ענקית החיתום הישראלית Liquidity Group,  המספקת הלוואות לחברות טכנולוגיה ולגופים מוסדיים, בעזרת הזרמת הון על ידי שימוש בטכנולוגיית חיזוי וניטור פיננסי, ציינה בראשון בערב חמש שנים להיווסדה. באפריל 2023 גייסה החברה מהבנק היפני מיצובישי MUFG 40  סכום של של 1.4 מיליארד דולר. בנוסף, החברה מנהלת נכסים בשווי של למעלה מ- 2.5 מיליארד דולר.  אירוע הרמת הכוסית החגיגי נערך במסעדתA  של השף יובל בן נריה. אירח:  רון דניאל - מנכ״ל Liquidity Group  . בין המוזמנים: תימור ארבל-סדרס מנכ״לית לאומיטק, רונן אסיא - שותף מנהל ב-Team8  ומייסד משותף ב eToro- , יוני אסיא - מנכ"ל ומייסד חברת eToro  , ערן ברקת - שותף בקבוצת ,BRM אורנית שנער - מנהלת השקעות הון סיכון בסיטי ישראל, אילן רביב -  מנכ״ל מיטב דש ועוד. 

יוני אסיא ורונן אסיא (צילום: נוי עינב)
יוני אסיא ורונן אסיא (צילום: נוי עינב)

ערן ברקת (צילום: נוי עינב)
ערן ברקת (צילום: נוי עינב)

מכליס נאמן לטכניון 
במסגרת אירועי חבר הנאמנים של הטכניון, העניק בראשון האחרון, נשיא הטכניון - פרופ' אורי סיון, את אות "נאמני הטכניון" (Guardians) - לשורה של אישים וגופים התומכים בטכניון בנדיבות ולאורך זמן. בין מקבלי התואר: בצלאל (בוצי) מכליס - נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, ובוגר לימודי הנדסת מכונות ומדעי המחשב בטכניון. התואר הוענק לו כהוקרה על  תמיכתה של חברת אלביט במחקר, בקתדרות, בהיכל הספורט ע"ש עמוס חורב ובפרויקטים לזכרו של עוזיה גליל.

בצלאל (בוצי) מכליס ואורי סיון  (צילום: רמי שלוש)
בצלאל (בוצי) מכליס ואורי סיון (צילום: רמי שלוש)

לעתיד המ"פים
בחמישי האחרון התכנסו בכירים מן המגזר העסקי, מפקדי צבא במילואים, נבחרי ציבורי ופעילים חברתיים, באירוע שאורגן על ידי "מועדון המ"פים 2141". מטרת המועדון היא לסייע למפקדי פלוגות קרביות, המשתחררים מהצבא, עם כניסתם לעולם האזרחי, ולהכווינם בעקביות, שיטתיות ונחישות, כדי לפתח את דור ההנהגה הבא של ישראל בעולמות החינוך, התעשיה והיזמות.

האירוע, אשר משך אליו כמאתיים מפקדי פלוגות במילואים, התקיים במלון דן אכדיה שבהרצליה, ונערך בחסות NewMed Energy וחברת Vision and Beyond, אשר תומכות באופן שוטף בפעילות המועדון בתחומי העשייה החברתית, קידום עסקים והשמה. 

בפני הבאים הרצה יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy, שדיבר על שדרוג מעמדה הגיאופוליטי של מדינת ישראל לאור מהפכת הגז הטבעי ועל היעד להפוך מיצואנית גז אזורית לגלובלית. כמו כן, האזינו האורחים להרצאתו של ד"ר לירן ענתבי, שדיבר על  טכנולוגיית ה- AI כאבן יסוד בביטחון הלאומי.  

בין השותפים לדרך שהגיעו נצפו: פטר גיזונטרמן - ממייסדי קבוצת VISION & BEYOND - חברת השקעות בנדל"ן בארה"ב וממייסדי מועדון 2141; עו"ד אליאור דור - מנכ"ל מועדון 2141; גבי לסט - יו"ר NewMed Energy; שי באב"ד - מנכ"ל משרד האוצר לשעבר חבר דירקטוריון במועדון 2141; אלוף (מיל') טל רוסו; דר' רועי אלקבץ, סגן ראש העיר תל אביב, סיו''ר קק''ל ותא''ל במיל'; נציגי התאחדות התעשיינים ועוד.

 טל רוסו, גבי לסט, יוסי אבו, פטר גיזונטרמן ואליאור דור (צילום: אופיר לביא)
 טל רוסו, גבי לסט, יוסי אבו, פטר גיזונטרמן ואליאור דור (צילום: אופיר לביא)

מלכה תומך
ארז מלכה - מנכ"ל חברת ללין, וד"ר הלה הדס - מנכ"לית עמותת אנוש, נפגשו בראשית השבוע על מנת להשיק יחד את שיתוף הפעולה הראשון בין ללין לעמותת אנוש, במסגרתו מציעה הרשת ללקוחותיה מהדורה מיוחדת של מארז הכולל מגש קרמיקה שיוצר בעבודת יד ע"י מתמודדי נפש מעמותת אנוש ונרות.

 מלכה סיפר כי כחלק מאסטרטגיית החברה לתמוך בקהילה, נוצרה הקולקציה בשיתוף עם עמותת "אנוש" על מנת לתת הזדמנות לאנשים עם מגבלה נפשית להשתלב בקהילה ולחיות חיים עצמאיים ומלאי משמעות.

הלה הדס וארז מלכה (צילום: רפי דלויה)
הלה הדס וארז מלכה (צילום: רפי דלויה)

צילום: רפי דלויה

הפסטה של אנסקי
אשת הקולינריה הישראלית, הגסטרונומית, היזמית ועיתונאית האוכל מיכל אנסקי, הגיעה לביקור במפעל הייצור של "פסטה ריקו" בצפון הארץ. אנסקי הגיעה למקום כדי ללמוד מקרוב על תהליכי הייצור במפעל, בדגש על סדרת מוצרי הפסטה הטרייה של "פסטה ריקו", בסדרה המיוחדת המיוצרת תחת שמה, ומשווקת ע"י רשת רמי לוי.

מיכל אנסקי (צילום: הדס שמר)
מיכל אנסקי (צילום: הדס שמר)

אולימפיקס בחסות שרין 
חברות נבחרת כדורגל הנשים אשר ייצגו את ישראל במשחקים הבינלאומיים של ספיישל אולימפיקס שייערכו בברלין, יחד עם המאמנת סילבי ז'אן, קיבלו רוח גבית מחברת "שרין טכנולוגיות", העוסקת בפיתוח מכשירי מדידה לאבחון, חיתוך וליטוש יהלומים. החברה, אשר מעסיקה את חברת הנבחרת אורית מוסלי הנמצאת על הספקטרום האוטיסטי, נחשפה דרכה  לפעילות הנעשית בנבחרת, והחליטה לקחת חסות על כל הקבוצה לקראת המשחקים הבינלאומיים.