בראשון האחרון נערך הכנס השנתי של חברת Meta בישראל, שהוקדש הפעם לתעשיית ה-B2C Tech הישראלית, שמפתחת טכנולוגיות הפונות ישירות לצרכנים. באירוע השתתפו כ-500 יזמים, משקיעים, ומנהלות ומנהלים בכירים בתעשיי ה-B2C לדון על ההתפתחויות בכלכלה העולמית ולנסות להפיק תובנות על צמיחה יעילה, ועל פתרון אתגרים עתידיים. בין המשתתפים והמשתתפות: תומר בר זאב - מייסד איירון סורס ונשיא ב-Unity, זאב פרבמן מנכ״ל לייטריקס, אדם פישר שותף בקרן ההון סיכון Bessemer, גיל אפרתי מנכ״ל SpoliedChild , מאט נאגנט שותף בקרן L Catterton, ודני כהן ​​שותף-מנהל בקרן ההון סיכון ויולה ונצ'רס. עדי סופר-תאני מנכ״לית Meta בישראל פתחה את האירוע, והתייחסה בדבריה לצמיחה שחוותה תעשיית ה-B2C הישראלית בעשור האחרון - בשיעור של יותר מ-300% - וכוללת כיום 2,500 סטארט-אפים שמהווים קרוב לשליש מהאקוסיסטם הישראלי. 

תומר בר זאב  (צילום: ויקטור לוי)
תומר בר זאב (צילום: ויקטור לוי)

חשמל ירוק בטבע
טבע וחברת- Israel Renewables EDF הצרפתית, חתמו על הסכם שיתוף פעולה להפקת חשמל ירוק עבור מפעלי טבע בישראל. במסגרת ההסכם EDF Renewables Israel תקים מתקנים סולאריים ייעודיים, בהיקף של כ-50 מגה וואט (עם יכולות אגירת החשמל), שבאמצעותם תספק את צריכת החשמל של חמשת אתריה של טבע בישראל, מאנרגיה סולארית נקייה. על ההסכם חתמו מנכ"ל ונשיא טבע - ריצ'רד פרנסיס, ואילון וניש - מנכ"ל חברת Renewables Israel EDF 

ההסכם צפוי להיכנס לתוקפו בחודש מרץ 2024 ויחול לתקופה של עד עשר שנים. בזכות ההסכם יוקמו מתקני אנרגיה מתחדשת חדשים בישראל, אשר ישרתו גם את התועלות הסביבתיות הלאומיות. יישומו של ההסכם צפוי להביא לחסכון משמעותי בעלויות החשמל של טבע, בסך כולל של עשרות מיליוני שקלים למשך תקופת ההסכם.

ריצ'רד פרנסיס ואילון וניש (צילום: סיון פרג')
ריצ'רד פרנסיס ואילון וניש (צילום: סיון פרג')

מה קרה לעולם?
בראשון התקיימה בתיאטרון "הקאמרי" פרמיירה להצגה "מה קרה לעולם", על אישה שמנסה להציל את חיי הנישואים של בנה וגוררת את בעלה למסע של שני מושבניקים לא צעירים ולא בריאים לעיר לא מוכרת, עם חוקים לא מוכרים. בקומדיה המרגשת משחקים: אודיה קורן, ישי גולן, רמי ברוך, מוטי כץ, אנדריאה שוורץ, נטע שפיגלמן והתגלית הצעירה שירן בוחניק. אל הפרמיירה החגיגית הוזמנו ידידי תיאטרון הקאמרי. קיבלו את פני הבאים בקוקטיל שנערך לאחר ההצגה: מנכ"לית הקאמרי - יפעת צחי-קיראל, יו"רית הועד המנהל - ליאורה מינקה, יו"רית אגודת הידידים - מיכל פורר, המנהל האמנותי - גלעד קמחי, ומנהלת אגודת הידידים - קרן ארזי. הגיעו לצפות, לצחוק ולבכות: ראש העיר תל אביב רון חולדאי ורעייתו יעל, דוד פורר, מיכל רכבי, בני וענת פדני, בנעד גולדווסר וענת טמיר, אסתי ואליעזר אלקון, גלית גוטמן ויגאל אהובי, רחל ושאול לוטן, ורדה ובועז דותן, מוריאל מטלון, תמי ואורי סלונים, ורדה וחיים סאמט, אלעד אטרקצ'י ועוד ועוד.

