אדל בספלוב לא מפסיקה להיות במרכז הסערות, והפעם היא מצאה את עצמה תחת התקפה חריפה של משפיען רשת שהאשים אותה בהעתקה גסה של קולקציה שלמה. אביחי דעי, מעצב האופנה וכוכב הרשת, יצא נגדה בסטורי של אינסטגרם וטען שהיא העתיקה ברמת הגרביון את הקולקציה של הדוגמנית והמעצבת הבינלאומית אלזה הוסק ושל המותג שלה Helsa Studios. "כל הקולקציה מועתקת," הוא כתב. אבל אדל, כרגיל, לא נשארה חייבת - והפעם היא חזרה עליו עם תגובה שכללה גם פרגון וגם עוקץ כואב.
דעי, שתמיד אומר את דעתו בלי לפחד מאף אחד, פרסם היום (חמישי) בסטורי שלו מתקפה חריפה נגד בספלוב. הוא טען שהקולקציה החדשה שלה מועתקת לחלוטין מהמותג של הדוגמנית אלזה הוסק, וצירף תמונות השוואה של הדגמים. “את ‘מגנישה’ קולקציות מועתקות ונותנת קרדיט למעצבת המקורית - אבל איפה המוקריות שלך?” כתב. “איפה האופן שבו היצירתיות שלך באה לידי ביטוי?” לטענתו, זו לא רק השראה - אלא העתקה של קולקציה שלמה, ברמה שחוצה את הגבול.
“לא נדבר על העובדה שלהרים מותג מקורי מא’ ועד ת’ כמו שאלזה עשתה - מתפירות, מדידות, תדמיתנות, צילומים, סטיילינג ותפאורה - ואז לבוא ופשוט להעתיק כל קולקציה של מותג ולהגיד ‘אנחנו מנגישים אותו לקהל הרחוב’ בבגדים זולים יותר ובאיכות ירודה יותר,” כתב. “זה לא מגניב בשום צורה.”
אדל בספלוב, כרגיל, לא נשארה חייבת. בתגובה ארוכה ומפורטת בסטורי שלה, היא התחילה בפרגון - אבל מהר מאוד עברה למתקפה נגדית. “היי אביחי, מאמי שלי, מה שלומך? נתחיל בזה שאתה ממש חמוד ואני מאוד אוהבת אותך - גיבור ששמת חליפה של אלזה,” פתחה. “ואמרת שאני מעתיקה - קודם כל אין צורך להיות רותח, מעצבים חס וחלילה. תנשום, תשתה מים קרים עם קרח - ומבטיחה שיעזור.”
ואז היא הגיעה לנקודה המרכזית שלה: “שתיים - לא יודעת אם אתה יודע, אבל לעולם לא קראתי לעצמי מעצבת אופנה. לכן אני גם לעולם לא אציג בשבוע האופנה, למשל. לא למדתי את זה, ולא חושבת שיש לי את המקום להיות מעצבת אופנה.” היא המשיכה: “אמנם לא יודעת אם אתה יודע, אבל כולם מעתיקים מכולם - גם מעצבי־על עולמיים. גזרות ג’ינסים, שמלות, הכול מהכול. אגב, המטרה שלי תמיד הייתה שבמותג שלי... לא כולן יכולות להרשות לעצמן לרכוש את המותג של אלזה במאות ואלפי שקלים, אז אני מנגישה אותו במחירים נמוכים שכל אחת יכולה לרכוש. זאת הייתה ותמיד תהיה המטרה שלי.”
ואז הגיע העוקץ האמיתי: “אגב, גם העליתי את החליפה ואת השמלות ותייגתי את אלזה כמה פעמים - ולכן אני לא מתביישת בזה. זה אני, ומקווה שהרגעתי אותך.” היא סיימה: “ומקווה שאתן כולן תבינו שלפרגן לא עולה כסף. להעתיק אפשר, וגם אם יעתיקו אותי מיליון פעמים - אני הכי אשמח ואפרגן, כי פרנסה יש לכולם, והלוואי שאני אהיה אלזה. המשך יום נעים, אביחי נסיך.”
אבל אדל לא עצרה שם. בסטורי נוסף, היא שיתפה צילום מסך של שיחה ישנה ביניהם מיוני 2024, ובה כתבה: “יודעים מה הכי עצוב בתעשייה הזאת? כשאביחי ביקש ממני לפרגן לו לעסק, עשיתי את זה במלא אהבה ופרגון. זאת התעשייה, וזה עצוב שככה אנשים מתנהגים - ולכן אני לא סומכת על אף אחד. מקווה שהעליתי לו את הטראפיק.” ובכך בעצם אמרה לו - ביקשת ממני עזרה, נתתי לך, ועכשיו אתה תוקף אותי? העוקץ היה ברור וכואב.
מה שמעניין בסערה הזו הוא לא רק ההאשמות ההדדיות - אלא הדיון הגדול יותר שהיא מעוררת. האם העתקה היא באמת “פשע אופנתי”, או רק חלק מהמשחק? אביחי טוען שכן - שזה חוסר כבוד למעצבים המקוריים ושהתופעה הורסת את הייחודיות של התעשייה. אדל, מצד שני, טוענת שכולם עושים את זה - ושהיא פשוט מנגישה מוצרים יוקרתיים לקהל רחב יותר. “אני מנגישה את המותג לאלה שלא יכולות לרכוש חליפה באלפי שקלים,” היא אמרה - וזה הטיעון המרכזי שלה. מבחינתה, זו לא העתקה - זו הנגשה. מבחינת אביחי, זו בדיוק הבעיה.
אז מי צודק? זה כבר תלוי באיזה צד של המתרס אתם עומדים. אבל דבר אחד ברור - אדל בספלוב ממשיכה להיות במרכז הסערות, והפעם היא הוכיחה שהיא יודעת להשיב מלחמה לא פחות טוב משהיא מקבלת אותה.