הדוגמנית האיראנית מהלג'ה ג'אברי (33) הגיעה לפסטיבל קאן בשמלה שמטרתה להעביר מסר פוליטי ועמדה נגד ההוצאות להורג באיראן.﹒היא הופיעה בהקרנת הבכורה של הסרט "האלון הישן" בשמלה שרצועותיה תלויות על צווארה כמו לולאה, כשלסרט הזהב שהתלפף סביב צווארה היה מרקם המזכיר חבל. ג'אברי שיתפה תמונה שלה בשמלה באינסטגרם והוסיפה את המילים "עצרו את ההוצאות להורג באיראן". היא הקדישה את התלבושת הזו לאנשי מולדתה.

מהלג'ה ג'אברי (צילום: Andreas Rentz/Getty Images)
מהלג'ה ג'אברי (צילום: Andreas Rentz/Getty Images)

בפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה כתבה ג'אברי: "השמלה שלי בעיצובו של ג'ילה סבר. רצינו להצהיר הצהרה אופנתית כדי להתאים לזוהר של קאן, אבל חשוב מכך, להפנות את תשומת הלב התקשורתית להוצאות להורג שגויות של העם האיראני. לצערי, הצהרות פוליטיות אסורות בפסטיבל הסרטים והאבטחה מנעה ממני להראות את החלק האחורי של השמלה שלי, אבל המשמעות של ה"לולאה" הובנה היטב"  

התמונות של ג'אברי נהיו וויראליות במהרה והתגובות על הלוק שבחרה לא איחרו לבוא כשהדעות היו חלוקות. היו שעודדו את האקט הפליטי והיו שהגיבו נגדו וכתבו שהיא "מבישה". העיתונאי השמאלני ישאר עלי התייחס וכתב: "איראנים חפים מפשע מוצאים להורג ומלקה ג'ברי חשבה שזה רעיון טוב ללבוש שמלה שתפור עליה חבל תלייה, ואז לצלם סרטון מפתה עם שיר שנהפך להמנון המפגינים. זה מביש. ולסיים את הסרטון עם 'הפסיקו את ההוצאות להורג' ללא שום הקשר או מידע לא ממש עוזר".