על השחקנית אנג'לינה ג'ולי לא מפסיקים לדבר. בין אם זה סרט חדש, לוק מפתיע או פרס שקיבלה לאחרונה, אבל כל אלו לא משתווים לחדשות האחרונות על ג'ולי. השחקנית החליטה להיכנס למשחק הצרכנות, והשיקה את "Atelier Jolie" ("אטלייה ג'ולי"), מיזם עסקי מבוסס אופנה עם טוויסט מאוד מתאים לג'ולי. נכון לעכשיו, אין יותר מדי מידע על מה לצפות מהפרויקט החדש הזה, אבל קבלו את מה שמערכת TMF יודעת עד כה.

"אטלייה ג'ולי" הופיע לראשונה השבוע, כאשר השחקנית האהובה הציגה את הקולקטיב כניסיון "לדמוקרטיזציה של תעשיית האופנה" וכדי לספק ללקוחות גישה למעצבים ובעלי מלאכה מתפתחים. הבסיס של המיזם יהיה משאב מקוון שיעזור ליצרני לבוש מקוריים שעושים שימוש בחומרים ממוחזרים וחומרי וינטג' כדי ליצור פריטים מיוחדים במינם. 

ג'ולי שיתפה על הפרויקט בחשבון האישי שלה, שם היא פרסמה את הלוגו של המיזם החדש, בעיצובו של פיטר מיילס. "אני מתחילה היום משהו חדש - קולקטיב שבו כולם יכולים ליצור", כתבה השחקנית בעמוד האינסטגרם שלה. "'אטלייה ג'ולי' הוא מקום לאנשים יצירתיים לשתף פעולה עם משפחה מיומנת ומגוונת של חייטים מומחים, יוצרי דפוסים ובעלי מלאכה מרחבי העולם. זה נובע מהערכתי והכבוד העמוק שלי לחייטים וליוצרים הרבים שעבדתי איתם לאורך השנים, רצון לעשות שימוש בחומר הוינטג' האיכותי ובחומר הדד-סטוק שכבר קיים, וגם להיות חלק מתנועת טיפוח יותר ביטוי עצמי".

נראה שבאופן כללי, המיזם ישמש כמקשר בין קריאייטיב לצרכנים, ויחבר בין מי שרוצה יצירות מיוחדות במינן עם אלה שיש להם את הכישרון והמוצר ליצור אותם. "אנו מקווים ליצור קהילה של יצירתיות והשראה, ללא קשר לרקע סוציו-אקונומי", כתבה ג'ולי.

הסטייל האופנתי של ג'ולי נוטה לרוב לעיצובים מונוכרומטיים, מינימליים, בעיקר של מעצבים אנונימיים (למעט תיקים ונעליים) שמוכיחים כל פעם מחדש שג'ולי אחת שיודעת ללבוש בגד עם נוכחות. בעקבות כך, הדיבור על הלוקים של ג'ולי לא פוסק. לאחרונה, הבחירות האופנתיות שלה ושל ילדיה המתבגרים, הדגישו את הערך של לבישת בגדים מחדש ומיחזור בגדים ישנים. כזכור, בהקרנת הבכורה של סרטה, "נצחיים (2021)", בנותיה לבשו יצירות מהארכיון של אימן.

אנג'לינה ג'ולי וילדיה בהקרנת ''הנצחיים'' (צילום: REUTERS/Henry Nicholls)
אנג'לינה ג'ולי וילדיה בהקרנת ''הנצחיים'' (צילום: REUTERS/Henry Nicholls)

יותר מ-100 מיליון טונות של פסולת טקסטיל מגיעים למזבלות מדי שנה, ונראה ש"אטלייה ג'ולי" נועד לטפל במשבר הזה. לפי אתר המותג: "תוכלו לתקן או לשדרג חלקים בארון הבגדים שלכם שאתם רוצים להחיות, לשכלל את ההתאמה, להפיח חיים חדשים במה שהיה אפשר לזרוק וליצור ירושה איכותיים עם משמעות אישית".

כידוע, בין המשחק והבימוי שלה, ג'ולי בילתה שני עשורים בעבודה עבור סוכנות הפליטים של האו"ם וביצעה למעלה מ-60 משימות שטח, לאחרונה לתימן ולבורקינה פאסו, שבנו מודעות לאנשים שנאלצים לברוח.

מתי "Atelier Jolie" יהיה זמין לצרכנים?

לצערנו נצטרך לחכות מעט עד שנוכל לראות את המיזם החדש של ג'ולי בפעולה. באינסטגרם, השחקנית חשפה שהפרויקט לא יעלה לאוויר עד סתיו 2023. נראה כי היא תשפוך אור נוסף על המיזם הזה לפני כן, שכן היא הבטיחה לספק "עוד בקרוב" באינסטגרם.

למה בכלל היא עושה את זה?

זה לא נדיר שסלבריטאים בימינו דוחפים את שמם לתחום הצרכנות ולעתים קרובות מטיחים אותו על מוצרים כדי למכור למעריצים שלהם. לעומת זאת, "אטלייה ג'ולי" נראה כמו התאמה טבעית לשחקנית - יותר פרויקט תשוקה מאשר רדיפה אחר מזומנים. ג'ולי פעילה מאוד בעבודת פליטים דרך סוכנות הפליטים של האו"ם, והיא הבטיחה שהמיזם יכלול הזדמנויות ל"פליטים וקבוצות מוכשרות אחרות, שלא מוערכות".

בנוסף, השחקנית אינה זרה למרחב האופנה. היא הייתה מצרך יסוד בשטיח האדום במשך עשרות שנים, ובשלב זה עבדה עם כל מעצב אחר תחת השמש. לאחרונה, היא אימצה יותר גישה בת קיימא לאופנה, לובשת פריטי וינטג', ונותנת לשמלות שלה חיים שניים על ידי השאלתן לבנותיה ללבוש על השטיח האדום. אז בעוד שלחלקם "אטלייה ג'ולי" אולי נראה קצת כמו הטחת השם על מוצרים בשביל כסף, האתוס מאחורי הפרויקט מתאים באופן ישיר למה שאנחנו יודעים עליו וציפינו מהשחקנית.