יש רגעים ברשתות החברתיות שבהם אתה יודע שמישהי חצתה קו, אבל לא באמת יודע אם זה היה בכוונה או בטעות. ג'סיקה גויאיצ'ה, הדוגמנית הספרדייה שהפכה לכוכבת רשת עם 1.8 מיליון עוקבים, יצרה השבוע בדיוק את הסוג הזה של רגע. בסרטון ריקוד על עמוד שעלה לאינסטגרם, היא לבשה חזיית ביקיני שהייתה פשוט... קטנה מדי. והעוקבים שלה לא היססו לספר לה בדיוק מה הם חושבים על זה.
View this post on Instagram
ג'סיקה גויאיצ'ה אולי נכנסה לתודעה הציבורית בזכות מערכת היחסים המתוקשרת עם הכדורגלן מארק ברטרה, אבל מאז הפרידה היא הפכה לשם דבר בזכות עצמה. עם קריירת דוגמנות משגשגת ומותג בגדי ים משלה, GOI, היא ביססה לעצמה תדמית של אחת הנשים הכי מדוברות ברשת הספרדית.
מה שמייחד את ג'סיקה זה לא רק המראה המדהים שלה, אלא הגישה הבלתי מתפשרת שלה לאופנה ולסטייל. היא לא מפחדת מלבוש חושפני, לא נרתעת מעירום חלקי, ובטח לא מתביישת להראות את הגוף שהיא עובדת עליו כל כך קשה בחדר הכושר. אבל הפעם, יכול להיות שהיא קצת הגזימה.
הסרטון שגרם לכל הרעש הוא חלק מהתחביב החדש שלה - ריקוד על עמוד. ג'סיקה, שמבלה שעות נוספות בחדר הכושר כדי לשמור על הגזרה המושלמת שלה, התאהבה לאחרונה בענף הספורט והאמנות הזה. ובאמת, הכישורים שהיא מפגינה מרשימים - היא זורמת על העמוד בחן ובכוח שדורשים הרבה אימון ומסירות.
View this post on Instagram
הבעיה הייתה בבחירת הלבוש. החזייה שג'סיקה בחרה להדגים הייתה מהקולקציה של GOI, מותג בגדי הים שלה, אבל המידה הייתה פשוט לא מתאימה. החזייה הקטנה מדי חשפה הרבה יותר ממה שהייתה אמורה לחשוף, וגרמה לעוקבים לתהות האם זה היה בכוונה או סתם תאונה אופנתית.
התגובות היו מיידיות וישירות. "שמת לב שכל השדיים שלך בחוץ?" כתבה לה אחת העוקבות. אחרות הוסיפו הערות כמו "מילא להשתזף ככה בים, אבל לשתף ברשת החברתית ריקוד כשכל הציצי שלך בחוץ? פשוט מיותר". זה היה ברור שהעוקבים לא בדיוק הבינו מה המטרה של השיתוף הזה.
ממפרספקטיבה אופנתית, זו הייתה שגיאה קלאסית. כשיש לך מותג בגדי ים, אתה אמור לדעת איך לבחור את המידה הנכונה - זה חלק בסיסי מהעבודה. גם אם הרעיון היה לעשות משהו פרובוקטיבי או לעורר תשומת לב, החזייה הקטנה מדי יצרה אפקט שנראה יותר כמו תאונה מאשר בחירה מחושבת.
View this post on Instagram
מה שמעניין זה שג'סיקה ממשיכה לקבל תמיכה מבן הזוג הנוכחי שלה, שחקן הרוגבי מאנו מורנו. למרות כל המחלוקת, הוא כתב לה "פיה קטנה" - תגובה שמראה שהוא לא רק לא מתבייש בסטייל הנועז שלה, אלא דווקא מעודד אותה להמשיך.
הסיפור הזה מעלה שאלות מעניינות על הגבול בין אופנה נועזת לבין חשיפה מוגזמת ברשתות החברתיות. ג'סיקה בהחלט לא הראשונה והבטח לא האחרונה שמתמודדת עם האתגר הזה. כשיש לך מיליוני עוקבים ומותג אופנה לקדם, האיזון בין להיות רלוונטית ונועזת לבין לשמור על קלאסה ואלגנטיות הוא מאוד עדין.
בעולם של ברנדינג אישי ורשתות חברתיות, כל פרסום הוא בחירה מחושבת. אבל הפעם נראה שג'סיקה אולי לא חישבה מספיק על השלכות הבחירה שלה. כשמדגימים בגדי ים, המטרה היא להראות את המוצר במיטבו, לא ליצור מצב שבו האנשים מתמקדים בבעיה ולא בפתרון.
View this post on Instagram
מצד שני, אי אפשר להכחיש שהסרטון זכה לתשומת לב עצומה, וזה משהו שלא כל מותג יכול להשיג. גם אם התגובות לא היו כולן חיוביות, השם של GOI הגיע למליוני אנשים, ויכול להיות שזה בדיוק מה שג'סיקה רצתה להשיג.
הדבר המרשיע ביותר בכל הסיפור הזה זה שג'סיקה לא נראתה מוטרדת מהביקורת. כמו תמיד, היא ממשיכה להיות מי שהיא - אישה שלא מפחדת להתבטא דרך האופנה והסטייל, גם אם זה אומר לקחת סיכונים ולגרום למחלוקת.
בסוף, האם זו הייתה טעות אופנתית או מהלך פרסומי מחושב, ג'סיקה גויאיצ'ה הוכיחה שוב שהיא יודעת איך לגרום לאנשים לדבר עליה. ויכול להיות שבעולם של רשתות חברתיות, זה בדיוק מה שנדרש כדי להישאר רלוונטית.