פסטיבל הסרטים השנתי הבינלאומי בקאן החל ביום שלישי האחרון ואנחנו בהחלט סקרניות ומצפות בכליון עיניים לראות מי יהיו הלוקים שיצליחו להפתיע אותנו גם השנה. מה שבטוח זה, שהשנה הוא שיש לוק אחד שבטוח שלא נשכח והוא של אחת משלנו, אחת מיוחדת, שב-7 באוקטובר חגגה את החיים במסיבת הנובה, שהפכה למתקפת פתע של טרור נוראי וגבתה מחיר כל כך כבד של 364 אזרחים שנרצחו, מאות שנפצעו, ו- 44 שנחטפו על ידי מחבלים לרצועת עזה.

לורה בלג'מן כאדר אורחת הכבוד וניצולת ה״נובה״, הפועלת רבות (יש לציין) בתחום ההסברה, הגיעה לריביירה הצרפתית לפרמיירה של הסרט "פיוריוסה: מסאגת מקס הזועם", כשהיא לובשת שמלה צהובה עם מסר כל כך כל כך חשוב שצריך להרעיד את העולם. לורה לבשה שמלה צהובה עליה תמונותיהם של חלק מהחטופים המוחזקים בעזה, ביניהם ירדן ביבס, לירי אלבג ושניים מחבריה הטובים שנחטפו גם הם: אלקנה בוחבוט ואליה כהן. 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎E. David BENAYM‎‏ (@‏‎benaym‎‏)‎‏

את השמלה המדהימה עיצבה מעצבת התלבושות הצרפתייה לקולנוע וטלוויזיה ליסה קורן, שהוסיפה גם סרט שחור עם הכיתוב Bring Them Home. בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות, כתבה לורה: "זה לא היה קל, אבל בעזרת אנשים מדהימים הצלחנו! לא נאפשר לעולם לשכוח אתכם!!! החזירו אותם הביתה!!!" 

לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן (צילום: REUTERS/Stephane Mahe)
לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן (צילום: REUTERS/Stephane Mahe)

לאחר הופעתה בפסטיבל החגיגי, העלתה תמונה בעמוד האינסטגרם שלה לצד הכיתוב באנגלית: "זה לא היה קל אבל בעזרת האנשים המדהימים הצלחנו! אנחנו לא ניתן לעולם לשכוח אתכם!!! BRING THEM HOME".

לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן (צילום: VALERY HACHE/AFP via Getty Images)
לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן (צילום: VALERY HACHE/AFP via Getty Images)

בבוקר התקיפה הובילה לורה בלג'מן-כדר קבוצת צעירים ממסיבת הטבע להסתתר בתוך קרוואן. לורה לצד הצעירים הנוספים היו נצורים בפנים במשך כמה שעות, במהלכן מחבלים ניסו לפרוץ פנימה. לאחר שאירוע פריצת הקרוואן הסתיים "ללא הצלחה" מצד המחבלים, הם החליטו להעלותו באש. תקרית שלמזלנו מתוך בודדות באותו היום, הסתיימה במזל גדול כשכוחות חילוץ הגיעו למקום לסייע.