הסיכוי של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, להיכנס להיכל התהילה של מדור הסטייל של TMI לא היה גבוה במיוחד, על אף שהוא נושא את טייטל הנשיא החתיך בעולם. אלא שמקרון שנמצא במסע בחירות בניסיון להביס את מועמדת הימין הקיצוני, מרין לה פן, החליט לשתף בתמונה חריגה ברשתות החברתיות. ביום ראשון, הצלם הרשמי של מקרון, סואזיג דה לה מויסונייר, פרסם מספר תמונות באינסטגרם של מסע הקמפיין של מקרון למרסיי, ובין היתר את התמונה שהצליחה להרעיד את הרשת כולה.

בתמונה המדוברת הנשיא מתרווח בפינוק על ספה חומה בהירה. למקרון בן ה-44 חיוך ענק על פניו, ושלושת הכפתורים העליונים בחולצתו הלבנה נותרו משוחררים וחשפו סבך של שיער חזה שכבר לא ראינו שנים כמוהו. כמה פרשנים טענו ששיער החזה שופר באמצעות פוטושופ, בעוד שאחרים שיערו שמקרון מנסה לחזר אחר מצביעים שמרנים יותר. 

מקרון שהציג שיער חזה שופע, עדיין דאג לגילוח השיער באזור הצוואר, אז האם מקרון מאמץ מגמות טיפוח גבריות או מתנגד אליהן? בעוד ששיער הגוף של הנשיא לא יצא לגמרי משליטה, השפע הבלתי מעורער של שיער החזה שלו מוסבר במאמר שטוען לאופנה חדשה. "אחרי שנה של הסגר ומגיפת הקורונה, הרבה בחורים שחררו את השיער", מסביר כותב המאמר. "יודעים מה הם גילו? העולם לא נגמר".

מקרון הוא לא הראשון לשלב פוליטיקה ושיער חזה, תמונות חוף ללא חולצה של נשיא ארצות הברית ה-37, ריצ'רד ניקסון, חושפות חזה שעיר, אבל לא מוגזם. בעוד החזה (ללא השיער) של ברק אובמה נחשף אינספור פעמים בצילומיו בחופשות השונות, ג'ורג' בוש עשה מאמצים רבים כדי להבטיח שהוא לעולם לא יראה ללא חולצה.

בעיצומה של המגיפה פוליטיקאים רבים ניצלו את ההזדמנות להצטלם ללא חולצה, בזמן שהראו דוגמה לציבור להתחסן בחיסוני הקורונה. התחסנות נגד וירוס קטלני מעידה על בריאות, זהירות ואחריות אזרחית, בעוד שחזה חשוף מוסיף מעט משיכה מינית והקרנה של ביטחון עצמי. המקרה הזכור ביותר בשנים האחרונות שמור ללא אחר מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שבתמונות שפורסמו בקרמלין ניתן היה לראות אותו בדיג בסיביר ורוכב על סוס כשהוא חשוף עד המותניים. התמונות של החזה הלבן חסר השיער של פוטין קיבלו את אלפי תגובות ובדיחות ממים שונים ברשת ואפילו גרמו לנשיא בעצמו להגיב: "כשאני בחופשה אני לא רואה צורך להתחבא מאחורי השיחים, ואין בזה שום דבר רע". האם בקרוב נראה את הפוליטיקאים הישראלים חושפים חזה שעיר? 

פוטין עם רובה ציד (צילום: רויטרס)
פוטין עם רובה ציד (צילום: רויטרס)