עולם הקוסמטיקה והאסתטיקה הרפואית עובר בשנים האחרונות שינוי. אם בעבר מרבית האוכלוסיה הייתה פונה או לקוסמטיקאי/ת או לפלסטיקאי/ת, כיום המצב הוא שונה ולמעשה נוצרה סינרגיה בין שניהם, כדי לתת ללקוחות את המענה האולטימטיבי ואת התוצאות הטובות ביותר.

כדי להבין את השוני ואת האפשרויות העומדות בפנינו, הגענו לקליניקה של פולה בליק דיין, מומחית לרפואה טבעית וקוסמטיקה מתקדמת, המשלבת במרפאתה טיפולים המבוצעים על ידי רופא מומחה לאסתטיקה מתקדמת והשילוב מאפשר להציע ללקוחות מגוון רחב של טיפולים ושימוש בקשת רחבה של טכנולוגיות וחומרים וכל אלה מספקים למטופלת והמטופלים תוצאות טובות יותר. 

טיפול קוסמטי אצל פולה בליק (צילום: יחצ)
טיפול קוסמטי אצל פולה בליק (צילום: יחצ)

תחום הקוסמטיקה המשולבת (קוסמטיקה ורפואה אסתטית) הינו תחום שאיחד בין שני עולמות והוא הולך ומתפתח ואף מציע פתרונות מגוונים לבעיות רבות כמו הפחתת סימני הזמן וכל זאת בטיפולים משולבים במקום אחד. השילוב בין התחומים מניב תוצאות טובות יותר ואף משמר את התוצאות לאורך זמן. 

איך נוצרה הסינרגיה בין העולמות לתחום חדש המשלב את שניהם יחד?
אנחנו נמצאים כיום בעידן של שילובים. אם בעבר היו פונים לאיש מקצוע אחד שהיה מטפל בתחום מומחיות אחד בלבד, הרי שהניסיון מגלה לנו שתוצאה מעולה תינתן בשילוב של מספר מומחים כאשר כל אחד מעניק מהמומחיות שלו. גם ברפואה המודרנית כיום, רוב הרופאים ממליצים למטופלים על שילובים של רפואה משלימה למיקסום תהליך ההבראה וכך גם בקומסטיקה. השילוב של הקוסמטיקאית, עם היכולות והחומרים של רופא מומחה, גורם למטופלת לצאת עם תוצאות מדהימות!

גם הלקוחות דרשו את השילוב הזה?
כמובן, הדבר נולד מתוך צורך והבנה מהשטח. אני מסתכלת ופוגשת בכל יום עשרות נשים בכל הגילאים ולכל אחת הבעיה והפתרון שלה. אני חוקרת כל הזמן אחר שיטות וטכנולוגיות חדשות כדי לתת ללקוחות שלי את המענה הכי טוב שיש היום בתחום הזה והחלטתי שכדי לתת להן הכל במקום אחד, יש צורך לשלב רופא מומחה לאסתטיקה, כדי שיחד נסתכל על כל לקוחה או לקוח ונעניק מענה מקיף ותוצאות מעולות. 

מהם הטיפולים המשולבים שניתן למצוא אצלך בקליניקה? ומה הטיפול הכי שכיח?
טיפולים המשלבים מכשור קוסמטי ורפואי שמטפלים באנטי איגינג, הצרות היקפים, נפחים, פילינגים של רופא וקוסמטיקאית, ייצור קולגן קוסמטי ורפואי (יצירת נפחים), פיגמנטציה ותכשירים. 

ספרי לי על העולם החדש של הטיפולים? מה היום ניתן לעשות שבעבר היה בלתי אפשרי?
מה שניתן היום לעשות בטיפול בקליניקה המשלב את הטכנולוגיות המתקדמות לצד שילוב אנשי מקצוע ומומחים. למעשה מרחיק מאתנו את הניתוחים ופרוצדורות סבוכות יותר, וגורמים לנו להראות צעירים יותר, והתוצאות גם נשמרות לאורך זמן. בנוסף אזורים שלא ניתן לנתח ודווקא השילוב של הקוסמטיקה על האסתטיקה נותן מענה מעולה.

