קרל לגרפלד תמיד טען ש"אמנות היא אמנות, ואופנה היא אופנה", אבל התערוכה החדשה בלובר עומדת להוכיח שהמעצב האגדי אולי טעה. לראשונה בתולדותיו, המוזיאון המפורסם בעולם מארח תערוכת אופנה מרהיבה שמציגה את האופנה של חמשת העשורים האחרונים, ומוכיחה שהגבול בין אמנות לאופנה דק מתמיד.
"הלובר הוא הרבה יותר מסתם ספר לימוד," מסביר אוליבייה גאבט, אוצר התערוכה ל-CNN. "עבור מעצבי האופנה, זהו לוח ההשראה האולטימטיבי." מקרל לגרפלד ועד אלכסנדר מקווין, מעצבים רבים שאבו השראה מאוספי המוזיאון. חלקם, כמו כריסטיאן לובוטן, אף חולקים זיכרונות ילדות מימים שבילו באולמותיו.
בין המוצגים המרהיבים בתערוכה: שמלת המש המתכתית האייקונית של ורסאצ'ה משנת 1997, שנארגה במשך 600 שעות בעבודת יד ומעוטרת בקריסטלים של סברובסקי וצלבים ביזנטיים. אותה שמלה, שהוצגה במט גאלה 2018, השפיעה על השמלה המפורסמת של קים קרדשיאן באותו אירוע ועל קולקציית ה"טריביוט" של דונטלה ורסאצ'ה, בה הופיעו חמש הסופרמודלס המקוריות: נעמי קמפבל, קרלה ברוני, סינדי קרופורד, קלאודיה שיפר והלנה כריסטנסן.
במיוחד מרגש לראות את הדיאלוג בין היצירות: ז'קט שאנל רקום שקרל לגרפלד עיצב בהשראת ארון עתיק מהמאה ה-18, שמלת דיור מפוארת המוצגת לצד דיוקן של לואי ה-14, ושמלות שריון עכשוויות של בלנסיאגה המתכתבות עם ז'אן ד'ארק. לצידן, שמלת קריסטל מרהיבה של דולצ'ה וגבאנה המתכתבת עם פסיפסים מהמאה ה-11.
המוזיאון לא מסתפק בתערוכה בלבד - במרץ הקרוב יארח הלובר את ה"גראנד דינר", אירוע שכבר מכונה "המט גאלה הצרפתי הראשון", שצפוי למשוך את צמרת עולם האופנה והאמנות לפריז.
בעידן שבו הגבולות בין תחומי אמנות שונים מיטשטשים, תערוכת הלובר, שתימשך עד 21 ביולי, מוכיחה שאופנה היא הרבה יותר מבגדים יפים - היא דרך לספר את סיפור התרבות האנושית, מהעבר ועד ההווה.