בראשון בערב נערך בקמפוס מכון ויצמן למדע אירוע של חברי מועצת המנהלים ואגודת ידידי המכון, בשיתוף עם מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל. האירוע עסק בשיתופי הפעולה במחקר הרפואי המתקיימים בין שני המוסדות, שנועדו לשלב בין המחקר והטכנולוגיה הקיימת במעבדות המכון, לידע הקליני ובסיסי הנתונים הזמינים במרכז שניידר.

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן למדע וד"ר סמדר שילה ממרכז שניידר לרפואת ילדים סיפרו על כלי הביג דאטה שהם מפתחים, שיוכלו לסייע במניעת השמנה בקרב ילדים, זיהוי נשים בסיכון לסכרת הריון, והתאמה אישית של תזונה לחולי סכרת. ד"ר משה ביטון ממכון ויצמן, ופרופ' דרור שובל משניידר, סיפרו על הגן שאותו הם חוקרים הקשור למחלת מעי נדירה. לדבריהם חקר הגן הזה יכול בהמשך לשפוך אור גם על מחלות מעי נפוצות בהרבה, מהן סובלים מיליונים באוכלוסייה. הערב הסתיים במופע של גדול זמרי הרוק של ישראל שלום חנוך - מי שרק לאחרונה קיבל תואר ד"ר לשם כבוד ממכון ויצמן.

בין הנוכחים באירוע: נשיא מכון ויצמן למדע פרופ' אלון חן; מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים ד"ר אפרת ברון הרלב; יו"ר מועצת המנהלים של מכון ויצמן למדע - שמשון הראל מבעלי חברת "אמריקה-ישראל"; מנכ"לית אגודת ידידי מכון ויצמן למדע יעל גורן-וגמן; יו"ר ועד מנהל נאמני מרכז שניידר איילת שקד; דנה עזריאלי, גדעון וחנה המבורגר, יאיר ואילנה המבורגר, גליה מאור, נעמי ודייויד אסיא, פסקל ואילנה מנטו, מודי סגל, עמיר שאלתיאל, שי ולימור טייטלבוים, שרה סלע, עידו נחושתן, ורבים נוספים.

שלום חנוך (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
שלום חנוך (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

יחידת השילוב של הראל 

טקס פתיחת "יחידת יוסי הראל" נערך לאחרונה בבה"ד 15 של חיל המודיעין בגלילות. מדובר ביחידה נוספת שקמה במסגרת תוכנית "גדולים במדים", של עמותת "יד לילד המיוחד" ו-JNF ארה"ב, המשלבת כיום 950 צעירים עם צרכים מיוחדים ב-70 בסיסי צה"ל.

היחידה הוקמה לזכרו של מפקד אוניית המעפילים "אקסודוס" יוסף (יוסי) הראל, שהיה לאחר מכן ממקימי המודיעין הישראלי. ביחידה החדשה שולבו עשרה צעירים על רצף האוטיזם מבית הספר אופק שבהרצליה, ששובצו בתפקידים שונים בבסיס.

את המימון להקמת היחידה החדשה תרמה בתו של יוסי הראל - שרון, שהיא עצמה מפיקת קולנוע ישראלית הנשואה לסר רונלד כהן. מי שרתם את משפחת הראל לתוכנית "גדולים במדים" הוא משה אדרי מבכירי תעשיית הקולנוע הישראלי, שבעצמו אימץ יחידה לפני שנה על שמו של אחיו ליאון אדרי ז"ל.

שרון הראל (צילום: גדולים במדים/יוני רייף)
שרון הראל (צילום: גדולים במדים/יוני רייף)

שרים בקו הרקיע

קבוצת "בלוסטון - לייב ניישן" יחד עם "פורום הפקות" ובחסות 'אמריקן אקספרס' והחברה המרכזית למשקאות ערכו את אירוע הפתיחה המסורתי של מתחם המופעים 'קו רקיע' בפארק אריאל שרון. זו השנה השלישית ברציפות שהמתחם, פותח את שעריו בפנינה האקולוגית הנמצאת במרחק נסיעה קצרה מתל אביב. כ-1400 איש הגיעו ללוקיישן מול קו הרקיע של מטרופולין תל אביב, ונהנו מהופעה של עילי בוטנר וילדי החוץ. השנה הופקד השף  תומר אגאי ("צ'נה", "סנטה קתרינה"), שופט ומנטור בתכנית "משחקי השף",  על תפריט האוכל שמוצע לקהל במתחם קבלת הפנים. שרו עם בוטנר וילדי החוץ: ניר לוינגר, מנכ״ל החברה המרכזית למשקאות, שי מור יוסף וגיא בסר מבעלי בלוסטון-לייב ניישן ומני כהן, מנכ״ל אמריקן אקספרס. 

ניר לוינגר, שי מור יוסף, מני כהן, גיא בסר ותומר אגאי (צילום: גיל רובינשטיין )
ניר לוינגר, שי מור יוסף, מני כהן, גיא בסר ותומר אגאי (צילום: גיל רובינשטיין )

עפים על אנה

במתחם הסינמה-סיטי שבגלילות התקיימה השקה לסדרת הנוער 'לעוף על אנה' בכיכובה של הזמרת אנה זק, שתשודר בערוץ טין ניק לצופי yes. הסדרה, שאותה יצרו רז יובן ורועי עידן, כוללת שירים מקוריים שילוו את העלילה, אותם כתב הלחין, ועיבד המפיק יובל מעיין. יובן כתבה את התסריט יחד עם מיתר פרהט ואסיה לבטוב. בין הנוכחים בהשקה: אורלי אטלס-כץ  מנכ"לית ענני  EVP  פרמאונט ישראל, קרן גלייכר - סמנכ״לית תוכן yes, יואב גרוס - מפיק הסדרה, רועי עפר מנכ״ל הפסטיגל  ועוד

קרן גלייכר, אנה זק ואורלי אטלס-כץ   (צילום: רפי דלויה)
קרן גלייכר, אנה זק ואורלי אטלס-כץ   (צילום: רפי דלויה)

רועי עפר ויואב גרוס (צילום: רפי דלויה)
רועי עפר ויואב גרוס (צילום: רפי דלויה)

חמסה עם קאפון

בחברת הביטוח "ליברה" ציינו חמש שנים לשיתוף הפעולה עם פרזנטור החברה מיומה הראשון - השחקן תומר קאפון. בציון האירוע לקחו חלק המנכ״לית אתי אלישקוב, קאפון שהגיע עם עוגה ושמפניה, וכלל עובדי החברה. במעמד החגיגי התבשרו העובדים על נופש החברה המתוכנן לאוקטובר.

אתי אלישקוב ותומר קאפון  (צילום: גיא טוב)
אתי אלישקוב ותומר קאפון (צילום: גיא טוב)

אטלס דוג פרנדלי

במהלך צילומי קמפיין של רשת מלונות הבוטיק אטלס בכיכובה של ירדן הראל, שנבחרה השנה כפנים של הרשת, וכחלק מחשיפת האג'נדה של המלונות שהם "דוג פרנדלי", צולמה הראל עם דולי - דוגמן על ארבע.  הראל, שנושא בעלי החיים קרוב לליבה, ביקשה שהכלב שיצטלם על הסט יהיה מעמותת SOS  - המקדישה את זמנה ומרצה לגיוס משפחות אומנה ומשפחות מאמצות בתקווה להעלות מודעות ולמצוא בית חם לכלב דולי המתוק, ולמאות בעלי חיים שמחפשים בית חם.

ירדן הראל והכלב דולי  (צילום: ערן לוי)
ירדן הראל והכלב דולי  (צילום: ערן לוי)