אם גיל המעבר לכשעצמו אינו מספיק דיו כדי לגרום לכל כך הרבה אי נוחות אצל נשים, הרי לנו עוד טריגר מאוד משמעותי בימים אלו, אשר גורם להחמרת התסמינים. 

על כוחן של נשים נאמר כבר הכל: בהיותן אימהות הן לוחמות, מניקות, מגדלות, מכילות ומסוגלות לעבור דברים שלא תמיד הגבר שבגברים יהיה מסוגל לעבור. אך לא חשוב איזה סגנון של אישה את, מתישהו תגיעי לשלב שבו תתמודדי עם המעבר לגיל המעבר. חלקנו נעבור את השנים האלה עם תסמינים יחסית סבירים, אולם הרוב יחושו בשינויים רבים במבנה הפיזי, הנפשי והרגשי. וכעת, המתח בו כולנו נמצאים מאז אותה שבת נוראית רק מגביר את התחושות.

היכן זה פוגש בדיוק את גיל המעבר שלך?

ד"ר פאני בר לוי מומחית ברפואת נשים ואסתטיקה ווגינלית, מסבירה:  גיל המעבר נתון להרבה שינויים אשר מראש יכניסו את רוב הנשים לסטרס ומבוכה. אבל כאשר הכל חסר וודאות, חלק מהמשפחה משרתים בצה"ל וכל עתיד המדינה והביטחון התערערו, המתח יגביר ואף יקצין באופן ניכר, את התופעות הקיימות בשל גיל המעבר. 

"גיל המעבר לכשעצמו משפיע על הגוף, התפקוד המיני, הזיכרון, השינה, הריכוז ולבטח על מצב הרוח. מתח וסטרס נפשי, יגביר אף יותר תופעות אלו. זה הופך להיות כמו כדור שלג. תופעה מקצינה תופעה אחרת. הסטרס יגביר את גלי החום, שאף יהפכו לחמורים ותכופים יותר בתקופה של לחץ. כל אלו יכניסו עוד חרדה וכך חוזר חלילה. 
"שלא נזכיר את חיי המין בגיל המעבר עד כמה השנים והשחיקה הנרתיקית מורידה את החשק המיני. וגורמת לכולם אבל בעיקר לנשים אשר עוברות את גיל המעבר לעוד הרבה פחות חושקות ונחשקות. גם בריחת השתן בגיל המעבר עלולה להחמיר וכל אותן תופעות יוסיפו ויעלו את הפחד, והדכדוך". 

ד''ר פאני בר לוי, גינקולוגית ומומחית לאסתטיקה ווגינלית (צילום: Q Elite Beauty)
ד''ר פאני בר לוי, גינקולוגית ומומחית לאסתטיקה ווגינלית (צילום: Q Elite Beauty)

מסתבר שיש מה לעשות

אמנם אנחנו במצב שברירי, אבל אנו חיים בתקופה עם הרבה פיתוחים בתחום זה ובטח בכל עולם הרפואה. אז את לא צריכה לעבור את התקופה הזאת עם תסמינים מוגברים. 

נטילת הורמון האסטרוגן: הגוף שלנו מייצר קורטיזול כדי לאפשר לנו להתמודד עם לחץ. יחד עם זאת, רמות גבוהות באופן עקבי של קורטיזול עלולות להזיק לגוף שלנו. זו הסיבה שמתח ממושך אינו טוב ולכן כדאי ליטול את הורמון האסטרוגן. בגיל המעבר, רמות האסטרוגן מתחילות לרדת. משמעות הדבר היא שאנו לא מסוגלות  לווסת את רמות הקורטיזול בגוף בצורה יעילה כמו בעבר, מה שגורם לנו לחוות לחץ בקלות רבה יותר.

פלט הורמונלי חדשני: עם כל החדשנות של היום באמת שאין צורך לסבול, מסבירה דוקטור פאני בר לוי, "כיום יש פתרון יעיל וחדשני המבוסס על החדרת הורמונים זהים ביולוגית, המכילים את המבנה ההורמונלי המדויק של ההורמונים האנושיים. כך מתבצע שחזור הורמונלי מושלם להשבת האיזון הדרוש למטופל ללא תופעות הוואי והפגיעה בכבד העלולה להיגרם מנטילת הורמונים בבלעה או בהזרקה, כפי שנעשה עד היום. חשוב לציין כי ההורמונים הביולוגיים האמורים מסוג אסטרדיול וטסטוסטרון הזהים מבחינת המבנה הכימי שלהם להורמונים שבגופנו, אינם מכילים חומרים סינתטיים אלא מבוססים על חומרים טבעיים בלבד ממקור צמחי. הטיפול בשיטה זאת מתבצע בארה"ב זה למעלה מ-15 שנים ועל בסיס הידע והניסיון הטיפול שנצבר שם פותחו ה-PELLETS המתקדמים בהם נעשה שימוש במרפאתנו.

תזונה מאוזנת: ידוע כי לתזונה יש קשר ישיר למצב הרוח. לכן דווקא בימים אלה, כדי להיעזר במזון אשר ידוע כמוריד סטרס ומלא ויטאליות לגוף. מזון מרגיע יכול לעזור עד מאוד. להימנע מאלכוהול ולבטח ממתוקים. אולם הכי חשוב, לא לאכול אכילה רגשית ומפצה, כי כל זה רק יחמיר את חסינות הגף והנפש.

ספורט, מדיטציה או מיינדפולנס: שירלי הרשקו, מומחית להפרעות קשב מסבירה עד כמה השפעה יש למחשבות שלנו על המתח. גם נשים בגיל המעבר יכולות לתרגל נשימות, מדיטציה ותרגילי מיינדפולנס על מנת להירגע. מחקרים הוכיחו רבות איזו השפעה יש למתי על הגוף ובעיקר על מי שעובר גם כך שינויים הורמונליים.