פרשה שהתפוצצה ברשתות החברתיות השבוע מעוררת שאלות קשות על גבולות היצירה והשראה בעולם הקוסמטיקה הישראלי. עינב בובליל, אחת מיזמות הקוסמטיקה המוכרות בישראל, מצאה עצמה במרכז סערה, לאחר שעורכת דין מומחית לקניין רוחני חשפה כי לכאורה השתמשה בתמונות מקוריות ממותג האיפור של סלינה גומז לצורך קידום עסקה. הפרשה, שהתפוצצה ברשתות החברתיות, מעוררת שאלות מהותיות על אתיקה עסקית בעידן הדיגיטלי.

רחל זילברפרב, עורכת הדין לקניין רוחני שחשפה את הפרשה, פרסמה סדרת סטוריז מפורטת בה הצביעה על הדמיון הבלתי מתפשר בין אריזות המוצרים של שתי החברות. לטענתה, בובליל השתמשה בתמונות מקוריות מתוך האתר של גומז ואתר נוסף של המותג saie, שנחתכו או עוצבו מחדש כך שיראו כאילו צולמו במיוחד עבור המותג שלה.

התפתחות מעניינת בפרשה הייתה התגובה המיידית של בובליל. כשהפרשה הפכה לויראלית, היא מיהרה להסיר את התמונות השנויות במחלוקת מהעמוד של המותג שלה. מהלך זה, שנתפס על ידי רבים כהודאה מרומזת, הוסיף דלק למדורת הביקורת שהתפתחה סביב הפרשה.

הפרשה מדגישה את החשיבות של יושרה עסקית בעידן שבו התמונות והתוכן הדיגיטלי זורמים בחופשיות ברשת. בתחום הקוסמטיקה, שבו המיתוג והמראה החזותי הם חלק מרכזי מזהות המותג, השימוש בתמונות לא מורשות יכול להיחשב כפגיעה חמורה בזכויות יוצרים.

הסטורי של עו''ד רחל זילברפרב (צילום: מתוך אינסטגרם)
הסטורי של עו''ד רחל זילברפרב (צילום: מתוך אינסטגרם)

לקח לעתיד
הפרשה מספקת לקח חשוב ליזמים ולבעלי עסקים בתחום היופי והקוסמטיקה. בעידן שבו הרשתות החברתיות הן הבמה הראשית לקידום מוצרים, השימוש בתמונות לא מורשות יכול להוביל לנזק מוניטין חמור ולבעיות משפטיות מסובכות. המקרה של בובליל מדגיש את החשיבות של השקעה בתוכן מקורי ובצילומי מוצרים אותנטיים.