העיניים שלנו, כל היום בתנועה, מביטות באלפי מצבים ונפגשות עם אנשים ללא הפסקה. לפעמים כבר ממבט ראשון נתאהב, לפעמים נסלוד, נפתח אותן לרווחה או נשפיל אותן במבוכה ועצב. כן, בתוך העיניים אפשר לזהות את הצער והכאב, במיוחד בתקופה הכל כך מכאיבה שלנו, ולא בכדי הן נקראות "ראי הנפש של האדם". גם לאלמנטים של הגיל, החשיפה לשמש, מחסור בשינה, יש השפעה ניכרת על מראה העיניים, העפעפיים והקמטים סביבן. 

ליאת הלפרט פליסר, סמנכ"לית הדרכה של מותג הקוסמטיקה המקצועי "קסמארה" (casmara), מסבירה כי: "אנו מבצעים למעלה מ 100,000 תנועות עיניים ביום, רובן מתרחשות בפחות ממאית השנייה – כהרף עין, פשוטו כמשמעו. העור סביב העיניים הוא גם העור העדין ביותר בגופנו. מחסור בסיבי אלסטין ובשומן תת עורי מקשה על הגוף להסתיר את ההשפעה הנראית לעין של הזדקנות העור, ולכן העור באזור העיניים הוא לרוב האזור הראשון בו מתחילים להופיע סימני הזדקנות מוקדמת". 

אז איפה הבעיה? בעולם המהיר והדיגיטלי של היום, העיניים שלנו עובדות קשה יותר מאי פעם. השעות שאנחנו מבלים מול מסך המחשב והסמארטפון במשך היום, מעמיסים מאמץ הולך וגובר על העור השברירי סביב העיניים שלנו. בנוסף, מנתונים שמספק המרכז לבקרת מחלות צוין, כי 1 מכל 3 מבוגרים סובל מחוסר בשעות שינה, דבר התורם לכהויות סביב העיניים ולמראה עיניים עייפות.  

ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית, מוסיף כי : "תפקיד חשוב במראה העיניים יש לעפעפיים: מהגנה על גלגל העין ועד הפרעה בראייה או הקניית מראה צעיר רענן או מבוגר ועייף. תופעות כמו שקעים מתחת לעין או  שקיות שומן המצטברות בעפעף התחתון, יגרמו לנו להיראות עייפים או מבוגרים מכפי גילנו".

החדשות הטובות: יש מה לעשות! שאלנו כמה מומחים בתחום האסתטיקה, עור ופלסטיקה והיריעה רחבה. קודם כל, מזל שזה לא מתרחש ביום אחד וזה תהליך ארוך שניתן לעכב עם טיפול נכון. מצבים התחלתיים שהם עדיין לא אקוטיים, אפשר לשפר עם שינה, רפידות סביב העיניים, טיפולים קוסמטיים ייעודיים וכמובן טשטוש באיפור. במצבים מתקדמים יותר, קיימים היום טיפולים טכנולוגיים, ניתוחיים או קוסמטיים, שמאפשרים לפתור כמעט כל בעיה. 

ד''ר סיון מרסר  (צילום: יח''צ)
ד''ר סיון מרסר (צילום: יח''צ)

זריקת פתיחה:  

לשחרר ולהרפות עם בוטוליניום - טיפול ב"קמטי העורב": קמטי העורב הם הקמטוטים שבצדי העיניים. אלו הם קמטי הבעה שניכרים יותר בעת החיוך, מסבירה ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, אסתטיקה ולייזר, וממליצה דווקא להתחיל מהטיפולים הפשוטים וההפיכים. הזרקת בוטוליניום טוקסין לשריר הטבעתי של העיניים, זה הליך כל כך פשוט שנותן מענה כמעט מידי וההליך קצר וקל. הזרקת הבוטוליניום מתבצעת עם מחט ממש קטנה במספר נקודות בשריר הטבעתי שסביב העיניים. זאת במטרה לשחרר את כיווץ השריר כדי שהקמטים לא יעמיקו. המראה יהיה ערני ופקוח יותר.   

