אם עוד לא שמעתם על אור לאון, כנראה שאתם בין הבודדים שלא נסחפו בגל הטיקטוק שהציף את הרשתות החברתיות בשבועות האחרונים. הקריאייטור הישראלי, שהפך לתופעה ויראלית בזכות תיעוד מדוקדק ומלא סטייל של הארוחות שאכל במסעו ביפן ובקוריאה, ממשיך לטפס במעלה הסולם ומודיע על שיתוף פעולה ראשון עם מותג האופנה המוביל קרולינה למקה ברלין.

Watch on TikTok

שיתוף הפעולה בין הכוכב העולה לבין מותג המשקפיים האופנתי מגיע בעיתוי מושלם. כשמספר העוקבים של לאון ממשיך לזנק בקצב מסחרר, והמעריצים מחכים בקוצר רוח לראות מה יהיה היעד הבא שלו, קרולינה למקה מרימה את הכפפה ומכריזה על שיתוף פעולה רחב היקף במסגרתו תצולם העונה השנייה של הוולוג שכבש את כולנו.

על פי ההודעה שפורסמה, לאון יצא בקרוב למסע חדש ביעד נחשק באירופה, כשהוא מלווה בצוות צילום מקצועי ובמשקפי השמש הכי טרנדיים של המותג. המסע האירופאי צפוי להיות רק ההתחלה, עם תוכניות לעונות נוספות ביעדים שונים בעולם.

אור לאון לקרולינה למקה ברלין (צילום: צילום עצמי)
אור לאון לקרולינה למקה ברלין (צילום: צילום עצמי)

מביס רולים לקמפיין יוקרתי: המסע המדהים של אור לאון

הסיפור של אור לאון הוא עדות לכוחן של הרשתות החברתיות בעידן הנוכחי. אור, בן 24 מיהוד, עבד עד לפני כחודש במאפיה טאבון בפתח תקווה וגם פלאפל סיטי באותו מקום כשהחליט לטוס לטיול שאחרי צבא למשך 31 ימים לקוריאה וליפן. הוא הבטיח לחבריו שיעלה וולוג אוכל, וכשהוא מצויד ברשימה ארוכה של מסעדות ומאכלים, החל לתעד את חוויותיו הקולינריות.

תופעת הרשת אור לאון נוחת בנתב"ג: זה מה שאנחנו יודעים עליו

את הסרטון הראשון העלה בחופזה, הלך לישון, והתעורר לבוקר קוריאני מפתיע עם 100 אלף צפיות. בתוך ימים ספורים, הפך צעיר אלמוני לכוכב רשת אמיתי עם סרטונים שגורפים מאות אלפי צפיות כל אחד. הסוד לאותנטיות שלו? חבריו נשבעים שהוא לא משחק דמות - האישיות השנונה והרעבה תמיד שמציג ברשת היא בדיוק מי שהוא באמת.

Watch on TikTok

החיבור בין אור לאון לקרולינה למקה נראה טבעי במיוחד - הסטייל הייחודי שלו, האותנטיות והיכולת לתפוס את הרגע הפכו אותו למועמד מושלם לשיתוף פעולה עם המותג שידוע בקו האופנתי והצעיר שלו.

בסרטונים הממכרים שלו, שכבר גרפו מיליוני צפיות, נראה לאון בולס את בשר הוואגיו היפני המפורסם, קומבינציות סושי טריות וקינוחים נימוחים. הוא מדבר בעברית אל המוכרים, מכנה אותם בשמות ישראליים ("תודה לך, כוכי"), ומרבה להשתמש בעיקר באות אחת בשפה העברית: "ממממ".

לגולשים שתהו איך לאחר כמויות האוכל האדירות שהוא צורך בכל ארוחה הוא נשאר רזה, הוא גילה את הסוד: הוא גומע 15 קילומטרים ביום בהליכות. הטיול לא היה זול - עלותו נאמדת בכ-50 אלף שקלים, אך ההשקעה השתלמה בגדול.

הישראלים הפכו מכורים לתוכן שלו. כל סרטון זוכה למאות תגובות שכמעט כולן קוראות לו לא לשוב לארץ, להמשיך לטייל בעולם, לאכול – ולהראות לצופים את זה. והנה, אחרי שובו לישראל, מסתבר שמסע האוכל העולמי רק בתחילתו.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Or Leon‎‏ (@‏‎or__leon‎‏)‎‏

מה צפוי לנו בעונה החדשה?
אף שפרטים מלאים על היעד האירופאי והתכנים הספציפיים טרם נחשפו, נראה שהפעם מדובר בחוויה שתשלב אוכל, אופנה ותרבות מקומית באופן שיציג את הצדדים הפחות מוכרים של היעד הנבחר.

בעוד שהוולוג המקורי התמקד בעיקר באוכל, נראה שהעונה החדשה תרחיב את היריעה ותכלול גם אלמנטים של אופנת רחוב וארכיטקטורה. כמובן, הכל יתועד בסגנון הייחודי והכובש של לאון, שכבר הוכיח את עצמו כמספר סיפורים מוכשר דרך עדשת המצלמה.

ההשפעה על עולם הקריאייטורים הישראלי
ההתקשרות של אור לאון עם קרולינה למקה מסמנת נקודת ציון משמעותית לא רק עבורו, אלא עבור תעשיית הקריאייטורים הישראלית כולה. היא מדגימה כיצד יוצרי תוכן ישראלים יכולים להגיע רחוק מאוד, גם ללא תקציבי ענק או חסויות מראש.

הצלחתו של לאון מבוססת על פורמולה פשוטה: אותנטיות, עקביות ותשוקה אמיתית לנושא שהוא מסקר. נראה שגם מותגים גדולים מבינים היום את הערך של שיתוף פעולה עם יוצרים שמביאים קהל אותנטי ומחובר, ולא רק ידוענים עם מיליוני עוקבים.