נראה שקים קרדשיאן לא מפסיקה להפתיע. אחרי שהפכה את מותג ההלבשה התחתונה שלה SKIMS לאימפריה של 4 מיליארד דולר, היא חותמת על שיתוף פעולה היסטורי עם ענקית הספורט נייקי, שעשוי לשנות את פני תעשיית אופנת הספורט הנשית.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
"מציגים את NikeSkims. מותג חדש שמגיע באביב הקרוב", הכריזה קרדשיאן באינסטגרם, כשהיא חושפת לוגו המשלב את הסמל המפורסם של נייקי עם השם SKIMS. אך מאחורי ההכרזה החגיגית מסתתר סיפור מורכב יותר - ענקית הספורט האמריקאית נמצאת במשבר, עם ירידה של יותר מרבע בערך המניה בשנה האחרונה.
"נייקי ו-Skims חולקות מחויבות עמוקה לחדשנות ודחיפת גבולות", אמרה קרדשיאן בהודעה לעיתונות. "שותפות זו היא שיאו של חזון משותף, המספק מוצר שתוכנן בקפידה להדגיש ולתפקד עבור כל גוף". מדובר בצעד חסר תקדים עבור נייקי, שעד כה נמנעה משיתופי פעולה עם מותגים חיצוניים.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
אך לא כולם מרוצים מהבשורה. קניה ווסט, בעלה לשעבר של קרדשיאן, מיהר להגיב בציניות באינסטגרם כשפרסם תמונה של נעל נייקי וטען שהיא הייתה ההשראה למותג שלו, YEEZY.
בינתיים, השוק מגיב בחיוב למהלך. מניית נייקי זינקה ב-6.2% מאז ההכרזה, והמיליארדר ביל אקמן הגדיל את אחזקותיו בחברה דרך קרן הגידור שלו ב-15%.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
"נייקי אמנם שואפת להוביל בתחום בגדי הנשים, אך בשנים האחרונות יש לה קושי להתאים את עצמה לטרנדים החדשים", מסביר ניל סונדרס, אנליסט קמעונאות ב-GlobalData Retail. "השת"פ עם סקימס עשוי לפתור חלק מהאתגרים האלו ולסייע לנייקי להתחרות במותגים כמו לולולמון ואלו יוגה".
הקולקציה החדשה צפויה להיות זמינה באביב הקרוב בחנויות נבחרות בארה"ב, עם השקה גלובלית מתוכננת ל-2026. היא תכלול בגדי אימון, נעליים ואביזרים, כולם בעיצוב משותף של שני המותגים. נותר לראות האם השילוב בין הכוח השיווקי של קרדשיאן והמומחיות הספורטיבית של נייקי יצליח להחזיר את ענקית הספורט למסלול הצמיחה.