"אלבום שקוף" הוא מיזם שנרקם בשנתיים האחרונות לטובת פיתוח תשתית לאומית חדשנית להפניית לוחמים המתמודדים עם פוסט טראומה לתהליכי שיקום והכל בלחיצת כפתור.

מאחורי הקמתו של המיזם עומדים שני קצינים יוצאי יחידה מובחרת בחיל הים - חובל אוהב גבעתי והחובלת שני סופר. השניים נרתמו להקמתו של המיזם לאחר שירותם הצבאי. הקמפיין המלווה את המיזם נועד להוביל אלפי לוחמים לאתר מבוסס על אלבום מוזיקלי, המספר את הקושי הקיים בהתמודדויות עם פציעה נפשית. להפקת האלבום יוצא הדופן נרתמו לוחמים ואמנים מובילים. בסוף כל קליפ של אחד משירי האלבום, מופיע לינק לאתר, אשר מרכז את כל האופציות המובילות לתהליכי שיקום - כולן מסובסדות או ניתנות בחינם. 

כחלק מגיוס המשאבים למיזם הפיקו שני היזמים את טקסי יום הזיכרון במספר חברות מובילות בישראל בין היתר הם משלבים באירועי הזיכרון הרצאות אשר מביאות את סיפור הנופלים דרך העיניים של הלוחמים שנשארו בחיים, תוך עירוב בין עדויות אישיות ותכנים מוזיקליים. חברות בולטות בקהילה העסקית חיבקו את המיזם החשוב ונרתמו אליו. לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מנהלים באותן חברות מספרים ללאונג' על החיבור שלהם לפרויקט:   

ניר זוהר - WIX
ניר זוהר, נשיא חברת Wix, שבנתה את האתר של פרויקט "אלבום שקוף": "זכיתי להכיר את שני ואוהב שהרימו פרויקט כל כך חשוב, מרשים וחדשני והצליחו לרתום כל כך הרבה גופים ממשלתיים, ציבוריים ופרטיים שיעזרו להם במלאכה החשובה. הצוות של Wix גאה לתרום מניסיונו בבניית אתר אינטרנט ייעודי לפרויקט זה, אשר נועד לעזור ללוחמים הסובלים מפוסט טראומה ולהפנות אותם בלחיצת כפתור לתהליכי שיקום שונים ולהנגיש להם את מגוון הטיפולים והפתרונות המתקדמים ביותר המוצעים כיום לנפגעי פוסט טראומה. אנו גאים בכך שהאתר שהוקם לפרויקט זה מרכז עבור הלוחמים את שפע האפשרויות במקום אחד ומאפשר להם לקבל עזרה באופן נוח, מהיר, וללא בירוקרטיה ותוך התחייבות מצד הגופים השונים המציעים סיוע, לחזור לכל לוחם שהגיש בקשה באתר תוך 72 שעות. מבחינתנו זוהי רק ההתחלה של שיתוף הפעולה - אנחנו ממשיכים לתמוך במיזם וכבר בימים אלו עובדים על השלב הבא של האתר, שיכלול גם שאלוני אבחון והפניה אוטומטיים".

ניר זוהר - WIX (צילום: אלן צצקין)
ניר זוהר - WIX (צילום: אלן צצקין)

הילה היב"ש – MICROSOFT 

הילה היב״ש, סמנכ״לית ייעוץ משפטי, קשרי ממשל ואחריות תאגידית במיקרוסופט ישראל: "מיקרוסופט ישראל פועלת רבות לקידום החברה בישראל. במסגרת פעילות זו, מיקרוסופט אירחה ביום הזיכרון בשנה שעברה את מיזם ״אלבום שקוף״ אשר ביצע בפני הנהלת ועובדי החברה טקס מרגש ששילב בין הנצחת הנופלים והעלאת המודעות לפוסט טראומה. 

הטקס היה משמעותי ומרגש ועורר את השיח סביב הפציעה השקופה בקרב העובדים.