הכל במקום אחד מה זה אומר?
כאשר ישנם שני מומחים המשלבים את היכולות שלהם מרמת הידע המקצועי ועד המכשור המטופל/ת למעשה מקבלים קשת רחבה של אופציות הכל במקום אחד. אנשים מגיעים עם בעיה אחת לטיפול אבל למעשה מבקשים עוד מענה לשלל דברים שמפריעים להם או דורשים טיפול.
אם פעם אדם היה מגיע לטיפול פיגמנטציה אבל קבע לעצמו תור לבוטוקס או מילוי לעוד מספר ימים במקום אחר, כעת ניתן לעשות זאת במקום אחד באותו תור. בנוסף, ברמה המקצועית, הסתכלות של רופא מצד אחד ומומחית לקוסמטיקה מתקדמת מצד שני, מייצרת שיח ויכולות שיעניקו למטופל את התוצאה האולטימטיבית עבורו. 

פולה, אחת ולתמיד, מתי נכון להתחיל לטפל בפנים?
תראי אני חושבת שזה נורא תלוי מצב. ישנם בני נוער למשל שסובלים מבעיה אסתטית או אקנה או אדמומיות והדבר מצריך טיפול, כי הבעיה מפריעה ומציקה לילד/ה הן בפן הפיזי והן בפן הרגשי. עוד לפני הטיפול אני ממליצה לכל בן אדם להגיע לאיש מקצוע אמין, ישר וטוב, כזה שהגעתם עליו מהמלצות ותוצאות מוכחות בשטח. תרימו טלפון ותקבעו פגישת יעוץ או תלכו עם חבר או חברה או קרוב משפחה ויכול להיות שאכן יש צורך בטיפול ולפעמים אנשים מנסים לעצור את השעון לפי שהחול עוד התחיל לרדת והדבר זהה בכל גיל. לכן, אם אתם מרגישים צורך לקבל טיפול, לכו תקשיבו, תחשבו, תעכלו ורק לאחר מכן תסגרו את מה שמתאים לכם. 

דר אייל אלעד ופולה בליק (צילום: יחצ)
דר אייל אלעד ופולה בליק (צילום: יחצ)

מהם האזורים הכי מבוקשים לטיפולים בקרב הישראלים?
לרוב מדובר באזורים הגלויים בגוף ובראש הרשימה נמצאים הפנים והצוואר. אזור הרגליים ואזור הבטן הם אזורים מבוקשים גם כן. אנחנו מדינה ים תיכונית שברוב ימות השנה הטמפרטורות גבוהות ובנוסף  נתח נכבד באוכלוסיה אוהב להשתזף ולחשוף עור, דבר הגורם לנזקים באזורים החשופים ומצריך טיפול לאחר מכן. הפנים שלנו גלויות וחשופות בכל ימות השנה, מבוקר עד ערב, לכן לקוחות רבים מעוניינים בטיפולים של הסרת פיגמנטציה, קמטים, הזרקות בוטוקס וחומצות מילוי והחדרת לחויות.

איך הטיק-טוק והרשתות החברתיות משפיעות על הטיפולים הקוסמטיים? אנחנו רואים בני נוער ואף מבוגרים שהולכים אחרי טרנדים שיכולים לייצר נזק!
הרשתות החברתיות הן עולם שלם ומורכב וכמו בכל דבר בחיים, אנו צריכים לבחון מה טוב לנו ומה לא וכשמדובר בפנים ובגוף שלנו, עלינו להגדיל ולבחון זאת בזכוכית מגדלת. כיום, בעידן הטיק טוק והאינסטגרם, אנחנו עדים לצורך של המשתמשים בתשומת לב מהעוקבים שלהם וזה יכול לבוא לעיתים לידי ביטוי בייצור טרנדים שעלולים להיות מסוכנים, טרנדים שהם טריק שיווקי, עריכות ופוטושופ או ניסיון של אדם כזה או אחר לייצר עבורו באז. לכן, אל תמהרו לנסות בבית כל דבר שאתם רואים שם. אני מציעה שתשלחו למטפלת שלכם את הסרטון ותחוו את דעתה, אפילו תתייעצו עם חבר או חברה, כי ברגע אחד קטן של חשיבה לא מושכלת, אתם עלולים לגרום לכם לנזק שעלול להיות גם בלתי הפיך.