בשישי האחרון התאספו תורמים וידידים של קרן התזמורת הפילהרמונית הישראלית לבוקר פרידה מרגש ממנכ"לית הקרן ב-26 השנים האחרונות, טלי ברש-גוטליב. במהלך כהונתה, הובילה ברש-גוטליב, בין השאר, את קמפיין הגיוס לשיפוץ היכל התרבות בתל-אביב, הצליחה לשמר את התמיכה בקרן, יזמה פעילויות חברתיות וקהילתיות ותמכה בפעילותה החינוכית של התזמורת. באירוע, שעליו ניצחה התורמת שרה סלע, נכחו: מאסטרו להב שני, אילנה ויאיר המבורגר, חנה וגדעון המבורגר, רות שטרית, ג'ניס ודני גילרמן, מיכל ומיקי צלרמאיר, רבקה סקר ועוזי צוקר, יהודית וקובי ריכטר, יו"ר הקרן הנכנס - אבי אורטל, מייק פלידרבאום, ועוד.
האירוע כלל סרט שהפיקה רות שטרית, שבו היו שזורות ברכות של אנשי וידידי התזמורת מהארץ ומהעולם, והופעה של מאיה בלזיצמן ונגני הפילהרמונית הישראלית. 

יאיר המבורגר, טלי ברש- גוטליב (צילום: עודד אנטמן)
יאיר המבורגר, טלי ברש- גוטליב (צילום: עודד אנטמן)

מחזקים את הקשר
בראשון האחרון השתתפו שירה רודרמן - מנכ״לית קרן משפחת רודרמן, ושוהם ניקולא - מנכ״ל ומייסד-שותף של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית  IAC, בכנס החברה הישראלית והקהילה הישראלית-אמריקנית, שנערך במוזיאון "אנו" בתל אביב. בכנס דנו על חשיבות מערכת היחסים בין החברה הישראלית והקהילה היהודית והישראלית בארצות הברית, ועל חלקה המשמעותי של מדינת ישראל ביצירת זהות וקשר עבור היהודים והישראלים החיים בארצות הברית.

הכנס, שנערך בשותפות עם קרן משפחת רודרמן וארגון ה-  IAC , נועד לתרום לחיזוק מערכת היחסים והתמיכה בין החברה הישראלית לקהילה הישראלית-אמריקנית.

 שירה רודרמן ושוהם ניקולא  (צילום: קרן משפחת רודרמן)
שירה רודרמן ושוהם ניקולא (צילום: קרן משפחת רודרמן)

מנגישים עם הספרדים
בישראל, כמו במדינות האיחוד האירופי, התקיים השבוע קוקטייל חגיגי-דיפלומטי לציון  פתיחת כהונתה של ספרד, כנשיאת האיחוד האירופי. במרכז האירוע, בהשתתפות שגריר האיחוד האירופי בישראל דימיטר טאזנצ'ב הבולגרי, הוצגה תכנית כוללת ביזמת ספרד, שתיושם בכל רחבי אירופה, להנגשה עבור אנשים עם מוגבלויות. ברוח היוזמה, המקום שנבחר לעריכת הקוקטייל בישראל, היה מרכז 'נא לגעת' בנמל יפו – המשמש כמרכז תרבות ייחודי להנגשה ושילוב אנשים עם מוגבליות חושיות. באותה ההזדמנות הכריזו מנכ"ל "נא לגעת" - אורן יצחקי, ושגרירת ספרד בישראל - אנה מריה סלומון פרז, על השקת שיתוף פעולה עבור קידום הנושא גם בישראל. השגרירה הספרדית ציינה שבראייתה היא מתכוונת  להיות שגרירה לא רק של מדינתה, אלא גם של "נא לגעת". המוזמנים, בינהם דיפלומטים בכירים, נהנו ממופע פלמנקו מסורתי בחושך, ומהצגת הבית של התיאטרון 'לא על הלחם לבדו' בהשתתפות אנסמבל שחקנים חירשים ועיוורים.

אורן יצחקי, אנה מריה סלומון פרז ודימיטר טאזנצ'ב (צילום: PABLO PALTAS)
אורן יצחקי, אנה מריה סלומון פרז ודימיטר טאזנצ'ב (צילום: PABLO PALTAS)

בטבע של לוי
הזמר המצליח ושופט "הכוכב הבא" איתי לוי, נבחר ל"שגריר הישראלי" של קהילת "דואגים למטפלים", אותה מובילה בישראל חברת טבע. לוי הצטלם בראשון, באמפיתיאטרון בקיסריה, לקמפיין של הקהילה, ועושה זאת בהתנדבות מלאה. הזמר המפורסם, שמזה שנים רבות מטפל במסירות באימו הסיעודית, יפעל כשגריר ״דואגים למטפלים״ על מנת להעלות את המודעות לחשיבות ולמורכבות תפקידם של בני המשפחה המטפלים, וכן יקדם את מטרות הקהילה החשובה.

איתי לוי (צילום: רפי דלויה)
איתי לוי (צילום: רפי דלויה)

החדש של רפאלי
בסופשבוע האחרון עלה הקמפיין החדש והרביעי במספר, של מותג החזיות וההלבשה תחתונה FEMINA בהובלת הפרזנטורית הצמודה, הדוגמנית ואשת העסקים בר רפאלי.

הצילומים התקיימו באולפני FTS בפתח תקווה והובלו על ידי צלם האופנה אייל נבו והסטייליסט הצמוד של רפאלי - סיימון אלמלם. על הסט נכחו בכירי הנהלת המותג - דרור בלומנשטוק ואורי גור - מנכ"לים משותפים ובעלי FEMINA, וטל כדורי - סמנכ"לית השיווק של המותג.

בר רפאלי (צילום: רפי דלויה)
בר רפאלי (צילום: רפי דלויה)

משקיעים בקנדה
חברת ההשקעות הקנדית Invest Alberta, המנהלת נכסים בשווי 168 מיליארד דולר, חתמה לאחרונה על שיתוף פעולה עם איגוד לשכות המסחר תל אביב, לשכת המסחר בקלגרי ולשכת המסחר ישראל-קנדה בראשותו של עו"ד יהודה רווה.

טקס החתימה על שיתוף הפעולה נערך במשרדי לשכת המסחר בתל אביב ומטרתו לעודד מסחר בין מחוז אלברטה שבקנדה לחברות ישראליות שפועלות במדינה, ולסייע להן בכניסה לשוק הקנדי. ההסכם שנחתם לתקופה של שלוש שנים כולל תמיכה ופיתוח הן בחברות הקנדיות והן בחברות הישראליות בכל הקשור לעידוד עסקים בשווקים המתאימים.

לקחו חלק באירוע החתימה: אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר; ריק כריסטיאנס מנכ"ל Invest Alberta; עו"ד יהודה רוה ראש לשכת המסחר ישראל-קנדה; ןניראג' גופטה - דירקטור בלשכת המסחר של קלגרי.

יהודה רוה, אוריאל לין, ריק כריסטיאנס  וניראג' גופטה  (צילום: משה מינץ)
יהודה רוה, אוריאל לין, ריק כריסטיאנס  וניראג' גופטה  (צילום: משה מינץ)