בכירים מן העולם העסקי ומקבלי החלטות מן המגזר הציבורי, התאספו יחד, בשבוע שעבר, במסגרת הכנס השנתי של "מכון אהרן למדיניות כלכלית", בביה"ס טיומקין לכלכלה של אוניברסיטת רייכמן. הכנס עסק באתגרים המרכזיים הניצבים בפני כלכלת ישראל, והציג, בין השאר, מחקרים, ניירות מדיניות, ונתונים חדשים בשלל התחומים הנוגעים לכלכלה. שלמה דוברת - מייסד קרן ויולה, יו"ר מכון אהרן, ומבכירי ענף ההייטק הישראלי, אמר בנאומו כי "המהפכה המשפטית מהווה סיכון קיומי לתעשיית ההייטק ולחברה בישראל - יש פה תחושה של מתקפה על ה-DNA של מדינת ישראל". גם נשיא אוניברסיטת רייכמן, הכלכלן פרופ' רפי מלניק שפתח את הכנס לא היה איש בשורות כשציין כי "ענן שחור של אי-ודאות רובץ מעל המשק, על פי מדדים אחריהם אני עוקב נראה שהמגזר העסקי הפסיק לצמוח". בין הדוברים בכנס היו : גיטה גופינת - סגנית מנכ"לית קרן המטבע העולמית, פרופ' אמיר ירון - נגיד בנק ישראל, פרופ' צבי אקשטיין - דיקן בית ספר טיומקין לכלכלה וראש מכון אהרן למדיניות כלכלית באוניברסיטת רייכמן, רא"ל (מיל') גבי אשכנזי - לשעבר שר החוץ והרמטכ"ל ה 19, יוגב גרדוס - הממונה על התקציבים במשרד האוצר, שירה גרינברג – לשעבר הכלכלנית הראשית במשרד האוצר ונוספים. בין הבכירים שהגיעו להאזין היו: רן עוז - מנכ"ל ישראכרט, דובי אמיתי - יו״ר נשיאות המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, יוסי רוזן - יו"ר המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה, שאול מרידור - סמנכ"ל כספים בחברת לייטריקס ולשעבר ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, מאיה נתן - מנכ"לית קשת (קרן שיתוף תורמים) ועוד.

שאול מרידור וצביקה אקשטיין (צילום: אורן שלו)
שאול מרידור וצביקה אקשטיין (צילום: אורן שלו)

הידידים בגן המדע

בשישי בבוקר ביקרו חברי מועדון דור ההמשך של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע - WeizmannVibe, בקמפוס המכון לחשיפה אקסקלוסיבית של גן המדע החדש ע"ש קלור. הגן הולך ונבנה בימים אלה בקמפוס מכון ויצמן, על ידי מכון דוידסון - הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע. הגן, שצפוי להיפתח עד סוף השנה, נועד להנגיש מדע חדשני, מלהיב ופעיל, לכלל הציבור בישראל ויאפשר למבקרים בו התנסויות בתחומי מדעים שונים, ממתמטיקה, פיזיקה וכימיה, ועד אקולוגיה, מדעי המחשב ומדעי המוח. הביקור כלל גם מפגש עם פרופ' נחום אולנובסקי בסמוך למנהרת העטלפים, אתר שבדרך כלל אינו פתוח לציבור,  ומשמש את הפרופ' במחקרו על המוח. לאחר ארוחת בוקר וזמן לנטוורקינג, השתתפו האורחים בסדנאות מדע, החל ממחקר על אלכוהול שהתקיים במעבדת הקולינריה החדשנית ועד להתנסות במכשיר גלי מוח. לאחר מכן, שמעו החברים כיצד מעקב אחר עטלפים יכול לסייע לנו להבין איך הקשרים שלנו במוח עובדים.  השתתפו בביקור: יו"ר מועדון WeizmannVibe והבעלים של קבוצת אלדר עמיר שאלתיאל; מנכ"לית אגודת הידידים יעל גורן-וגמן; מנכ"לית מכון דוידסון ד"ר ליאת בן דוד; תמיר גילת, עו"ד רותי וולובלסקי,  אבי אדרי ודנה אדרי, יאיר שני ורויטל שני, דרור ליטבק, לימור גנות, שמוליק ארבל, עו"ד שרית זאבי, עו"ד עינת כרמי-ברק, מאיה אלדר, יורם דבש ועוד רבים.

