את הימים של טרום העברת החוק לביטולה של עילת הסבירות העבירו אנשי עסקים בולטים בעיר הבירה ירושלים, במטרה למנוע את העברת החוק מבלי להגיע להסכמה רחבה, וכדי למנוע את המשך הנזק הכלכלי לישראל. בין ראשי המשק ואנשי העסקים שהשקיעו מזמנם וממרצם: מייסד ומנכ"ל קרן פימי ישי דוידי ועימו לילך אשר-טופילסקי - שותפה בכירה בקרן; נועם לניר, הראל ויזל, ליאורה עופר, דנה עזריאלי, אורי לוין, איל וולדמן, חיים גבריאלי, דב קוטלר, איציק אברכהן, יאיר המבורגר, אייל בן סימון, ליאור רביב, חיים גבריאלי, גיל אגמון ואורית אלסטר, נדב צפריר, אורן שגיא, הילה חימי ורבים נוספים. 

ישי דוידי, לילך אשר-טופילסקי    (צילום:  צילום מתוך אינסטגרם)
ישי דוידי, לילך אשר-טופילסקי  (צילום: צילום מתוך אינסטגרם)

> ידידי המועדון המדעי של מכון ויצמן, וחברי מועדון הידידים הצעירים של המכון - 'ויצמן-וויב', היו אמורים לפתוח את השבוע בערב חגיגי עם שני זוכי פרס ישראל לשנת 2023 - פרופ' מיכל שוורץ מהמחלקה למדעי המוח במכון ויצמן שזכתה בפרס בתחום מדעי החיים, ופרופ' אמנון שעשוע - מייסד "מובילאיי" ובוגר מכון ויצמן, חתן פרס ישראל בתחום מפעל חיים – על תרומתו המיוחדת לחברה ולמדינה. נוכח המצב והאווירה השוררת במדינה, כמו גם המחאות ודרכי ההגעה שהיו חסומות, החליטו ראשי אגודת הידידים, בראשות יו"ר מועצת המנהלים של המכון שמשון הראל, לדחות את האירוע.

אמנון שעשוע (צילום: רפי דלויה)
אמנון שעשוע (צילום: רפי דלויה)

מאיירים בהרצליה

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית פתח את עונת הקיץ עם שמונה תערוכות חדשות ופרויקטים מיוחדים, בשיתוף מרכז אדמונד דה רוטשילד, וחברת "מאנדיי", תחת הכותרת "ספרו לי עוד". זו הפעם הראשונה בישראל שמוזיאון לאמנות מקדיש את כל שטחי התצוגה שלו לאמנות האיור. את התערוכות יזמה איה לוריא, המנהלת והאוצרת הראשית של המוזיאון, בשיתוף עם האוצר יובל סער, ומשתתפים בה למעלה משלושים ממיטב המאיירים והמאיירות בישראל, ביניהם זאב אנגלמאיר (שושקה), מרב סלומון, רות צרפתי, רוני פחימה, בתיה קולטון, מישל קישקה, ניב תשבי ועוד. 

בסוף השבוע נערך במוזיאון אירוע טרום פתיחה לחברי מועדון הידידים התומכים בנדיבות בפעילות המוזיאון. את המועדון מובילה חגית אוזן-בכר. בין הידידים שזכו לפריוויו וסיירו בתערוכות השונות:  יעל ושבתי שביט, שוש ועמיר אלמגור, נורית ברמן ואיקה אברבנאל, מרים זוגלובק, רוני רוס, ריבי אירני,  בני וחנה פרי-זן, ואתי ומיקי קני.  בשבת האחרונה כבר נערכה הפתיחה החגיגית של התערוכות ואליה הגיעו מוזמנים מעולם האמנות והתרבות הישראלי, שאותם אירחו עדי חדד - מנכ"לית "תרבותיה" החברה העירונית הרצליה, יחד עם היוצרים והאוצרים. 