טיפול בשקעי עיניים ובעיגולים שחורים עם חומצה היאלרונית - לפעמים המראה העייף נגרם בשל שקעים ועיגולים שחורים סביב העיניים, מסבירה ד"ר סיון מרסר. מראה שקוע הוא מראה עייף גם אם ישנתם היטב בלילה. הזרקת חומצה היאלרונית נחשבת לפתרון אופטימלי למילוי שקעי עיניים ולקבלת מראה צעיר ורענן, היא מוסיפה. "הזרקת החומצה ההיאלורונית לעומק השקע תחזיר את הנפח, תמתח את העור ותבהיר את הכהות שנוצרת הן מאפקט ההצללה והן מהשתקפות כלי הדם. כך ניתן  להשיג מראה חלק יותר ולטשטש את המראה העייף.  כיום יותר מתמיד, קיימים סוגים רבים של חומרי מילוי. כדאי לוודא כי המילוי מתאים בדיוק למטרה זו. עוד היא מוסיפה, שקיימת  חומצה  אשר פותחה במיוחד במטרה לספק מענה לאזורים עדינים מאוד כמו מתחת לעיניים, ומאפשר לקבל תוצאה מושלמת. התוצאה תתקבל ותראה כבר בטיפול הראשון. זהו טיפול ממש קצר של עד חצי שעה והמילוי מחזיק זמן ממושך של עד 3 שנים.

ד''ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית (צילום: באדיבות המצולם)
ד''ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית (צילום: באדיבות המצולם)

תחת הסכין - שקית ההפתעות -  ניתוחון בעפעף התחתון לטיפול בשקיות מתחת לעיניים: כאשר העפעף התחתון נפוח ובצקתי, סביר כי נראה גם עודף עור המלווה במראה של בלון מרוקן. ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית, מסביר על טכניקה חדשה של ניתוחון לטיפול בשקיות מתחת לעיניים, שאינו מותיר צלקות. טכניקה חדשה בה מבצע הרופא חתך קטן הנכנס לתוך העפעף עצמו, בהליך זה, הרופא מסיר את שלושת מדורי השומן הגורמים למראה ה"שקית". ההליך מציג שיפור משמעותי  ואינו מותיר אחריו כל סימן. מומלץ לבצע את הטיפול ככל שניתן מוקדם בשלבים הראשוניים להופעת השקיות על מנת להימנע מעודפי העור שעלולים להיווצר לאחר סילוק שקיות השומן, זאת משום שבגילאים הצעירים יותר, העור אלסטי יותר. 

תרימו להם -  ניתוח הרמת עפעפיים: עם הגיל וכוח המשיכה, העפעפיים העליונים נופלים, מתקמטים וצונחים כלפי מטה, ומשווים מראה מבוגר יותר ועייף בהיבט האסתטי. נשים יתקשו ליהנות ממריחת איפור בעיניים. לעתים במצבים חמורים יותר, העפעפיים פוגעים בראייה וסוגרים ממש חלק מהעין, ועלולים לגרום לעייפות ומיגרנות, עיניים דומעות או יובש חריג. בין אם מדובר בהפרעה אסתטית או רפואית, ניתן לתקן את צניחת העפעפיים בניתוח הרמת עפעפיים, והתוצאה תהיה ניכרת מאוד. ניתוח הרמת עפעפיים הנו אחד הניתוחים הנפוצים בתחום הניתוחים הפלסטיים, וזאת מאחר ולנפילת עפעף יש השלכות על שדה הראיה. במהלך הניתוח עצמו, מסיר המנתח את עודפי העור שגורמים לנפילת העפעפיים. הניתוח קצר ומתבצע בהרדמה מקומית.

טיפולים במכשור מתקדם: AccuTite הוא מכשיר פולשני זעיר בפיתוח ישראלי מהמתקדמים בעולם, לשמירה על המראה הטבעי ללא זמן החלמה ארוך. ד"ר גיא גרש, מומחה בכירוגייה פלסטית בבית החולים ברזילי מסביר, שזוהי ידית הטיפול הקטנה בעולם, מבוססת על טכנולוגיית גלי רדיו, ומיועדת לטיפול בשומן שיוצר את השקית מתחת לעין, במטרה להמיס אותו. כשאנרגיית גלי הרדיו פוגעת ברקמת השומן, היא גורמת גם להמסתו וגם לכיווץ העור. הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית בלבד, ומאפשר להיפטר משקיות השומן מתחת לעיניים, בטיפול אחד בלבד.  זהו הליך אשר עד לאחרונה היה ניתן לבצע רק כפעולה ניתוחית בחדר ניתוח ועל כן זוהי בשורה משמעותית בתחום. השימוש בגלי הרדיו בטוח  ומבטיח את המיצוק וההידוק לאזור המטופל ולאורך זמן. 

