הבנק הבינלאומי ערך לאחרונה את יום הפינטק השני מטעמו -  FIBI FINTECH DAY 2023 - שעסק השנה בדאטה וב- AI וכלל גם תחרות בין חברות פינטק שמתמקדות בפתרונות חדשניים שמשלבות שימוש חכם במידע. בתחרות זכתה חברת Blings שפיתחה פלטפורמה חדשנית ליצירת וידאו פרסונאלי אינטראקטיבי. החברה הזוכה תבצע פיילוט בשותפות עם הבנק הבינלאומי.

את האירוע פתחה מנכ"לית הבנק סמדר ברבר-צדיק. עמי איזקוב - מנהל הפינטק של הבנק סקר את  מהפכת הבינה המלאכותית בעולם והשפעתה על העולם הפיננסי, ולימור שוורץ  מנהלת הדאטה, הציגה את אסטרטגיית הדאטה של הבנק. בצוות השופטים בתחרות היו : תומר מיכאלי - שותף בקרן ההון סיכון ויולה, אריאל נגרין ממיקרוסופט, ד״ר, שחר רייכמן  מאוניברסיטת ת"א, אבי גפן מנהל מרכז החדשנות של סיטי בישראל, רני ארגוב - שותף בדלויט דיגיטל ובכירי הבנק: הסמנכ"לים: בנצי אדירי,  רון גריסרו, אלי כהן, ליליה קפלן, שירלי שהם קליין, ואיריס לבנון.  

נבחרו באהבה

המועצה להסדר ההימורים בספורט (הטוטו) קיימה אירוע לציון "חגיגות 75 שנות אהבה לספורט הישראלי". במסגרת האירוע הוכרזו 75 הספורטאים האהובים בתולדות מדינת ישראל, במיזם שבו שותפים אתר וואלה, ספורט 1 ומעריב. הספורטאים נבחרו אחרי הצבעה רחבה של חובבי הספורט בקרב הציבור הישראלי וכן על ידי וועדה מיוחדת ובלתי תלויה שבחנה את תרומתם לספורט לאורך השנים, במטרה להעניק את התואר לספורטאים והספורטאיות המתאימים ביותר. בין הספורטאים שזכו: איל ברקוביץ' ראובן עטר, טל ברודי, עודד מכנס, מיקי ברקוביץ', יעל ארד, אולסי פרי, סילבי ז'אן ועוד. לקחו חלק בערב ההוקרה שנערך בפארק אריאל שרון וכלל הופעה של הזמרת עדן בן זקן: יו"ר הטוטו, שבתאי צור, מנכ"ל הטוטו, מאיר ברדוגו, בכירי עולם הספורט הישראלי וכמובן, הספורטאים הזוכים.

טל ברודי, שבתאי צור, מאיר ברדוגו ועודד מכנס  (צילום: ברני ארדוב)
טל ברודי, שבתאי צור, מאיר ברדוגו ועודד מכנס (צילום: ברני ארדוב)

ימי הקיץ של ד"ר פישר

בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל, בבית ציוני אמריקה, נפתחה בראשון בערב תערוכה חדשה בשם "ימי הקיץ". התערוכה כוללת שני חלקים כאשר בחלק הראשון מוצגות יצירות של אמנים על רצף האוטיזם, ממרכז התעסוקה בכפר עופרים של עמותת אלו"ט. מדובר בעבודות מלאות צבע ומעוררות דימיון העוסקות בנושא הקיץ. בחלקה השני מוצגות יצירות של מבחר אמנים ישראלים, המוקדשות לנושא הקיץ והים. בין האמנים המובילים המציגים בתערוכה: דודו גרשטיין, זואי סבר, שוקי גריפית, טיטי חסון אלכסנדרוביץ', מריאנה קורול, אולגה פסצ'ניק, שלמה ברונשטיין ועוד. אל טקס פתיחת התערוכה הגיעו: ד"ר אלי פישר – מייסד ונשיא מפעלי ד"ר פישר, דדי עטאס – מנכ"ל אלו"ט, יעל יוספסברג – יו"רית הועד המנהל של אלו"ט,  ד"ר נורית הראל - יו''רית משותפת בתשלובת ד''ר פישר, דורון פולק – אוצר התערוכה, בכירים באלו"ט, נציגי האמנים והמשפחות.

