איש העסקים והפילנתרופ הישראלי-קנדי סילבן אדמס, חנך בשני בערב את "מרכז הספורט ע"ש סילבן אדמס" של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. אדמס המקדם מאוד את תחום הספורט בישראל הגיע עם רעייתו מרגרט לאירוע שנערך במסגרת חבר הנאמנים ה-53 של האוניברסיטה. האורחים חזו במופע אור-קולי שהוקרן על קירות המבנה החדש הנמצא בשלבי סיום. התייצבו: חברי הנהלת האוניברסיטה - לרבות יו"ר הועד המנהל ירום אריאב, נשיא האוניברסיטה - פרופסור דניאל חיימוביץ, מנכ"ל האוניברסיטה - טל בן חיים, ורקטור האוניברסיטה - פרופסור חיים היימס; יו"ר חבר הנאמנים לויד גולדמן וראשי אגודות הידידים של האוניברסיטה ברחבי העולם, לרבות ראש אגודת הידידים בארה"ב - דאג ססרמן, ונשיא אגודת הידידים הקנדית - מיטשל אולבאום.

ישראלס נגד ה-ALS  
במוזיאון תל אביב נערך בשני בערב אירוע ההתרמה של עמותת "ישראלס", הפועלת למציאת תרופה למחלת ה-ALS הנחשבת כיום חשוכת מרפא, ותומכת באנשים שלקו במחלה.

 בערב השתתפו ונשאו דברים: חתן פרס נובל ונשיא הכבוד של העמותה בעשור האחרון - פרופ' אהרן צ'חנובר;  וכתב חברת החדשות, משה נוסבאום, שתרם השנה רבות להעלאת המודעות למחלה אחרי שחשף ציבורית את העובדה שאובחן כחולה ב- ALS . 

בניסיון למצוא תרופה למחלה מפעילה העמותה תכנית מחקר בהשתתפות פוסט-דוקטורנטים. את התכנית הגה פרופ' פרץ לביא, מי שהיה נשיא הטכניון במשך שנים רבות, ומכהן כחבר בוועד המנהל של ישראלס מיום הקמתה. בטקס העניק פרופ' לביא מענק מחקר בסך מאה וחמישים אלף שקלים לד"ר זאביק מלמד, שמקים כעת מעבדה לחקר ה- ALS באוניברסיטה העברית בירושלים. את המענק, שתרמו בני משפחת דורי, קרוביו של דן דורי ז"ל שחלה ב-ALS, העניקה בשם המשפחה טליה אנגל. 

אהרן צ'חנובר (צילום: אבשלום ששוני)
אהרן צ'חנובר (צילום: אבשלום ששוני)

משה נוסבאום (צילום: אבשלום ששוני)
משה נוסבאום (צילום: אבשלום ששוני)

פרץ לביא (צילום: אבשלום ששוני)
פרץ לביא (צילום: אבשלום ששוני)

שעשוע למען הילדים
ענת רמתי-שעשוע - יו"רית הועד המנהל של עמותת "אור שלום", פנתה לחבריה בפייסבוק וסיפרה על קמפיין חדש לגיוס תרומות למען ילדי העמותה שאותה היא מלווה מזה שנים ארוכות:

"לפני 23 שנים הצטרפתי למשפחת ״אור שלום״. אז, כמנהלת משפחתונים, והיום כיו״ר הועד המנהל של הארגון המטפל ב-1400 ילדות וילדים שאינם יכולים להישאר בביתם עקב הזנחה, התעללות וטראומה. 

אצלינו באור שלום, נפתחת להם הדלת וגם ההזדמנות לייצר קשרים עם העבר והעתיד ולבנות תמונת עתיד אופטימלית. 

עבודתם המסורה של אנשי הטיפול והמקצוע הנפלאים שלנו, המשלבים את הניסיון ותורת העבודה העשירה, עם החדשנות המתבקשת לצרכים של העולם המשתנה, מסייעים לבוגרים שלנו להשתלב באופן מיטבי בקהילה בה כולנו חיים - עליהם גאוותנו!

בחזון שלי אני רואה את כל אותם ילדים ובני נוער הזקוקים לנו, מתקבלים לשורותינו בזרועות פתוחות, ובימים אלו מתחדד עוד יותר הצורך. 

השבוע יוצא ארגון אור שלום לקמפיין העלאת המודעות עבור הילדים שלנו. מאחלת הצלחה גדולה לארגון ולכל העוסקים במלאכה 

וימים טובים ובטוחים לכול".

ענת רמתי שעשוע (צילום:  שירה הרשקופ)
ענת רמתי שעשוע (צילום: שירה הרשקופ)

נסטסה מחדשת 
מותג הקפה הבינלאומי Nespresso השיק השבוע בישראל סדרה של תערובות קפה חדשניות, באירוע שנערך במלון 'נורמן' בתל אביב .

התערובתFILTER  STYLE וכן סדרת NESPRESSO & CHILL הכוללת קפה COLD BREW ותערובות נוספות לקפה קר הוצגו לבאים על ידי מנכ"לית נספרסו ישראל, סוניה נסטסה; סמנכ"לית השיווק, יפית מנטין; מנהלת יחסי ציבור וקיימות, דנה רובין;  מומחית הקפה של נספרסו, מיקה בדני; והשף המוביל ושגריר נבחרת המשפיענים של נספרסו - ישראל אהרוני. 

ישראל אהרוני וסוניה נסטסה (צילום: יחצ)
ישראל אהרוני וסוניה נסטסה (צילום: יחצ)

ספאלטי מתעניין בישראל
איש העסקים דורון הלפרן, מנכ"ל יבואנית הפלדה  "הל-דור", פגש לאחרונה את לוצ'אנו ספאלטי – מאמנה של קבוצת נאפולי - אלופת איטליה הטרייה בכדורגל. הפגישה נערכה בעיר נאפולי ובמהלכה התעניין ספאלטי במתרחש בישראל, וביקש מהלפרן לשמש כ"שגריר" של הקבוצה בארץ. 

 לוצ'אנו ספאלטי ודורון הלפרן (צילום: יניב דוייב)
 לוצ'אנו ספאלטי ודורון הלפרן (צילום: יניב דוייב)