עולם האופנה והרשתות החברתיות רועש וגועש: ורוניקה רג'אק, הדוגמנית והכוכבת הסלובקית עם יותר מ-7 מיליון עוקבים, הציתה את האינטרנט עם סרטון נועז במיוחד. בסרטון, שצבר למעלה משני מיליון צפיות תוך זמן קצר, נראית רג'אק מתפשטת ולובשת את התלבושת האיקונית של וונדר וומן, במחווה מפתיעה לשחקנית הישראלית גל גדות.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Ve‎‏ (@‏‎veronikarajek‎‏)‎‏

ורוניקה רג'אק, מיס סלובקיה לשעבר ודמות מוכרת ברשתות החברתיות עם למעלה מ-7 מיליון עוקבים, הוכיחה שוב את יכולתה לעורר עניין ודיון. הכל התחיל בסקר תמים לכאורה שהעלתה לאינסטגרם, שאלה את עוקביה: "נכון שפוטבול הוא הספורט הטוב על הפלאנטה?". רג'אק, הידועה בחיבתה לספורט האמריקאי, הוסיפה: "זה השילוב המושלם של כיף, חטיפים ושחקנים שווים".

אך מה שבאמת הצית את הרשת היה הסרטון שבא בעקבות הסקר. בסרטון, שזכה למעל שני מיליון צפיות תוך זמן קצר, נראית רג'אק מתפשטת ולובשת את התלבושת האיקונית של וונדר וומן, בהשראת גל גדות. "עכשיו אתם יכולים לישון בשקט. אני בדרך להגן עליכם מהנבלים שמחכים בין הצללים", כתבה רג'אק מתחת לסרטון, משפט שקיבל משמעות מיוחדת בהקשר של זהותה היהודית המוצהרת של רג'אק, המקפידה לענוד שרשרת עם מגן דוד.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Ve‎‏ (@‏‎veronikarajek‎‏)‎‏

המחווה לגדות והשימוש בדמותה של וונדר וומן עוררו דיון מרתק על ייצוג נשי בתרבות הפופ, על הקשר בין אופנה לזהות, ועל כוחן של רשתות חברתיות בעיצוב דעת הקהל. רבים מעוקביה של רג'אק הביעו התלהבות מהמחווה, בעוד אחרים תהו על המשמעות העמוקה יותר של הבחירה בדמות זו.

לצד הדיון על הסרטון עצמו, עלו גם שאלות לגבי הקשר בין רג'אק לבין טום בריידי, כוכב הפוטבול האמריקאי, שרג'אק ידועה כמעריצה מושבעת שלו. עוקבים רבים תהו האם יש קשר בין הסקר על הפוטבול לבין ההערצה לבריידי, ומה זה אומר על תפקידן של ידוברויות בעולם האופנה והספורט.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Ve‎‏ (@‏‎veronikarajek‎‏)‎‏

סיפורה של רג'אק מדגים היטב את הכוח של רשתות חברתיות בעולם האופנה והבידור של ימינו. מדוגמנית ומלכת יופי מקומית, הפכה לכוכבת רשת עם השפעה גלובלית, המסוגלת לעורר דיון על נושאים מגוונים - מספורט ועד זהות תרבותית - באמצעות תמונה או סרטון אחד.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Ve‎‏ (@‏‎veronikarajek‎‏)‎‏

בעוד שהסרטון של רג'אק בוודאי ימשיך לעורר דיון ועניין, הוא גם מעלה שאלות חשובות על האופן שבו אנחנו מתייחסים לדימויים ויזואליים ברשתות חברתיות, ועל הגבול הדק שבין הערצה, חיקוי וייצוג תרבותי. האם זוהי דרך חדשה לחגוג גיבורות תרבות כמו גל גדות, או שמא זהו ניצול של דימויים פופולריים לצורך תשומת לב? התשובה, כמו תמיד בעולם האופנה והרשתות החברתיות, נתונה לפרשנות הצופים.