עדי חדד ואיה לוריא  (צילום: גיא יחיאלי)
עדי חדד ואיה לוריא  (צילום: גיא יחיאלי)

יובל סער  (צילום: גיא יחיאלי)
יובל סער  (צילום: גיא יחיאלי)

חנה ובני פרי-זן (צילום: גיא יחיאלי)
חנה ובני פרי-זן (צילום: גיא יחיאלי)

מיקי קני  (צילום: גיא יחיאלי)
מיקי קני  (צילום: גיא יחיאלי)

זאב אנגלמאיר (שושקה) (צילום: גיא יחיאלי)
זאב אנגלמאיר (שושקה) (צילום: גיא יחיאלי)

גולשים כדי לסייע

עמותת "גולשים ללא גבולות" הפועלת לשיקום נכי צה"ל ונפגעי פוסט טראומה משירות הביטחון, באמצעות ספורט הגלישה ושילוב בקהילה, קיימה אירוע התרמה ראשון, באולם הטראסק שבנמל תל אביב. העמותה נוסדה לפני כשלוש שנים על-ידי אביב לוי (26) קצינה במילואים, אשר הקימה את העמותה בהשראת סרט דוקומנטרי שבו צפתה בנטפליקס הנקרא "ראש מעל המים". הסרט מתעד נכים ונפגעי פוסט טראומה בארה"ב, אשר השתקמו באמצעות גלישת גלים.
לעמותה 120 מתנדבים גולשים והיא מסייעת כיום ל- 115 נכי צה"ל והלומי קרב. המתנדבים והמטופלים נפגשים אחת לשבוע בחופי הים של תל אביב ומשתתפים בסדנאות גלישה. הג'ודוקא אורי ששון הנחה את אירוע ההתרמה. על הקולינריה הופקדו "קייטרינג פלפל" שאירח את השף אסף גרניט. באומנותי: הזמר גלעד ויטל ממקימי שוטי הנבואה, והזמר אורי בנאי. נכחו: מנכ"ל VF ישראל דורון מחלב, שנתן חסות לערב באמצאות חברת ואנס; ליאור חנס ובתו דניאל המתנדבת בעמותה, הגולש הישראלי ד"ר יוני קליין ועוד. 

דורון מחלב ואסף גרניט (צילום: אור גפן)
דורון מחלב ואסף גרניט (צילום: אור גפן)

אורי ששון ואביב לוי (צילום: אור גפן)
אורי ששון ואביב לוי (צילום: אור גפן)

דניאל חנס וליאור חנס (צילום: אור גפן)
דניאל חנס וליאור חנס (צילום: אור גפן)

יוני קליין (צילום: אור גפן)
יוני קליין (צילום: אור גפן)

> חברת אנרג'יאן תתמוך, כחלק מפעילות האחריות התאגידית והסביבתית שלה, במחקר חדשני בים העמוק, שיבחן הימצאותם של הידראטים בקרקעית הים התיכון, ואת השפעותיהם על הסביבה הימית כתוצאה משינויי האקלים. המחקר הושק בטקס שהתקיים באוניברסיטת חיפה בהשתתפות נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין, ומנכ"ל אנרג'יאן ישראל שאול צמח.

רון רובין ושאול צמח (צילום: אוניברסיטת חיפה)
רון רובין ושאול צמח (צילום: אוניברסיטת חיפה)

> עו"ד יהודה רוה - יו"ר אגודת הידידים של מוזיאון "אנו", ועדי אקוניס - מנכ"לית אגודת הידידים של המוזיאון, אירחו בשישי שעבר את ידידי המוזיאון באירוע פתיחה חגיגי לתערוכה החדשה "אודסה - תל אביב, ספרות עברית ואמנות אוניברסלית". התערוכה, המהווה מחווה לעם האוקראיני הנאבק על חירותו, מציגה את המגוון האומנותי והתרבותי המרהיב שאפיין את האמנים והיוצרים היהודיים באודסה בעשור השני של המאה העשרים. מדובר במגוון אשר השפיע רבות על עיצובה וצמיחתה של התרבות העברית בתל אביב ובארץ ישראל. נפגשו במוזיאון: האוצרת הראשית של 'אנו' ושל התערוכה - ד"ר אורית שחם, אתי פרופר, רוני רוס ולינדה סגול.

עדי אקוניס, אתי פרופר ויהודה רוה (צילום: איציק בירן)
עדי אקוניס, אתי פרופר ויהודה רוה (צילום: איציק בירן)