עמיר שאלתיאל    (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
עמיר שאלתיאל  (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

רותי וולובלסקי ותמיר גילת   (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
רותי וולובלסקי ותמיר גילת (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

יעל גורן-וגמן, דנה ואבי אדרי   (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
יעל גורן-וגמן, דנה ואבי אדרי (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

שמוליק ארבל ולימור גנות   (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
שמוליק ארבל ולימור גנות (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

נפרדים מבכר

צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה צריכה, ומיקי ביטון מנכ"ל אלקטרה סחר ומותגים, אירחו בשבוע שעבר ערב פרידה למאמן המעוטר ביותר בכדורגל הישראלי - ברק בכר, לקראת נסיעתו לבלגרד, שם הוא עומד לאמן לראשונה בקריירה קבוצה מחו"ל. שווימר שהוא גם אוהד שרוף של הפועל באר שבע אותה אימן בכר בעבר, סיפר לנוכחים כי המאמן התברך בחשיבה אסטרטגית, לא רק בעולם הכדורגל אלא גם בעולם העסקים.

 צביקה שווימר, ברק בכר ומיקי ביטון  (צילום: יח''צ אלקטרה)
 צביקה שווימר, ברק בכר ומיקי ביטון (צילום: יח''צ אלקטרה)

פותחים את הקיץ בריץ 

במלון "ריץ-קרלטון הרצליה" (מקבוצת מריוט), נערך ברביעי האחרון אירוע לכבוד פתיחת עונת קיץ 2023. האירוע התקיים בבריכה המחודשת  שעל גג המלון. בועז אלעני, מנכ"ל מלון ריץ- קרלטון אירח לקוחות ושותפים עסקיים שנהנו מארוחת ערב עם מיטב מנות הדגל של המלון היוקרתי, טעימות מתפריט טיפולי הספא, ומוזיקה חיה. התרשמו מהוויב הישראלי: הקטור פלייגו - מנהל תפעול מלונות מריוט מזרח אירופה, ומרתה קרמינסקה - מנהלת השיווק של מלונות מריוט במזרח אירופה. 

בועז אלעני ומרתה קרמינסקה (צילום: סרגיי דמיאנצ'וק)
בועז אלעני ומרתה קרמינסקה (צילום: סרגיי דמיאנצ'וק)

הזוהר של גרציג

רגע לפני שהיא מתחתנת עם טיבו קורטוואה - שוער קבוצת הכדורגל של ריאל מדריד, הגיעה הדוגמנית הבינלאומית מישל גרציג, המשמשת גם כפרזנטורית של GIGI Laboratories לטיפול פנים בקליניקה של החברה. גרציג התמסרה לטיפול גלואו לעור זוהר וקורן, עם סדרת NEW AGE G4 שאותה היא מפרסמת. קפצו לדרוש בשלומה של הפרזנטורית: רון לנדאו - יו"ר GIGI Laboratories, וחיים זר- סמנכ"ל  GIGI Laboratories. 

מישל גרציג ורון לנדאו  (צילום: רפי דלויה)
מישל גרציג ורון לנדאו (צילום: רפי דלויה)

פרידה קאלו בקניון

דודי כהן, מנכ"ל "אקסטרה ריטייל" - זרוע הקמעונאות הפרטית של קבוצת אלון רבוע כחול, שבבעלות איש העסקים מוטי בן משה, השיק בקניון TLV יחד עם סיגל אורון, מנהלת חטיבת נעמן-ורדינון, ושרון הרמתי סמנכ"לית שיווק ו-E-Commerce ,  קולקציית קפסולה בלעדית שכולה מחווה לאמנית האייקונית פרידה קאלו. בין האורחים באירוע נצפו גם אסף גרניט - הפרזנטור והיועץ המקצועי של נעמן, אורי סמיט - מנכ"ל קניון TLV, והשחקנית גל סרי, בתם של שרית ומתי סרי, המככבת בקמפיין עם הקולקציה החדשה של נעמן ורדינון.

אסף גרניט ודודי כהן  (צילום: יח''צ ורדינון)
אסף גרניט ודודי כהן  (צילום: יח''צ ורדינון)