הצווארון הפנינים הקלאסי היה סמל סטטוס לנשים כמו ברברה בוש ומרגרט תאצ'ר, אך בשנת 2024 פנינים חוזרות במראה רענן ומפתיע. מעצבי על עכשוויים מוצאים דרכים יצירתיות להפוך את האבן היקרה המסורתית למגמה צעירה ולוהטת. בין אם זה צ'וקרים מלאי קסם עשויים מפנינים "תינוקות", שרשראות חצי-חצי משולבות זהב, או פנינים ייחודיות ממקור מים מתוקים בצורות אורגניות ובלתי צפויות - טרנד הפנינים מקבל גרסה חדשנית שמותירה את הקלישאות הישנות מאחור.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎ ‎‏ (@‏‎diana.my.princess_‎‏)‎‏

הגל החדש של דרכי לבישת פנינים נשען על היצירתיות לצד המסורת. מחד, שמלות קוטור מוזהבות משולבות בשרשראות פנינים מרהיבות במקום רצועות שכם רגילות. מצד שני, כוכבות פופ כמו דואה ליפה לובשות צמידים מפנינים צבעוניות כאביזר קז'ואלי לג'ינס וחולצה. השמיים הם הגבול עבור המעצבים המוכשרים שמוכיחים שהפנינה הקלאסית הפכה לבד נרחב ביותר לחדשנות ויצירתיות.

זה לוקח כשנתיים לפנינים ימיות להתפתח בתוך הצדפות. אבל לבוני פרייקר (מבוני וקלייד) לקח כשתי שניות להכריז למה היא לא הייתה לובשת אותן סביב צווארה. "צווארון פנינים נותן לי מראה ישן," אמרה המורה המנהטנית לשעבר בת ה-73. "אולי יש משהו כמו 'קלאסי מדי'."

עם זאת, הפנינים נשארות רלוונטיות. שאלו את לי בטניק פלסנר, סמנכ"לית היצירה ב-catbird, מותג התכשיטים היוקרתיים מברוקלין שמייגן מרקל וטיילור סוויפט הן מעריצות שלו. "קולרי פנינים עדיין נחשקים," היא אמרה, "אבל התיאבון השתנה מקולרים מסורתיים לפרשנויות מפתיעות יותר."  

מסורת הפנינים החרוזות סימלה עושר ועוצמה. יוליוס קיסר ציווה שרק אצילים יוכלו ללבוש את האבן היקרה הזו במהלך שלטונו. דמויות שונות כמו מרי אנטואנט והקיסר יונגז'נג מהשושלת צ'ינג, כמהו לשרשראות האלה. במאה ה-20, דמויות שלטון כמו המלכה אליזבת השנייה ומיימי אייזנהאואר לבשו אותן לאירועים רשמיים. בשנות ה-80, הפאנקים שילבו פנינים עם הצווארונים המחודדים שלהם כדי לבגר בסגנון ה"יופי". עם זאת, פנינים היו קשורות בעיקר לנשים מרשימות כמו מרגרט תאצ'ר וברברה בוש, לצד החבורה החנונית בסרט "היית'רס" משנת 1988.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Catbird‎‏ (@‏‎catbirdnyc‎‏)‎‏

במקום לשרשר את צווארון הפנינים המסורתי הזה, מותגים רבים כיום יוצרים קולרים קצרים ("צ'וקרים") מפנינים, לעתים עם פנינים קטנות שנקראות "תינוקיות" שיושבות במרכז הצוואר ולא על עצם החזה החשופה. תצוגת האופנה של דיור בפריז כללה צ'וקרים מפנינים.

גם פופולריות: פנינים ממקור מים מתוקים, בצורות ייחודיות ולא עגולות באופן אחיד. פעם נחשבו לאחיותיהן הפחות מוצלחות של הפנינים הימיות, אך האבנים האלה דומות לגושי שעווה – במילים אחרות, מספיק מוזרים כדי שעולם האופנה יתאהב בהן. "אני אוהבת את האינדיבידואליות שלהן," אמרה סימון רוצ'ה, המעצבת ששילבה בקולקציית הקוטור האחרונה שלה לז'אן פול גוטייה שמלות עם פנינים ברוק תכלכלות במקום כתפיות סטן רגילות. מחוץ לבמה, נשים מציגות אותן כדרך להראות מודרנית אבל לא מהוגנת. "הן נראות קצת יותר מרדניות," ציינה טפי מסיפה, בת 28, מנהלת קריאייטיב בתחום העיצוב הפנים בבאת' שבבריטניה, שלובשת את צווארון הפנינים ממים מתוקים של מוניקה ויינדר עם חליפות קז'ואליות. "אני אוהבת איך הן נותנות לי להיראות אלגנטית, אבל באלגנטיות משלי."

@stylemagazineitalia Si è appena conclusa la sfilata di Haute Couture di #JeanPaulGaultier primavera estate 2024 disegnata da #SimoneRocha. Il gusto femminile e irriverente di Rocha, fatto di pizzi, rouches, perle, fiori, ma anche anfibi, chocker e fibbie, si è scontrato, o per meglio dire, accordato all'archivio senza fine di Gaultier, creando una collezione unica, delicata e malinconica. #hautecouture #runway #fashionshow #moda #paris #tiktokfashion ♬ suono originale - Style Magazine Italia

יש גם את ה"חצי-חצי", מונח בתעשייה לצוווארון שחציו פנינים וחציו משהו אחר. עלשטיח האדום בקאן לאחרונה, השחקנית מישל יאו, בת 69, לבשה את הגרסה של מיקימוטו עם פנינים מגודלות מצד אחד וריסוס של יהלומים שטוחים מצופי זהב מהצד השני.

שרשרת חצי וחצי סנט מורן, 145 דולר, Nordstrom.com (צילום: אתר רשמי)
שרשרת חצי וחצי סנט מורן, 145 דולר, Nordstrom.com (צילום: אתר רשמי)

לאחר הופעתה של יאו, מעריצי אינסטגרם שיבחו את הלוק עם תגובות כמו "לא הפנינים של סבתא!" ו"מוזר אבל נהדר," כשחיפושים אחרי "צוווארון חצי-חצי" זינקו ב-30% בגוגל טרנדס. גרסת זהב ופנינים של הסגנון הופיעה בגרסת הסרט החדשה של "ממזרות בחצאיות קצרות מתכנסות", בעוד שהכוכבת הפופ דואה ליפה לבשה את הצווארון המשולש מפנינים ואבנים של ויוויאן ווסטווד.

כשמסתכלים על דרכי הענידה המגוונות והמקוריות של פנינים בשנת 2024, ברור שהאבן היקרה הזו כבר אינה שמורה רק לאירועים רשמיים וסגנונות מיושנים. מעצבים צעירים ויצירתיים לוקחים את הפנינה המסורתית והופכים אותה לטרנד לוהט ומפתיע, בין אם זה צ'וקרים מינימליסטיים, שרשראות משולבות או פנינים בצורות חופשיות ואורגניות. 

בסופו של דבר, המגמה הבולטת של פנינים בשנת 2024 היא החופש והגיוון. אין כללים או הגבלות - כל אחת יכולה למצוא את הדרך שמתאימה לה להרכיב ולשלב את האבן העדינה הזו בסגנון האישי שלה. הפנינה הקלאסית תמיד תישאר רלוונטית, אך העידן החדש מוכיח שהיא גם יכולה להיות צעירה, טרנדית ומקורית.