AccuTite (צילום: יח''צ)
AccuTite (צילום: יח''צ)

מה שטוב לקים קרדשיאן - טיפול Morpheus8:   הטיפול שהוגדר על ידי קים כ"משנה חוקי המשחק". מיועד למיצוק וחידוש העור בתהליך המוביל ל תוצאה טבעית, ללא ניתוח, ללא זמן החלמה  משמעותי ועם תוצאות אופטימליות. מבוסס  שילוב ייחודי של טכנולוגיית  גלי רדיו (RF)  בשילוב  מיקרו מחטים ייחודיות החודרות באופן מינימלי לעור ומחדשות אותו בשכבותיו השונות.
ד"ר גיא גרש מסביר לנו שסביב העיניים יש לנו את העור הדק ביותר בגוף, ובאמצעות סדרת טיפולים של 3 טיפולים עם morpheus8 ניתן לטפל במרקם העור סביב העיניים ולקבל תוצאה טבעית וצעירה, באמצעות שילוב של מחטים ייחודיות החודרות לעומקים שונים ושם משגרות טכנולוגיית גלי רדיו. השילוב בין מחטים לגלי רדיו מאפשר חדירה מדויקת לעומקים שונים, כך ניתן לטפל ביתר המפגעים האסתטיים באזור כמו קמטוטים שלא ניתנים לטיפול בהזרקה , האחדת גוון וטקסטורה והטיפול במיצוק של עור עדין ודקיק מאוד.

על מיטת הקוסמטיקאית:

Eye perfection – טיפול חדש של קסמארה לעיניים: טיפול חדש וייחודי של CASMARA לעיניים, המוצע במכוני הקוסמטיקה ברחבי הארץ. טיפול eye perfection  פותח כדי לאפשר צמצום משמעותי של כלל סימני ההזדקנות סביב קונטור העין: קמטים, קמטוטים, כהויות, שקיות והבהרת כתמים. זוהי בעצם קוסמטיקה הוליסטית מתקדמת המיועדת לחידוש, מיצוק והבהרה של העור סביב העיניים. הטיפול מבוסס על פורמולות חדשניות וייחודיות של תכשירי קוסמטיקה מתקדמים שפותחו על ידי CASMARA והן נועדו לטפל בעור שסביב העיניים ובתופעות הייחודיות לו, הקשורות בגיל ובאורח חיים.

טיפול עיניים של קסמארה  (צילום: יח''צ)
טיפול עיניים של קסמארה (צילום: יח''צ)

הטיפול כולל שימוש בפורמולות מתקדמות המבוססות על מרכיבים פעילים הממריצים את העור ומעניקים לו מראה צעיר כבר לאחר הטיפול הראשון. וכן שימוש במשקפי עיסוי ייחודיים לעיניים, פטנט רשום ובלעדי של קסמארה, להשלמת החוויה והתוצאה הטיפולית. משקפי העיסוי מאפשרים להתחיל את הטיפול בכמה דקות של הרפיה אינטנסיבית של השרירים והנפיחויות סביב העיניים, תוך חוויה חושית נעימה המלווה בצלילי מוסיקה לשלווה ורוגע. במשקפי העיסוי 3 אפשרויות עיסוי שונות: עיסוי בלחץ אוויר, עיסוי תרמי ועיסוי רטט.

זהו טיפול מקצועי אשר מטפל ומונע בעיות אסתטיות האופייניות לקונטור העין: טשטוש והפחתת הקמטים, עם אפקט מתיחה! מפחית את רגלי העורב בצדדי העין ומפחית קמטים. הפחתה והבהרה של כהויות, מי שסובל מעיגולים שחורים מתחת לעין ונטייה לעין במראה עייף.  אפקט של מיצוק, מיצוק ומתיחה של העור. למראה רענן וערני. צמצום שקיות ונפיחות תחת העין, ממריץ את האזור הבצקתי - ובכך מפחית את הנפיחות.