מייקרוסופט ישראל יזמה תוכנית הכשרה ייעודית לאנשים הסובלים מפוסט טראומה (PTSD)  בשיתוף עם מכללת סלע, קופ״ח מאוחדת ועמותת נט״ל. התכנית מכשירה את המשתתפים למקצועות טכנולוגיים נדרשים בשוק וכוללת ליווי רגשי, אישי וקבוצתי, של עובדים סוציאליים של קופ״ח מאוחדת שהתנדבו למטרה זה והכנה לקראת שוק התעסוקה על ידי עמותת נט״ל. התכנית אומצה לאחרונה על ידי תכנית ״לוחמים להייטק״ והפכה לתוכנית לאומית. החשיפה לאוכלוסייה הסובלת מפוסט טראומה הפכה למחויבות של מיקרוסופט ישראל כלפי אוכלסייה זו וזה גם הוביל לשיתוף הפעולה עם המיזם מעורר ההשראה ״אלבום שקוף״, ועם עמותות נוספות שפועלות לטובת אוכלוסייה זו.

הילה היב''ש – MICROSOFT  (צילום: ענבל מרמרי)
הילה היב''ש – MICROSOFT  (צילום: ענבל מרמרי)

אביבית קליין, בנק לאומי

אביבית קליין סמנכ"לית משאבי אנוש בלאומי: "החיבור של לאומי למיזם "אלבום שקוף" החל בשנה שעברה במסגרת טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. אז בחרנו להעלות את המודעות לנפגעים מפוסט טראומה. הטקס היה מרגש ומשמעותי לעובדי וחברי הנהלת הבנק והעניק ערך מוסף ושיח חשוב בנוגע לפציעה השקופה.

במסגרת תפיסת האחריות החברתית הכוללת בלאומי, הפועלת תחת העיקרון של "מדור לדור", לצד המיקוד בהכנה ובליווי של בני נוער לצבא עם עמותת "אחריי!", שאותה אנו מאמצים כבר יותר מעשרים שנים, אנו מקדמים מיזמים עם ולמען לוחמים, עם ולמען בני משפחות שכולות ועם ולמען לוחמים ולוחמות משוחררים הסובלים מפוסט טראומה. גם השנה בחרנו בלאומי לערוך את טקס יום הזיכרון המסורתי בשיתוף המיזם".

אביבית קליין, בנק לאומי (צילום: רמי זרנגר)
אביבית קליין, בנק לאומי (צילום: רמי זרנגר)

לי זינגר – אדמה

לי זינגר, מנהלת אחריות תאגידית אדמה:  ביום הזיכרון בשנת 2022 אירחנו אצלנו במטה חברת אדמה את אוהב גבעתי ושני  סופר, מובילי מיזם "אלבום שקוף". במהלך האירוע נאמו מובילי המיזם, לוחמים לשעבר אשר סובלים מפוסט טראומה, וכן בת זוג של לוחם הסובל מהפציעה השקופה. לצד הנאומים והסיפורים, שולבו תכנים מוזיקליים  מהמיזם. אף עין לא נשארה יבשה מהסיפורים ומהשירים הייחודיים.  
באירוע נכחו קרוב למאתיים עובדים והתחושות שנוצרו בעקבות הטקס ליוו אותנו ימים ושבועות שלמים לאחר מכן.  ביום הזיכרון הנוכחי, 2023, נארח את יזמי "אלבום שקוף" לטקס יום הזיכרון במפעלי החברה בנאות חובב. אנחנו רואים את קיום הטקסים הללו כשליחות, ואנחנו גאים לסייע למיזם "אלבום שקוף" שפיתח תשתית לאומית להפניית אלפי לוחמים שמתמודדים עם פוסט טראומה לתהליכי שיקום בלחיצת כפתור.

לי זינגר – אדמה (צילום: אור פרבוזניק)
לי זינגר – אדמה (צילום: אור פרבוזניק)