"תגלית אקסל" היא תכנית המנהיגות העסקית של ארגון תגלית אשר הוקמה במטרה לפתח ולהעצים את הדור הבא של המנהיגים העסקיים בישראל ובתפוצות, ולחזק את הקשר שלהם לישראל ולעם היהודי.  במסגרת התכנית, מגיעים מדי קיץ כ-60 סטודנטים יהודים מהאוניברסיטאות הטובות בעולם להתמחות מקצועית בחברות מובילות במשק הישראלי. לרגל יום העצמאות ה-75 למדינה הלאונג' מביא את סיפורי ההצלחה העסקיים של חברי התכנית, לתפארת מדינת ישראל

 האריסון הוכמן (בן 24) ודניאל קהאן (בן 25) 
הסיפור המשותף של דניאל והאריסון החל בקיץ 2019, במהלך השתתפותם בתגלית אקסל. דניאל הגיע כסטודנט מאוניברסיטת דיוק שבצפון קרוליינה, והריסון הגיע כסטודנט מאוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה - שתיהן מהטובות בארה"ב.

במהלך התמחות הקיץ, הטיולים, וההרצאות, השניים כבר היו עסוקים בהנחת היסודות למיזם משותף שלימים יהפוך לחברת ה'פינטק' שלהם - Sparrow.

השניים הקימו את Sparrow,  - חברה המהווה 'מרקטפלייס' לניהול הלוואות לסטודנטים בארה"ב. המטרה שלהם היא להביא פשטות, בחירה ושקיפות לתהליך ההלוואות הפופולרי מאוד בארה"ב, שכיום הוא מסורבל ואטום. מאז ההשקה של החברה בשנת 2020, היא גייסה כמעט 7 מיליון דולר, וסייעה בניהול הלוואות בגובה מצטבר של כ-300 מיליון דולר. האריסון המשמש כמנכ"ל החברה, ודניאל - סמנכ"ל האופרציה, נבחרו לרשימת הצעירים המבטיחים של 'פורבס' ארה"ב בקטגוריית החינוך. "במהלך ההשתתפות בתגלית אקסל, היינו מוקפים במאות אנשים מונעים ומוכשרים מאמריקה ומישראל, כולם פועלים למען מטרה משותפת של מינוף טכנולוגיה כדי להתמודד עם כמה מהאתגרים הדחופים ביותר בעולם" הם מספרים. "מביטחון, דרך תחבורה, מגורים, ועד חינוך, שקענו אל תוך עולם של חדשנות ויזמות ויצאנו לדרך משותפת".

האריסון הוכמן (צילום: פרטי)
האריסון הוכמן (צילום: פרטי)

דניאל קהאן (צילום: פרטי)
דניאל קהאן (צילום: פרטי)
 

סטיבן גרייצר (בן 32) וג'וש פייגל (בן 26)
סטיבן, במקור מלוס אנג'לס, הגיע לתגלית אקסל למחזור הראשון של התכנית בקיץ 2011, כסטודנט מאוניברסיטת סטנפורד. לאחר שובו לקליפורניה וסיום לימודיו החל בקריירה בתעשיית ההון סיכון כמשקיע. חמש שנים לאחר מכן, ג'וש, גם הוא במקור מקליפורניה וסטודנט באוניברסיטת סטנפורד, קיבל את ההודעה המרגשת כי התקבל לתגלית אקסל. בין השניים נוצר קשר כג'וש התקשר לסטיבן להתייעץ האם כדאי לו לקבל את ההצעה. סטיבן הודיע לו בצורה חד משמעית כי מדובר באחת ההחלטות הטובות ביותר שקיבל בקריירה שלו,, וכך ג'וש הגיע לישראל כמשתתף במחזור 2016 של תגלית אקסל. סטיבן וגם ג'וש העמיקו את היכרותם באירועים שקהילת אקסל מקיימת לאורך השנה בארה"ב, כשהם מפתחים חברות אמת, ומייעצים אחד לשני בנושאי קריירה כמו גם החיים בכלל. כשסטיבן החליט להקים את פרובננס (Provenance) - סטארטאפ ייחודי שמציע כלים ושירותים דיגיטליים ליצירת טקסים אישיים ומשמעותיים עבור רגעים חשובים כמו חתונה, ימי נישואין, ימי הולדת ועוד, הוא גייס את ג'וש לצוות המייסד כאחד העובדים הראשונים בחברה. "ג'וש היה אחד מהטלפונים הראשונים שלי. שיתוף הפעולה הזה לא היה אפשרי ללא תגלית אקסל" מספר סטיבן. היום סטיבן הוא מייסד ומנכ"ל החברה, וג'וש הוא מנהל הפיתוח העסקי. 