רון חולדאי, אודיה קורן, יעל חולדאי, ליאורה מינקה, ישי גולן ויפעת צחי-קיראל (צילום: גיא יחיאלי)
רון חולדאי, אודיה קורן, יעל חולדאי, ליאורה מינקה, ישי גולן ויפעת צחי-קיראל (צילום: גיא יחיאלי)

מוריאל מטלון (צילום: גיא יחיאלי)
מוריאל מטלון (צילום: גיא יחיאלי)

בועז וורדה דותן (צילום: גיא יחיאלי)
בועז וורדה דותן (צילום: גיא יחיאלי)

אלעד אטרקצ'י ומיכל פורר (צילום: גיא יחיאלי)
אלעד אטרקצ'י ומיכל פורר (צילום: גיא יחיאלי)

הנבחרים של ימי התעשייה
בסוף השבוע האחרון הוכרזו הזוכים בפרסי חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי 2023. שלושה פרויקטים של יוצרות ויוצרים מבטיחים זכו בפרסים שהוענקו בטקס פרסי "ימי התעשייה" של פסטיבל הקולנוע בירושלים, שנערך על גג המשכן החדש  של ביה"ס סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה במרכז העיר. את חממות הקולנוע והטלוויזיה של סם שפיגל מנהלת מור אלדר שנכנסה השנה לתפקיד. דנה בלנקשטיין-כהן - מנהלת סם שפיגל בירכה את הזוכים ואת משתתפי מחזור 11 של החממה על הדרך והמסע שעשו. בפרס הראשי בסך 50,000 דולר תרומת קרן ברכה, זכה הסרט האיטלקי Children of the Monkey  של הבמאי תומאסו לנדוצ'י והמפיק אנדריאה קלבוצ'י. פרס היוצר המבטיח בסך 20,000 דולר תרומת קרן ברכה, הוענק לסרט הישראלי Checkpoints מאת היוצרת ריטה בורודיאנסקי והמפיקה אסנת סרגה. פרס החזון האמנותי של פקטורי 54, בסך 8000 דולר, הוענק לסרט הישראלי Exile מאת היוצר עוז צירלין והמפיק דור לוי. חבר השופטים כלל בין היתר את היו"רית קירסטן ניהוס  - מנכ"לית Medienboard Berlin Brandenburg Film Fund,  ; המנהל האמנותי של פסטיבל טרייבקה - פרדריק בויאר; המפיקה הצרפתייה - ג'ולייט שרמק; המפיקה אסנת הנדלסמן קרן;  ויפעת אירני מבעלי ומנכ"לית-שותפה בקבוצת אירני.

אסנת הנדלסמן קרן, יפעת אירני ומור אלדר  (צילום: יוסי צבקר)
אסנת הנדלסמן קרן, יפעת אירני ומור אלדר  (צילום: יוסי צבקר)

דנה בלנקשטיין-כהן (צילום: יוסי צבקר)
דנה בלנקשטיין-כהן (צילום: יוסי צבקר)

אבן הפינה לבית רז
ארגון "בית איזי שפירא" קיים בשני בבוקר טקס להנחת אבן פינה להקמת קהילת חינוכית משלבת לילדי הגיל הרך - בין פעוטות עם וללא מוגבלויות. במבנה הייחודי יוקמו כיתות מעון יום, מרכז טיפולי שיקומי, מרכז לטיפול רגשי, ואזורי פעילות משותפים. בירכו את הבאים: מייסדת בית איזי שפירא וזוכת פרס ישראל - נעמי סטוצ'ינר; מנכ"ל בית איזי שפירא - עמיר לרנר; ונציגי התורמים: בני משפחת דה-לו, נציגי משפחת פישר, נציגי משפחת טראמפ וסר איאן גיינספורד - נאמן קרן ווהל.

התרגשו עם השותפים למיזם: נציגי הוועד המנהל  והאסיפה הכללית של הארגון השותפים לבניה החדשה: תמר ואדם פישר, הוריו של רז ז"ל -  שעל שמו יקרא "בית רז" - המתחם של מעונות היום השיקומיים; יו"רית הוועד המנהל לשעבר - קרן ביילסקי ובעלה זאב בילסקי,  סטפני טראמפ, ארנון ניר - אדריכל המבנה, אדי שלו - יו"ר קרן טראמפ, ראש עיריית רעננה - חיים ברוידא, תורמים, אנשי צוות בית איזי שפירא, וידידי הארגון.

עמיר לרנר (צילום: באדיבות בית איזי שפירא)
עמיר לרנר (צילום: באדיבות בית איזי שפירא)

 טאשב מתנדב באפריקה
קריסטיאן טאשב, מנהל השוק הישראלי של מותג המזון לבעלי חיים - "רויאל קנין", טס השבוע לאפריקה על מנת להצטרף למשלחת התנדבות לשינוי חברתי וקידום הדור הצעיר בטנזניה, מטעם עמותת imagine.israel.africa. המשלחת הישראלית מתנדבת במספר תחומים בכפר מאשאטי באזור קילימנג'רו. חברי המשלחת יעסקו בהעשרת הלמידה הבלתי פורמלית,  שדרוג תשתיות של בתי ספר ומרכזים קהילתיים, ישתתפו בהקמת מרכז נוער קהילתי לספורט ועוד.

קריסטיאן טאשב (צילום: פרטי)
קריסטיאן טאשב (צילום: פרטי)