ביום חמישי האחרון הוסר הלוט מעל ששה פסלים המייצגים דמויות של אישים מובילים במורשת הפרסית בעולמות של שירה, פילוסופיה, אסטרונומיה, מתמטיקה ורפואה. טקס הסרת הלוט מעל הפסלים שהכינו פסלים שונים התקיים ב-HIT - מכון טכנולוגי חולון,  שם הם מוצבים. התייצבו: מיקי זוהר - שר התרבות; גילה גמליאל - שרת המודיעין; פיני כהן, יו"ר חבר הנאמנים ב-HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב - נשיא HIT, שמואל גולדברג - מנכ"ל HIT, סיון שהב - יו"ר עמותת 'המשכן לתרבות איראן', אישי ציבור והתורמים לפרויקט: מנוצ'הר מהנאז נזריאן, אמיר ופרווין אסמעילדה.

האירוע עצמו צולם על ידי ערוץ החדשות "איראן אינטרנשיונל" המשדר מלונדון לקהילה האיראנית הגולה ברחבי העולם. נציגי התורמים וכל אחד מהנואמים כולל השרים ונציג HIT המכון הטכנולוגי חולון, ציינו את הקשרים החם שבין העמים, על אף פעולותיו של המשטר באיראן, והדגישו את החשיבות שבשימור ובהפצת התרבות המפוארת הפרסית הקדומה, שמוביליה משפיעים על העולם במישורים שונים גם כיום. את האירוע הנחתה לידר גראווה לזי – מגישת חדשות בערוץ הטלוויזיה האמריקאי ILTV, המשדר חדשות מישראל.

גיבסון וליפשין מציגים בנסימה לנדאו

בחלל האמנות "נסימה לנדאו" שבתל אביב, נפתחו שתי תערוכות יחיד. האחת היא של האמן האמריקני-מקסיקני דניאל גיבסון, שמציג לראשונה בישראל, והגיע במיוחד כדי להשתתף באירועי הפתיחה. והשנייה היא של האמנית הישראלית-אוקראינית קטיה ליפשין, שמציגה לראשונה תערוכת יחיד בארץ לאחר שהתגלתה לראשונה לקהל ישראלי כאשר הציגה ביריד  "צבע טרי" בחממת האמנים העצמאיים. את התערוכות אצר סטיב נסימה - מייסד קרן "נסימה לנדאו" בשיתוף עם האוצרת סוזן לנדאו.

דניאל גיבסון, סטיב נסימה, סוזן לנדאו וקטיה ליפשין (צילום: אסקף)
דניאל גיבסון, סטיב נסימה, סוזן לנדאו וקטיה ליפשין (צילום: אסקף)

בית הצבעים של חלבי

רפיק חלבי - ראש מועצת דליית אל-כרמל, ערך בשישי האחרון אירוע לרגל הפתיחה הרשמית של "בית הצבעים". מדובר בפרויקט חדש של האומן סאם חלבי, שנצבע כולו במאות גווני צבע שהפכו אותו למעין פסל אדריכלי סביבתי. באירוע נכחה גם תמי מרקוביץ' סמנכ"לית השיווק של חברת "נירלט" שנרתמה לפרויקט עם 1800 ליטר צבע כחלק מתמיכתה באומנים מקומיים.

תמי מרקוביץ', סאם חלבי ורפיק חלבי (צילום: באדיבות נירלט)
תמי מרקוביץ', סאם חלבי ורפיק חלבי (צילום: באדיבות נירלט)

מגייסים ורצים עם סאקוני

בבית שלוה בירושלים נערך בשישי האחרון מפגש ראשון של  נבחרת "שלוה-סאקוני" למרתון ניו-יורק 2023. הנבחרת מורכבת מ-115 רצים ורצות, אשר כל אחד ואחת מהם עתידים לגייס עצמאית (דרך הרשתות החברתיות או בכל דרך אחרת) כ-30,000 אלף שקלים למען בית שלוה בלינק גיוס המונים, עד למרתון שייערך בחודש נובמבר הקרוב. חברת "סאקוני ישראל" בהובלת המנכ״לית חניתה מי-טל, מאמצת זו השנה השנייה ברציפות את הנבחרת, וגם השנה תספק את הציוד הספורטיבי לנבחרת. במהלך האירוע שאירחו מייסד ומקים ״שלוה״ - קלמן סמואל, יוחנן סמואל - מנכ״ל עמותת שלוה, ואיתמר שבח - משנה למנכ"ל ויזם הפרויקט הנוגע למרתון ניו-יורק, נשאו המכובדים דברי ברכה לחברי הנבחרת ואיחלו להם הצלחה רבה לקראת אימוני המרתון וגיוס הכספים.

איתמר שבח וחניתה מי-טל (צילום: דני בסן)
איתמר שבח וחניתה מי-טל (צילום: דני בסן)

אביבי חוגגים 

כמאה אדריכלים ומעצבי פנים נהנו מהופעה של מארינה מקסימיליאן ודיג׳י דרוויש בנערכה במתחם מסעדת 'פופ אנד פופ' שבתל אביב, באירוע שיזמה קבוצת "אביבי מטבחים". הסיבה למסיבה - מעל ל-12 אלף מטבחים מעוצבים שנמכרו בשנה החולפת. בין החוגגים: יצחק אביבי - בעלים ויו"ר אביבי מטבחים, חיים משען - מנכ"ל אביבי מטבחים; יוני אביבי, אסתי אביבי-לוי ורועי לוי - בני המשפחה ודירקטורים בקבוצה; ושלומי כהן - המעצב הראשי בחברה. על הצד הקולינארי של הערב הופקד השף שחף שבתאי. 

חיים משען, מארינה מקסימיליאן ויצחק אביבי  (צילום: ערן לם)
חיים משען, מארינה מקסימיליאן ויצחק אביבי (צילום: ערן לם)

רוכבים ומקדמים

מעל למאה רוכבי אופנועני ב.מ.וו הדרימו בסוף שבוע עד למתחם "מוטור סיטי" שבבאר שבע להשקה של אופנועי bmw s1000rr ו bmw m1000r, שהתקיימה על מסלול מירוץ וכללה גם התנסות ורכיבה עם הכלים החדשים. ההשקה נערכה על מסלול מרוצים כחלק מהאג׳נדה של BMW לקידום הספורט המוטורי בישראל. בין הרוכבים: יורם מזרחי - משנה למנכ״ל דלק מוטורס, ורן בוזנח - מנהל חטיבת אופנועי BMW בדלק מוטורס.

רן בוזנח ויורם מזרחי (צילום: תומר פדר)
רן בוזנח ויורם מזרחי (צילום: תומר פדר)

מחדשים בבית

גיהן ישין, מנכ"ל ארצ'ליק בישראל, התאגיד הבינלאומי המייצר את מותג מכשירי החשמל     Beko  ויאיר רוזן - מנכ"ל "ברימאג" שהיא היבואנית והמשווקת הבלעדית של מוצרי Beko בישראל, השיקו את סדרת   Beko Beyond החדשנית.  במסגרת האירוע אליו הגיעו בכירי ענף החשמל, הוצגו המוצרים והטכנולוגיות החדשות שמציעה הסדרה. 

יאיר רוזן וגיהן ישין (צילום: גלעד ארצי)
יאיר רוזן וגיהן ישין (צילום: גלעד ארצי)