סטיבן גרייצר  (צילום: פרטי)
סטיבן גרייצר (צילום: פרטי)

ג'וש פייגל  (צילום: פרטי)
ג'וש פייגל (צילום: פרטי)

גילה חייט (בת 27) ושיר פרידמן (בת 32)
גילה ושיר הן שתיים מהמשתתפות הישראליות בתגלית אקסל, שלקחו חלק בתכנית במסגרת שירותן הצבאי ביחידות המודיעין המובחרות של צה"ל. שיר השתתפה בתכנית הקיץ של 2016, ולאחר מכן הפכה לפעילה בולטת בוועידת הבוגרים של הקהילה בישראל, האמונה על ניהול הפעילויות בישראל והקשר עם חברי הקהילה מסביב לעולם. בשנת 2019, כששיר כבר מכהנת כסגנית יו"ר קהילת הבוגרים בישראל, גילה השתתפה בתכנית הקיץ. שיר וגילה הכירו אחת את השנייה עוד מימיהן בצה"ל, אבל העמיקו את ההיכרות עת שגילה השלימה את תכנית הקיץ והצטרפה רשמית לקהילת הבוגרים. לפני שלוש שנים גילה הקימה יחד עם שני שותפים את הסטארטאפ Darrow המציע מערכת בינה מלאכותית שמנטרת מהאינטרנט עבירות בעלות משמעות ציבורית, במטרה לקדם אכיפה של ההפרות דרך תביעות ייצוגיות. כסמנכ"לית הטכנולוגיה של החברה (CTO), גייסה לשורות החברה את שיר, מנהלת מוצר בעלת ניסיון בגופים בטחוניים, הגנת סייבר ומחקר מודיעין, והיא היום מובילה את אחד המוצרים המורכבים והקריטיים ביותר של החברה. "החוויה המשותפת שחלקנו כחלק מקהילת אקסל, גם אם במחזורים שונים, מחזקת את השיח והאנרגיה סביב יזמות ועשיית טוב באמצעות טכנולוגיה" הן מספרות. "תגלית אקסל היוותה הכר הפורה להיכרות של נשים מדהימות באקוסיסטם, עם ראש עסקי ויזמי, המחפשות את האחת לבנות איתה את הדבר הבא".

גילה חייט  (צילום: פרטי)
גילה חייט (צילום: פרטי)

שיר פרידמן (צילום: פרטי)
שיר פרידמן (צילום: פרטי)

טוד ארפמן (בן 32) וריאן אייזנמן (בן 30) 
טוד ארפמן הוא בוגר המחזור הראשון של תגלית אקסל. הוא במקור מניו יורק, והשתתף בתכנית בשנת 2011 כסטודנט באוניברסיטת פנסילבניה. עם סיום לימודיו החל לעבוד כמשקיע– תחילה ב'מורגן סטנלי' ובהמשך בקרנות 'סילבר לייק' ו-Addition. רייאן אייזנמן, יליד יוסטון, טקסס, השתתף בתגלית אקסל שנתיים לאחר מכן, בקיץ 2013, כסטודנט מאוניברסיטת ואנדרבילט שבנאשוויל, טנסי. לאחר לימודיו הקים את הסטארט-אפ Arch שמציע כלי לניהול השקעות פרטיות. ריאן וטוד הכירו בכנס השנתי של תגלית אקסל בניו יורק, שם טוד שמח לשמוע על המיזם החדש של ריאן. כשהגיע העת לגייס כספים, טוד החליט להשקיע הון פרטי בחברה של ריאן. "עד היום גייסנו כ-5 מיליון דולר, כשהרבה מחברי קהילת אקסל כמו טוד אבל לא רק, בחרו להצטרף גם הם. נכון להיום כ-150 ארגונים ויועצי השקעות משתמשים בשירות שלנו, ובפלטפורמה שלנו המנהלת עסקאות בסך כולל של כחמישים מיליארד דולר", מספר רייאן.

טוד ארפמן (צילום: פרטי)
טוד ארפמן (צילום: פרטי)

ריאן אייזנמן  (צילום: פרטי)
ריאן אייזנמן (צילום: פרטי)