בערב שבו ניו יורק הפכה לרגע לליבה החדשה של האופנה העולמית, סאן מזרחי שוב הוכיחה שהיא אחת הדוגמניות הישראליות המשפיעות בעולם. תצוגת Métiers d’art של שאנל, שנערכה הפעם על רציף נטוש של הרכבת התחתית והפכה למופע אורבני מהפנט, סימנה את מזרחי כאחת הפנים הראשונות שפתחו את הלילה. עם הלוק החד, הביטחון והנוכחות שהפכו לסימן ההיכר שלה - היא הצליחה לבלוט גם בתוך רשימת אורחים נוצצת ומסלול עמוס כוכבים.

תצוגת אופנה של שאנל בניו יורק (צילום: רויטרס)
תצוגת אופנה של שאנל בניו יורק (צילום: רויטרס)

 בלב מנהרת רכבת תחתית חשוכה בניו יורק, שאנל הפכה רציף נטוש לבמה עתידנית שמזמינה מבט חדש על אופנה. סאן מזרחי הייתה בין הראשונות לרדת במדרגות הברזל ולפתוח את אחד הערבים המרשימים של בית האופנה בשנים האחרונות. הלוק החדה והנוכחות שלה האירו את החלל ויצרו רגע שקשה היה לפספס.

על הספסלים מעץ, ממש מול המסלול המאולתר, הצטופפו שמות גדולים כמו טילדה סווינטון, ג׳סי באקלי, טייאנה טיילור, A$AP רוקי ומרגרט קוואלי - כולם הגיעו לראות את הופעת הבכורה של מתיו בלייזי במסגרת Métiers d’art, רק חודשים אחרי שהציג לראשונה בקולקציית אוקטובר וזכה למחיאות כפיים.

סאן מזרחי צועדת בשאנל (צילום :יחצ,באדיבות המותג)

למרות שהלוקיישן נראה במבט ראשון כבחירה מפתיעה, הקשר בין שאנל לניו יורק עמוק והיסטורי הרבה יותר: גבריאל שאנל עצמה הגיעה לעיר כבר ב־1931 בדרכה להוליווד, וקארל לגרפלד קיים בה את תצוגת Métiers d’art האחרונה שלו ב־2018, חודשים לפני מותו. הרציף הנטוש הפך כך לא רק לבמה דרמטית, אלא גם להמשך ישיר של דיאלוג ארוך שנים בין המותג לבין העיר.

ברוח האורבנית של מנהטן, בלייזי שילב מאפיינים ארכיוניים של שאנל יחד עם פרשנות קשוחה ומדויקת. אחד הרגעים הזכורים היה חולצה מנצנצת עם הכיתוב I LOVE NEW YORK - מחווה משעשעת שמחברת בין לגרפלד של 2014 לבין דנ״א הרחוב של העיר.

בלייזי, שחי בניו יורק שלוש שנים ועבד לצדו של רף סימונס בקלווין קליין, הביא למסלול נגיעות שחוגגות את השפעות העיר על היצירה שלו. התוצאה הייתה ערב שבו פאשן, גרוב אורבני ודיוק צרפתי נפגשו - ומזרחי, עם צעד בטוח ויוקרה טבעית, הייתה אחת השגרירות הכי בולטות של הרגע הזה.