יום כדור הארץ הבינלאומי שיצוין מחר (שבת), הוא עוד דרך עבורינו לדבר במונחים של שמירה על הסביבה ולהעלות את המודעות להתדרדרות המהירה של כדור הארץ. אמנם רוב התהליכים לשיפור המצב חייבים לעשות ברמה המדינית, אך גם לנו כצרכנים (וחובבי אופנה) יש דרך להשפיע ולתרום למען עתיד טוב יותר. לכבוד המאורע, הנה 3 מותגים שבחרו לציין את היום הזה עם תרומה משלהם.

טריומף (צילום: יח''צ)
טריומף (צילום: יח''צ)

במטרה להפוך את כדור הארץ לירוק יותר, מותג ההלבשה התחתונה טריומף מציע קולקציה הכוללת פרטי הלבשה תחתונה ופנאי, כמו גם קולבים מחומרים ממוחזרים. במקביל, מרחיב המותג את פעילות המחזור שלו לשמונה מדינות נוספות באירופה: ספרד, פורטוגל, שוודיה, לוקסמבורג, בלגיה, פולין, הונגריה והרפובליקה הצ'כית. 
כחלק מיוזמת המחזור, כל לקוחות החברה יכולים להביא לנקודות המכירה בגדים מיותרים, כשעל כל 5 ק"ג של בגדים שיאספו, יישתל עץ. כמו כן, גם רכישה אונליין תוביל לשתילת עצים.
שני כנען מנהלת  השיווק של חברת טריומף בישראל : "חברת טריומף מקדמת ערכים של שמירה על כדור הארץ וזה מתבטא בכל הפריטים שהיא מייצרת, המסרים שהיא מעבירה והמהלכים שהחברה עושה בשנים האחרונות"
טווח מחירים: 140-430 שקלים.

טבע נאות, 399 שקלים  (צילום: עידן מלכה)
טבע נאות, 399 שקלים (צילום: עידן מלכה)
 

אי אפשר לדבר על אהבה לכדור הארץ, מבלי להתייחס לחברת "טבע נאות" הישראלית. חברה שמיום היווסדה פועלת מתוך אחריות לסביבה, תוך שהיא משתמשת בחומרי גלם טבעיים כגון שעם המופק מקליפות עץ אלון ומלטקס המופק מעץ הגומי. בנוסף, נעלי המותג מיוצרות בשילוב עבודת יד, וכך פוחת השימוש במכונות הצורכות אנרגיה בכמויות גבוהות ונמנעת פליטה של גזים מזהמים.

מתוך קולקציית הבקבוקים הרב פעמיים של JUV   (צילום: מותג JUV )
מתוך קולקציית הבקבוקים הרב פעמיים של JUV (צילום: מותג JUV )

גם מותג אופנת הספורט JUV מספק לנו רגע של נחת עם הניסיון שלו לקידום שמירת סביבה ירוקה על ידי עידוד השימוש בבקבוקים רב פעמיים. בימםי אלה הוא השיק קולקציית בקבוקים רב פעמיים שכוללת בקבוקים תרמים בגדלים שונים. הבקבוקים עשויים מנירוסטה עם יכולת שמירה על טמפרטורת הנוזל לאורך שעות. סדרת הבקבוקים בצבעים קיצ׳יים קרם, סגול, ירוק מנטה, כתום, ירוק מנטה, ורוד ולבן.
טווח מחירים: 100-120 שקלים.

קרדיט צילום מותג JUV