לא כל המתוק מתוק. רשת העוגיות האמריקאית האהובה Crumbl Cookies הודיעה בתחילת השבוע על שיתוף פעולה מוגבל עם משפחת קרדשיאן-ג'נר, מהלך שהוכיח כי אפילו עוגיות טעימות לא יכולות להמתיק את הדעות השליליות שרבים מחזיקים כלפי המשפחה המפורסמת ביותר בעולם הריאליטי.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Crumbl‎‏ (@‏‎crumbl‎‏)‎‏

מקבץ עוגיות מפוקפק

השיתוף המדובר כלל שש טעמי עוגיות מוגבלים, כל אחד מהם קרוי על שמה של אחת מחברות המשפחה - קריס ג'נר ובנותיה קורטני, קים, קלואי, קנדל וקיילי. בין הטעמים: עוגיית שכבות צהובה קלאסית של קריס, עוגיית שוקולד ללא קמח של קורטני, עוגיית סניקרדודל של קים, עוגיית קוקיז אנד קרים של קלואי, עוגיית בצק עוגיות של קנדל ועוגיית סוכר ורודה עם קונפטי של קיילי.

אבל לא רק הטעמים השתנו - גם האריזה הוורודה המזוהה עם המותג הוחלפה בצבע בז' ניטרלי, בהשראת האסתטיקה המינימליסטית שהמשפחה המפורסמת אימצה בשנים האחרונות למותגים שלה.

התגובות לשיתוף הפעולה היו מהירות וחריפות. בעוד שהעוגיות עצמן נראות טעימות להפליא, מעריצים רבים של Crumbl הודיעו שהם "סיימו" עם החברה בגלל הבחירה לעבוד עם המשפחה שנחשבת שנויה במחלוקת.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Crumbl‎‏ (@‏‎crumbl‎‏)‎‏

"אוף, באמת הפלתם את הכדור הפעם," כתב אחד המבקרים. "איזו משפחה מגוחכת להתיישר איתה, במיוחד באקלים הנוכחי. אני אוותר."

משתמש אחר באינסטגרם הוסיף: "כאילו לקרדשיאנים אין מספיק כסף כבר." אחרים פשוט כתבו: "יאקס. תקראו את החדר Crumbl."

רבים האשימו את רשת העוגיות, שנוסדה ב-2017 וצמחה לאלף סניפים בצפון אמריקה עד 2024, בחוסר רגישות. Crumbl ידועה בכך שהיא מחליפה את התפריט מדי שבוע, אך רבים מהמעריצים הכריזו שלא יתמכו בהם יותר בגלל חוסר האהדה שלהם לשיתוף הפעולה עם הסלבס השנויים במחלוקת.

"העוגיות נראות מדהימות, אבל לא אקנה," כתב אחד הגולשים. "לא תומך בשום דבר שקשור לשם שלהם. זה לא מראה טוב למותג שלכם." "זה היה כל כך בלתי צפוי ומיותר," הוסיף אחר. היו שכתבו שהתפריט "מאכזב" בעוד אחרים הגדירו אותו כ"שבוע מושלם לדלג" עליו.

לא הפעם הראשונה

מעניין לציין שזו לא הפעם הראשונה ש-Crumbl משתפת פעולה עם סלבריטאים, ואפילו לא הפעם הראשונה שהם עובדים עם אחת מבנות קרדשיאן-ג'נר. בעבר, הרשת שיתפה פעולה עם אוליביה רודריגו (עוגיית GUTS), ג'ימי קימל (עוגיית חג המולד) והאחים ג'ונאס (עוגיית פופקורן קרמל).

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Crumbl‎‏ (@‏‎crumbl‎‏)‎‏

בשנה שעברה, הם שיתפו פעולה עם קיילי ועם מותג הקוסמטיקה שלה, Kylie Cosmetics. יחד, הם ערכו אירוע בן יום אחד ביחידת קראמבל בווסט הוליווד, שם מעריצים יכלו לנסות את מוצר הצבע העור של קיילי, השקה חדשה שלה באותה העת, וכמובן עוגיות מיוחדות.

באותו יום, מעריצים מקומיים מלוס אנג'לס שהצליחו להגיע לאירוע ההשקה שיבחו את שיתוף הפעולה על היותו טעים. הביקורת היחידה נראה שהייתה על המראה ה"בינוני" וה"משעמם" של העוגיות. עם זאת, המעריצים הכירו בכך שקופסת שש העוגיות הושפעה מקו האיפור שלה והמראה של פלטת צלליות או גווני עור.

האינצידנט מציף שאלות מעניינות על הסיכונים וההשלכות של שיתופי פעולה עם סלבריטאים שנויים במחלוקת. בעוד שפרסום שכזה יכול למשוך תשומת לב רבה, הוא גם עלול לעורר תגובת נגד חריפה מצד צרכנים שמרגישים שמותג אהוב בחר להתיישר עם דמויות שנתפסות כמנותקות, זרות או בעייתיות.

במקרה של משפחת קרדשיאן-ג'נר, נראה שהביקורת על עושרם המופלג, סגנון החיים הראוותני והשפעתם התרבותית השנויה במחלוקת הפכה עמוקה מכדי שאפילו עוגיות טעימות יוכלו לפצות עליה.

למרות הביקורת השלילית ברשתות החברתיות, כמובן שיש גם מעריצים רבים בעלי חיבה למתוק שמשבחים את העוגיות המיוחדות שהיו זמינות במשך השבוע. השאלה האמיתית היא האם שיתוף הפעולה ישפיע לטווח ארוך על המוניטין של Crumbl Cookies, או שזו סערה רגעית שתישכח ברגע שהתפריט יתחלף בשבוע הבא.