תארו לעצמכם שאתם הולכים ברחוב במילאנו ופתאום נתקלים בביצה ענקית ושקופה עם דוגמנית בפנים שמציגה את הקולקציה החדשה של דיזל. נשמע כמו משהו מסרט מדע בדיוני? ברמה הזאת החליט גלן מרטנז, המנהל הקריאטיבי של המותג, להציג את קולקציית אביב/קיץ 2026. במקום מסלול מסורתי עם שורה ראשונה בלעדית, הוא פיזר 55 דוגמנים במיצגים מיוחדים ברחבי העיר כולה והפך כל עובר אורח למי שיושב בשורה הראשונה. זה בדיוק הרגע שבו אתם מבינים שהאופנה הזאת לא נועדה רק לחלומות - היא נועדה לחיים.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Diesel‎‏ (@‏‎diesel‎‏)‎‏

ה"Diesel Egg Hunt" שמרטנז יצר הוא הרבה יותר מתרגיל שיווקי חכם. זו הצהרה אמיתית על מה שהוא חושב שאופנה צריכה להיות: נגישה, משחקית ולא מפחידה. במקום שהקהל יתבונן מרחוק על דוגמניות שמציגות בגדים שהם לעולם לא יוכלו להרשות לעצמם, הוא הביא את הבגדים אל הרחוב ואמר לכולם - גם זה שלכם.

הקולקציה עצמה משקפת בדיוק את הפילוסופיה הזאת. במקום ליצור בגדים שנראים יפים רק על הקולבים או במגזיני אופנה, מרטנז התמקד ביצירת פריטים שמזמינים להתנסות ולחקור. השמלות הסינר שלו עשויות מז'קארד דנים סאטן שעבר דיסטרס, והן נראות כמו משהו שאפשר ללבוש לעבודה באותה קלילות שלובשים לבילוי. הז'קטים עם הרצועות בייקר באזור הדשים הופכים כל אחד למי שלובש אותם למעצב של עצמו - כי אפשר לקשור את הרצועות בכמה דרכים שונות ולקבל לוק אחר.

מאיה אבירעם בתצוגת האופנה של דיזל במילאנו (צילום: אסף ליברפרוינד)
מאיה אבירעם בתצוגת האופנה של דיזל במילאנו (צילום: אסף ליברפרוינד)

הטריק החכם ביותר בקולקציה הוא האופן שבו מרטנז משחק עם תפיסת הראייה. הוא יוצר בגדים שנראים כאילו הם מורכבים מחלקים שונים שכמעט לא מחוברים, אבל כשלובשים אותם הם יושבים בצורה מושלמת. זה כמו קסם - אתם רואים שמלה שנראית כמו פאזל מפורק, אבל כשאתם מנסים אותה היא פתאום הופכת לחתיכה אחת שמשתלבת עם הגוף בצורה הכי טבעית שיש.

הטכניקה הזאת של אשליות חזותיות מגיעה לשיא בפריטים הדו-שכבתיים שלו. הוא בונה בגדים שבהם השכבה הפנימית גדולה מהחיצונית, מה שמבלבל את העין ויוצר תחושה שהבגד "נע" עם מי שלובש אותו. זה לא סתם טריק טכני - זה אמירה על איך בגדים צריכים להתנהג ברגע שאתם לובשים אותם. הם לא צריכים להיות פסלים יפים שאתם חוזרים הביתה ותולים בארון, הם צריכים להיות חלק מהחיים שלכם.

גם בתיקים ובנעליים, מרטנז ממשיך עם הגישה הזאת של "פונקציונליות משחקית". תיק ה-Load-D החדש נראה כמו תרמיל רך שאפשר לקפל ולפרוס בהתאם למה שצריך לשים בו. תיק ה-D-Pods מבד דנים בנוי קשיח יותר אבל עדיין נותן לכם להרגיש שאתם נושאים משהו שהוא חלק מהסטייל ולא רק אביזר. הנעליים ממשיכות עם אותה הגיונית - הן צריכות להיות יפות אבל גם נוחות ומעשיות.

דיזל קולקציית אביב-קיץ 26 (צילום: יחצ חול)
דיזל קולקציית אביב-קיץ 26 (צילום: יחצ חול)

מה שהכי מרשים בקולקציה הזאת זה שהיא מצליחה להיות נועזת מבלי להיות מאיימת. כל הטריקים הטכניים, כל האשליות החזותיות וכל הפרטים המתוחכמים - הכל מגיע כדי לגרום לכם להרגיש יותר בנוח עם עצמכם, לא פחות. זה בדיוק מה שמרטנז התכוון אליו כשאמר שאופנה היא משחק - משחק שכולם יכולים להשתתף בו.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Diesel‎‏ (@‏‎diesel‎‏)‎‏

הרעיון של ה-Diesel Egg Hunt הוא לא רק גימיק. זו דרך לומר שאופנה לא צריכה להיות נחלתם הבלעדית של אנשים שיכולים להרשות לעצמם כרטיסים לשורה הראשונה. כשאתם מפזרים את התצוגה ברחובות העיר, אתם אומרים שהאופנה הזאת שייכת לכולם - למי שעובד במשרד, למי שמטייל, למי שרק עובר במקום. זה משחק, וכולם מוזמנים.