כשלואי ויטון מחליטה לשפץ את חנות הדגל שלה - היא עושה את זה בגדול. במקום לכסות את הבניין בפיגומים אפורים ומכוערים, המותג היוקרתי יצר מיצג מרהיב של שש מזוודות ענק בסגנון הקלאסי של הבית, שמתנשאות לגובה של 15 קומות ומושכות אליהן המוני מבקרים וצלמים. וכן, הכל התחיל מהצורך הפשוט להסתיר את עבודות הבנייה.
Louis Vuitton Fifth Avenue Flagship Store: All packed up and ready to go.
— Noel Y. Calingasan • NYC (@nyclovesnyc) November 11, 2024
The Louis Vuitton Fifth Avenue Flagship Store’s fancy scaffolding looks like a stack of the brand’s flat travel trunks. pic.twitter.com/tiOQ2qzzKn
מי שמטייל בימים אלה במנהטן לא יכול להחמיץ את המיצג המרהיב - ערימת מזוודות ענקית שמתנשאת לגובה של 70 מטר ומאפילה על כל האטרקציות המפורסמות באזור, כולל עץ חג המולד המפורסם של רוקפלר סנטר ובניין ברגדורף גודמן האייקוני.
Louis Vuitton turns its flagship New York store into a spectacle! While under construction, the scaffolding now features a jaw-dropping 15-story stack of giant trunks, blending fashion with architecture. What an idea! pic.twitter.com/hI8hKacR1O
— Harsh Goenka (@hvgoenka) November 17, 2024
מה שנראה כמו שישה תיקי ענק בצבע האפור המזוהה של לואי ויטון, הוא למעשה פרויקט אדריכלי מורכב שנמשך שישה חודשים. המעטפת עשויה בד מודפס במיוחד שמכסה את הפיגומים, עם תשומת לב מדהימה לפרטים: 840 מסמרות פלדה חתוכות בלייזר, ידית שחורה באורך 12 מטר במשקל יותר מ-2 טון, ו-18 אבזמים ומנעולים שנחתכו בלייזר - הכל נסרק בתלת-ממד ממזוודות אמיתיות של המותג.
While covering up the construction of its flagship store, Louis Vuitton has made a tourist attraction out of a 15-story stack of six Louis Vuitton trunks https://t.co/VVU9PAFdkn pic.twitter.com/SLPvpMwNaD
— The Wall Street Journal (@WSJ) November 16, 2024
המיצג הפך במהירות לסנסציה ברשתות החברתיות, כשתיירים וניו יורקים כאחד נוהרים לצלם את עצמם על רקע המזוודות הענקיות. "זה פשוט מטורף, מעולם לא ראיתי משהו כזה", מספרת ג'ן אנג ל״וול סטריט ג׳ורנל״, מנהלת פרויקטים שהגיעה מבולטימור במיוחד כדי לראות את המיצג.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
בזמן שהבניין ההיסטורי משנות ה-30 נהרס ונבנה מחדש, לואי ויטון לא מאבדת זמן יקר - החנות עברה באופן זמני לבניין בן חמש קומות ממול, שם היא מציעה לא רק את כל מוצרי המותג, אלא גם בית קפה ושוקולטייה. לדברי המנכ"ל פייטרו בקארי, "זו חוויה שאפשר לחוות רק במרחב פיזי - תמהיל של אופנה, תרבות וגסטרונומיה".
הצגת פוסט זה באינסטגרם
העלות המשוערת של הפרויקט? מומחי תעשייה מעריכים שרק הבד המודפס עלה מאות אלפי דולרים. אבל עבור לואי ויטון, שבקרוב תשלים את השתלטותה על אחת מפינות הקניות החשובות בניו יורק - יחד עם חנויות הדגל של טיפאני ובולגרי - זו השקעה שכבר מוכיחה את עצמה בתשומת הלב התקשורתית העצומה שהיא מייצרת.