רותם אסיאס (39 בזוגיות פלוס שניים) ודנה שי (37 בזוגיות פלוס שתיים) הקימו את מותג הנעליים noon לפני כשש שנים ומאז רשימת הסלס שנועלות אותן רק מתארכת - מיובל שרף, נינט, מגי אזרזר, שני כהן, נטע גרטי ועד אליענה תדהר ואחרות.

רותם אסיאס ודנה שי ל-NOON (צילום: יח''צ)
רותם אסיאס ודנה שי ל-NOON (צילום: יח''צ)

"הכרנו כשעבדנו יחד בסטודיו של מותג אופנה ומשם זו הייתה תחילתה של חברות אמת וידענו כבר אז שהדרך שלנו תהיה משותפת". לאחר סיום לימודי התואר השני בעיצוב בשנקר של רותם ולימודי עיצוב וייצור נעליים בגילדה של דנה – הן הקימו את המותג. "אנחנו שותפות, חברות, שכנות, שותפות לקבוצת הווטאפס הכיתתית ואחיות בנפש", הן צוחקות.

NOON  (צילום: הילה חן)
NOON (צילום: הילה חן)

"בחרנו לקרוא למותג noon כי זו השעה שהשמש היא במרכז השמיים, בשיא שלה, וזו התחושה שאנחנו רוצות שתהיה ללקוחה שלנו כשהיא נועלת את הנעליים שלנו, בשיא שלה וזה לא משנה אם היא בגינה עם הילדים או באירוע".

אבל עם כל הצחוק והפאן, השנה האחרונה הייתה מאתגרת עבורן. "בתקופת הקורונה הבנו שתעשיית ייצור הנעליים בארץ, ברמה ובאיכות שבה עבדנו לא תחזיק מעמד עוד שנים רבות. היצרן שלנו עבד לבד במפעל וייצר את כל הנעליים בעצמו ולימים אכן החליט לצאת לפנסיה. החלטנו לראות במצב הזה כהזדמנות לקחת את העסק והמוצר שלנו לגבהים חדשים. אחרי בדיקות וחיפושים רבים, העברנו את מערך הייצור שלנו לפורטוגל. פורטוגל היא מדינה שבה מלאכת ייצור הנעליים היא מלאכה מסורתית ארוכת שנים שעוברת מדור לדור בד בבד עם התקדמות טכנולוגית ורכישת מיומנויות חדשות. בחרנו העונה גם להגדיל את טווח המידות. אלו החלטות לא פשוטות אבל אנחנו לא רק בעלות מותג, אנחנו גם מעצבות, גם בעלות עסק, גם מנהלות את התוכן ויוצרות אותו בעצמנו, גם עושות מיתוג, גם מוכרות ונותנות את כל שירות הלקוחות - זה כמו וומן שואו אבל של שתיים. גם בתקופת הקורונה החלטנו לגדול, בין הסגר הראשון לשני פתחנו את החנות שלנו, לקחנו צעד אמיץ קדימה וזה הפך לבית לנו וללקוחות שלנו".

NOON  (צילום: הילה חן)
NOON (צילום: הילה חן)

סגנון העיצוב שלהן הוא נשי, רך ורומנטי ובו זמנית עם אדג׳. "אנחנו עובדות עם צלליות וגזרות קלאסיות ונקיות אבל אוהבות לבחון את גבולות החומר, ליצור חומרים בעצמנו כמו רקמות על עור, טקסטיל ורשת, לשלב חומרים שונים ולהשתמש בדיטיילים מעולמות ההלבשה דווקא בנעליים כמו מלמלות מעור או קרסים. הקולקציה החדשה מביאה מגוון של חומרי גלם שכולם מקורם באירופה, רשתות שרקמנו בעצמנו, טקסטילים, רשתות ועור והיא קיצית ומשמחת. יש בה צבעוניות פסטלית לצד גלאם מטאלי".

NOON  (צילום: הילה חן)
NOON (צילום: הילה חן)

טווח מחירים: 790-980 שקלים.
טווח מידות: 35-42.
שינקין 43 תל אביב ובאתר