נוחות ורכות, מה שהופך אותו לבחירה טובה עבור המין ההוגן יותר כאשר הם רוצים להרגיש רגועים ורכים, וגם שימושי כאשר הם רוצים להוסיף צד נשי יותר לתלבושות.

ירוק: לדברי המומחית, ירוק הוא צבע חשוב להשגת רגיעה, במיוחד שהצבע הראשוני הפסיכולוגי הוא שמאזן את שלושת הצבעים האחרים: אדום, צהוב וכחול. לירוק יש את היכולת לעורר רגשות רבים בגוף, מה שיכול להוביל למצב של איזון.

סגול: הצבע האחרון בספקטרום האור הנראה, ומתקשר לרוחניות, תקשורת ומערכות יחסים לדברי לואיס. לדבריה, לבישת סגול מעניקה כוח לעזור לאנשים להתחבר לאחרים או לדברים עמוקים.

המומחית ציינה שהיא אוהבת ללבוש סגול כשהיא פוגשת אנשים חדשים, כי זה עוזר ליצור חיבור מהיר. עוד אמרה, כי לבישת סגול יכולה לעזור לאדם להרגיש נועז יותר, וציינה שסגול הוא צבע המהפכה ועוזר לעורר פעולה. "בין אם זה הצגת רעיון חדש בעבודה או יציאה לעיר, השימוש בסגול עוזר לבני האדם להרגיש נועזים ומהפכניים יותר", סיכמה לואיס.