אלי פישר, נורית הראל ודדי עטאס (צילום: ענת מוסברג)
אלי פישר, נורית הראל ודדי עטאס (צילום: ענת מוסברג)

הנוקמים בסנטר

גיא קרני - מנכ"ל חטיבת המדיה של דיסני ישראל, ודן פילץ - מנכ"ל ובעלים משותף של הדיזנגוף סנטר, השיקו בראשון בבוקר שיתוף פעולה בין אולפני Marvel לבין הסנטר לרגל ציון  60 שנים לסדרת "הנוקמים". במסגרת שיתוף הפעולה הוקם בסנטר מתחם ייעודי שמציע עד לסוף חודש אוגוסט בילוי חינמי, עם תצוגת תלבושות ואביזרים מקוריים מאולפני Marvel בקליפורניה של הדמויות האהובות: תור, קפטן אמריקה, הפנתר השחור, איירון מן, האלמנה השחורה, אנטמן ועוד. לצד עמדות צילום עם אביזרים ודמויות מסרטי "הנוקמים", יוקרנו במקום סרטי "הנוקמים", וכן מופעלת חנות פופ-אפ עם מוצרים ייחודיים שיוצעו למכירה לראשונה בישראל.

גיא קרני ודן פילץ (צילום: עומר חביבי)
גיא קרני ודן פילץ (צילום: עומר חביבי)

הגל האוסטרלי

מנכ"ל ומייסד עמותת "הגל שלי" ירון וקסמן, אירח את שגריר אוסטרליה בישראל, ד"ר ראלף קינג, דובר הפרלמנט האוסטרלי דיק מילטון וחברי פרלמנט נוספים, במרכז שמפעילה העמותה בתל אביב הנושא את השם "תל אביב אוסטרליה". האורחים זכו לראות מקרוב את הפעילות המתבצעת במרכז יחד בני נוער בסיכון העוסקים בגלישה, והביעו התרגשות גדולה משיתוף הפעולה המיוחד שמניב הצלחה בטיפול באותם בני נוער.   

דיק מילטון וירון וקסמן  (צילום: באדיבות עמותת הגל שלי)
דיק מילטון וירון וקסמן  (צילום: באדיבות עמותת הגל שלי)

ברוש בלואי מרשל

ניר ברוש ואילת גונן ברוש - מייסדי ובעלי  קבוצת ברוש אירחו לאחרונה אירוע הריסה בתל אביב של פרויקט לואי מרשל 2-4. מדובר בפרויקט בוטיק ובו 43 יחידות דיור. הגיעו לאירוע ההריסה:  אורעד יצחקי - מנכ"ל ברוש ניר יזמות ומנהלי החברה ועובדיה, השותפים לדרך, האדריכלים, הרוכשים החדשים וכמובן דיירי הבניין הוותיקים שפינו זה מכבר את המבנים לקראת הריסתם.

ניר ברוש, אילת גונן ברוש ואורעד יצחקי  (צילום: ינאי אלפסי)
ניר ברוש, אילת גונן ברוש ואורעד יצחקי (צילום: ינאי אלפסי)

העבודה הראשונה שלי 

חזרנו יחד עם מנהלים בכירים כיום, אל עבודות הקיץ הראשונות שלהם, לשמוע כיצד החוויות מאז השפיעו על הקריירה המקצועית שלהם שנים לאחר מכן.

שני כהן כנען סמנכ"לית השיווק של טריומף וסלוגי – מותגי ההלבשה התחתונה מהמובילים בעולם:
העבודה הראשונה שלי הייתה בדוכן "מקס ברנר" בקניון איילון ברמת גן כשהייתי נערה. כבר בעבודה הראשונה שלי הייתי חייבת להתחבר רגשית למותג שאני מוכרת, ומה יותר טוב משוקולד של מקס ברנר?? כמובן שתוך כדי מכירת שוקולדים ומארזים, טעמתי כמות לא מבוטלת של שוקולדים מה שנתן ערך מוסף ענק לעבודה שם. כבר אז התחלתי להתעניין במיתוג של המוצרים, בנחשקות שלהם, מה מניע אנשים לקנות דווקא את זה ולא שוקולד אחר – האם בגלל האריזות המושקעות או בגלל הטעם של השוקולדים עצמם? אולי שניהם? שאלתי הרבה על הפרסום מאחורי המותג, מה גרם להם להצליח, מאוד עניין אותי להבין לעומק מה עומד מאחורי סיפור ההצלחה שלהם ולראות קמפיינים של המותג על גביי המדיות השונות ואז פיזית בסניף ולהבין ולראות את התהליך מתחילתו ועד סופו.

בסופו של החופש הגדול, שכבר לא הייתה תנועה גדולה של אנשים בקניון – נתפסתי פותרת תשחץ באמצע משמרת, ופוטרתי! למרות שזאת הייתה העבודה הראשונה שלי בחופש הגדול, למדתי ממנה הרבה על אחריות, התנהלות מול לקוחות, התנהלות מול בוס ומנהל, והבנתי כבר אז מה אני אוהבת ומה מושך אותי בעולם הפרסום והשיווק. 

שני כהן כנען (צילום: פרטי)
שני כהן כנען (צילום: פרטי)